راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مؤسسه آموزش عالی مهرالبرز، میزبان چهاردهمین کنفرانس ملی و هشتمین کنفرانس بین المللی یادگیری الکترونیکی ایران

کنفرانس یادگیری و یاددهی الكترونیكی با هدف ترویج و توسعه یادگیری و یاددهی الكترونیكی (E-Learning & E-Teaching) در نهادهای آموزشی و بهره گیری از آخرین دستاوردهای علمی، آموزشی و پژوهشی در ایران و جهان برگزار می‌شود.

تاکنون سیزده دوره از این کنفرانس و هر بار توسط یكی از دانشگاه‌های سطح یك كشور اجرا شده است. درسال تحصیلی 1399-1400 با توجه به شیوع بیماری كووید 19 دركشور و لزوم توسعه آموزش مجازی در دانشگاه‌ها و نهادهای آموزشی، با توجه به تجارب 15 ساله موسسه آموزش عالی مهرالبرز به عنوان نخستین دانشگاه الكترونیكی كه همه خدمات آموزش و پژوهشی را طی سال‌های گذشته به صورت الكترونیكی ارائه کرده است، مقرر شد، میزبان چهاردهمین كنفرانس ملی و هشتمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی باشد.

این كنفرانس توسط مؤسسه آموزش عالی مهرالبرز و با همکاری انجمن یادگیری الكترونیكی ایران (یادا) و كرسی یونسكو درآموزش و یادگیری الكترونیكی در تاریخ 13 و 14 اسفندماه 1399 و با موضوع «به سوی یادگیری الکترونیکی اثربخش» به صورت آنلاین برگزار می‌شود. هدف کنفرانس طرح «مسائل و چالش‌ها و راهکارهای اثربخشی»، «کیفیت بخشی»، «تجربیات موفق و تجربیات زیسته آکادمیک» و «دستاوردهای علمی-پژوهشی» نظام یادگیری و یاددهی الکترونیکی است.

برای تحقق اهداف فوق، برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است که شامل سخنرانان تخصصی داخلی و خارجی، ارائه مقالات و پوستر، گزارش تجارب برتر داخلی و خارجی، پنل تخصصی، کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه تخصصی مجازی و نشست‌های مقدماتی می‌شود. از این‌ رو از همه پژوهشگران و متخصصان دعوت می‌شود که با شرکت فعال در این کنفرانس ما را در تحقق این اهداف یاری کنند.

محورهای اصلی کنفرانسزیر محورها
پداگوژی و یادگیری الکترونیکیبرنامه ریزی آموزشی و درسی؛
رویکردهای روان شناختی در یادگیری الکترونیکی؛
محتوی الكترونیكی (استانداردها و روندها)؛
انواع تعاملات در یادگیری؛
یادگیری همراه (M-learning)؛
بازی سازی و یادگیری مبتنی بر بازی؛
پشتیبانی آموزشی، فنی و  مدیریتی؛
مشاوره تحصیلی و تربیتی در بستر الکترونیکی؛
نقش و مسئولیت ذی‌فعان کلیدی؛
نقش و مسئولیت استاد و دستیارنقش و
مسئولیت دانشجویان نقش و مسئولیت مدیران؛
فناوری و یادگیری الکترونیکیسامانه‌های یادگیری الکترونیکی (…LMS, VC,LCMS,TTS)؛
فناوری‌های نوین و تحول آفرین؛
واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی؛
هوش مصنوعی و یادگیری ماشین؛
رایانش ابری، اینترنت اشیا و کلان داده‌ها؛
زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات؛
فرایند تحول دیجیتال در یادگیری؛
ارزیابی و کیفیت‌سنجی
در یادگیری الکترونیکی
ارزیابی کیفیت یادگیری الکترونیکی از دیدگاه ذی نفعان کلیدی (استاد، دستیار، دانشجو)؛
سنجش اثربخشی پیامدهای یادگیری دربستر الکترونیکی؛
ارزیابی تکوینی و  پایان‌ترم (چالش‌ها و راهکارها)؛
ارزیابی درونی از دیدگاه ذی نفعان کلیدی؛
اعتبارسنجی در یادگیری الکترونیکی؛
فرهنگ، اخلاق و مسئولیت اجتماعی
در یادگیری الکترونیکی
فرهنگ  در بستر الکترونیکی (ارزش‌ها، ساختارها و توانمندسازها)؛
مسئولیت اخلاقی ذی‌نفعان (استاد، دستیار، دانشجو) در یادگیری الکترونیکی؛
مسئولیت اجتماعی نظام یادگیری الکترونیکی در قبال محیط خارجی؛
اخلاق حرفه‌ای در یادگیری الكترونیكی؛
تجارب برتر یادگیری الکترونیکی
در سطح ملی و  بین‌المللی
سیاست‌گذاری توسعه یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی؛
تجارب برتر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی الکترونیکی؛
مدل‌ها و تجارب موفق برونسپاری یادگیری الکترونیکی در دانشگاه‌ها؛
مدل‌های کسب‌وکار موفق یادگیری الکترونیکی؛
یادگیری الکترونیکی در سازمان‌ها: الزامات، چالش‌ها و راهکارها؛
چالش‌ها و فرصت‌های مؤسسات آموزش عالی الکترونیکی در نظام آموزش عالی ایران؛
به سوی دانشگاه نسل چهارم (دانشگاه دیجیتال، کارآفرین و دانشگاه الکترونیکی)؛
مدل‌های اثر بخش یادگیری الکترونیکی در سطح ملی و بین المللی؛
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.