راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

۷۲۴ اپلیکیشن‌ مورد تائید بانک مرکزی برای ثبت چک در سامانه صیاد

به گفته سالمی، در این فاصله زمانی تمامی شرکت‌هایی که تمایل داشتند، آزمون‌های خود را با توجه به مستندات بانک مرکزی، شاپرک انجام دادند و اپلیکیشن ۷۲۴ توانست این سرویس را در موعد مقرر برای مردم فراهم کند.

طبق اعلام بانک مرکزی در سال جاری،‌ صادرکنندگان و دریافت‌کنندگان چک می‌توانند از ۲۰ دی‌ماه به‌صورت اختیاری و از سال آینده به‌صورت اجباری فرایندهای ثبت، تائید، انتقال و استعلام چک‌های صیادی را در سامانه صیاد از طریق اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی مورد تأیید بانک مرکزی که اسامی آن‌ها در سایت شاپرک اعلام‌شده است، انجام دهند.

به گزارش راه پرداخت، با توجه به محبوبیت، میزان کاربران فعال و سرعت عمل بیشتری که اپلیکیشن‌های پرداختی در بخش پیاده‌سازی دارند، به دستور بانک مرکزی و شاپرک از آن‌ها نیز برای مشارکت در این طرح ملی دعوت شد و اپلیکیشن‌هایی که تا تاریخ مذکور توانستند این سرویس را راه‌اندازی کنند اپلیکیشن‌های ۷۲۴ و آپ هستند. همچنین سایر اپلیکیشن‌های پرداختی نیز پس از انجام موفق آزمون‌های موردنظر و پس از تأیید بانک مرکزی و شاپرک این امکان را فراهم خواهند کرد.

پدرام سالمی، مدیر ارتباطات پرداخت الکترونیک سامان، در مورد جزییات آمادگی این سامانه در اپلیکیشن‌‌های منتخب گفت: «در آبان ماه و طبق ابلاغیه شاپرک، از اپلیکیشن‌های پرداختی خواسته شد اگر تمایل دارند در این پروژه مشارکت داشته باشند، اعلام آمادگی کنند که همه اپلیکیشن هایی که تعداد کاربر زیادی دارند در این فراخوانی حضور داشته باشند.»

به گفته سالمی، در این فاصله زمانی تمامی شرکت‌هایی که تمایل داشتند، آزمون‌های خود را با توجه به مستندات بانک مرکزی، شاپرک انجام دادند و اپلیکیشن ۷۲۴ توانست این سرویس را در موعد مقرر برای مردم فراهم کند.

تمام صادرکنندگان چک می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن‌ ۷۲۴، اطلاعات چک‌هایی که قصد صدور آن را دارند، در سامانه صیاد ثبت کنند. متقابلاً دریافت‌کنندگان چک نیز پس از حصول اطمینان از تطبیق اطلاعات مندرج در فیزیک چک با اطلاعات ثبت‌شده در سامانه صیاد، می‌توانند چک را تائید یا رد کنند. همچنین چنانچه دریافت‌کننده چک تمایل به انتقال چک به شخص ثالث یا ذی‌نفع جدید باشد، پس از تائید چک، امکان انتقال چک به شخص ثالث برای او فراهم است که تمامی این مراحل به‌صورت کارتابلی و قابل استعلام در اپلیکیشن ۷۲۴ است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.