پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
مؤسسه آموزش عالی مهرالبرز، میزبان چهاردهمین کنفرانس ملی و هشتمین کنفرانس بین المللی یادگیری الکترونیکی ایران
کنفرانس یادگیری و یاددهی الكترونیكی با هدف ترویج و توسعه یادگیری و یاددهی الكترونیكی (E-Learning & E-Teaching) در نهادهای آموزشی و بهره گیری از آخرین دستاوردهای علمی، آموزشی و پژوهشی در ایران و جهان برگزار میشود.
تاکنون سیزده دوره از این کنفرانس و هر بار توسط یكی از دانشگاههای سطح یك كشور اجرا شده است. درسال تحصیلی 1399-1400 با توجه به شیوع بیماری كووید 19 دركشور و لزوم توسعه آموزش مجازی در دانشگاهها و نهادهای آموزشی، با توجه به تجارب 15 ساله موسسه آموزش عالی مهرالبرز به عنوان نخستین دانشگاه الكترونیكی كه همه خدمات آموزش و پژوهشی را طی سالهای گذشته به صورت الكترونیكی ارائه کرده است، مقرر شد، میزبان چهاردهمین كنفرانس ملی و هشتمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی باشد.
این كنفرانس توسط مؤسسه آموزش عالی مهرالبرز و با همکاری انجمن یادگیری الكترونیكی ایران (یادا) و كرسی یونسكو درآموزش و یادگیری الكترونیكی در تاریخ 13 و 14 اسفندماه 1399 و با موضوع «به سوی یادگیری الکترونیکی اثربخش» به صورت آنلاین برگزار میشود. هدف کنفرانس طرح «مسائل و چالشها و راهکارهای اثربخشی»، «کیفیت بخشی»، «تجربیات موفق و تجربیات زیسته آکادمیک» و «دستاوردهای علمی-پژوهشی» نظام یادگیری و یاددهی الکترونیکی است.
برای تحقق اهداف فوق، برنامههای متنوعی در نظر گرفته شده است که شامل سخنرانان تخصصی داخلی و خارجی، ارائه مقالات و پوستر، گزارش تجارب برتر داخلی و خارجی، پنل تخصصی، کارگاههای آموزشی، نمایشگاه تخصصی مجازی و نشستهای مقدماتی میشود. از این رو از همه پژوهشگران و متخصصان دعوت میشود که با شرکت فعال در این کنفرانس ما را در تحقق این اهداف یاری کنند.
محورهای اصلی کنفرانس | زیر محورها |
---|---|
پداگوژی و یادگیری الکترونیکی | برنامه ریزی آموزشی و درسی؛ رویکردهای روان شناختی در یادگیری الکترونیکی؛ محتوی الكترونیكی (استانداردها و روندها)؛ انواع تعاملات در یادگیری؛ یادگیری همراه (M-learning)؛ بازی سازی و یادگیری مبتنی بر بازی؛ پشتیبانی آموزشی، فنی و مدیریتی؛ مشاوره تحصیلی و تربیتی در بستر الکترونیکی؛ نقش و مسئولیت ذیفعان کلیدی؛ نقش و مسئولیت استاد و دستیارنقش و مسئولیت دانشجویان نقش و مسئولیت مدیران؛ |
فناوری و یادگیری الکترونیکی | سامانههای یادگیری الکترونیکی (…LMS, VC,LCMS,TTS)؛ فناوریهای نوین و تحول آفرین؛ واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی؛ هوش مصنوعی و یادگیری ماشین؛ رایانش ابری، اینترنت اشیا و کلان دادهها؛ زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ فرایند تحول دیجیتال در یادگیری؛ |
ارزیابی و کیفیتسنجی در یادگیری الکترونیکی | ارزیابی کیفیت یادگیری الکترونیکی از دیدگاه ذی نفعان کلیدی (استاد، دستیار، دانشجو)؛ سنجش اثربخشی پیامدهای یادگیری دربستر الکترونیکی؛ ارزیابی تکوینی و پایانترم (چالشها و راهکارها)؛ ارزیابی درونی از دیدگاه ذی نفعان کلیدی؛ اعتبارسنجی در یادگیری الکترونیکی؛ |
فرهنگ، اخلاق و مسئولیت اجتماعی در یادگیری الکترونیکی | فرهنگ در بستر الکترونیکی (ارزشها، ساختارها و توانمندسازها)؛ مسئولیت اخلاقی ذینفعان (استاد، دستیار، دانشجو) در یادگیری الکترونیکی؛ مسئولیت اجتماعی نظام یادگیری الکترونیکی در قبال محیط خارجی؛ اخلاق حرفهای در یادگیری الكترونیكی؛ |
تجارب برتر یادگیری الکترونیکی در سطح ملی و بینالمللی | سیاستگذاری توسعه یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی؛ تجارب برتر دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی الکترونیکی؛ مدلها و تجارب موفق برونسپاری یادگیری الکترونیکی در دانشگاهها؛ مدلهای کسبوکار موفق یادگیری الکترونیکی؛ یادگیری الکترونیکی در سازمانها: الزامات، چالشها و راهکارها؛ چالشها و فرصتهای مؤسسات آموزش عالی الکترونیکی در نظام آموزش عالی ایران؛ به سوی دانشگاه نسل چهارم (دانشگاه دیجیتال، کارآفرین و دانشگاه الکترونیکی)؛ مدلهای اثر بخش یادگیری الکترونیکی در سطح ملی و بین المللی؛ |