راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

۴۵ میلیون دلار دزدی پای خودپرداز

به گفته مقام‌های دادستانی آمریکا، یک باند از سارقان سایبری با رخنه به پایگاه داده های کارت‌های اعتباری پیش خریدشده، ۴۵ میلیون دلار از عابربانک‌های ۲۶ کشور جهان سرقت کرده‌اند. ۷ نفر در ارتباط با این سرقت بین المللی در نیویورک تفهیم اتهام شده‌اند. تصور می شود که متهم هشتمی نیز در ماه آوریل به قتل رسیده باشد.

بر اساس اسناد دادگاه، این شبکه با استفاده از کارت‌های اعتباری جعلی، بانک‌هایی را در امارات متحد عربی و عمان هدف سرقت قرار داده است. به گفته دادستان‌ها، نیروهای انتظامی ژاپن، کانادا، بریتانیا، رومانی و ۱۲ کشور دیگر در تحقیقات منتهی به بازداشت متهمان مشارکت داشته‌اند.‌ به گفته این مقام‌ها، تعدادی از متهمان در کشورهای دیگر هم بازداشت شده‌اند، اما اطلاعات بیشتری راجع به آن بازداشت‌ها منتشر نشده است.

سرقت با لپ تاپ به جای اسلحه

اعضای این شبکه متهم‌اند که با رخنه سایبری به پایگاه داده‌های کارت‌های اعتباری پیش فروش شده، سقف پرداخت این کارتها را حذف می کردند. آنها سپس اطلاعات مربوط به کارتهای هک شده را در اختیار همدستان دیگری قرار می دادند. گروه دوم این اطلاعات را روی کارتهای مغناطیسی دیگر، مثل کارت کلیدهای هتلها بارگزاری می کردند و با استفاده از آنها، مبالغ عظیمی از عابربانکها برداشت می کردند.

بر اساس متن کیفرخواست متهمان بازداشتی در نیویورک، عوامل شبکه سپس با انتقال این پولها به شماره حسابی در میامی و سرمایه گزاری در خودروها و ساعتهای گران قیمت، اقدام به پول شوئی می کردند.

به گفته دادستانها، رئیس این باند سارقان سایبری ظاهرا تنها چند هفته پیش در جمهوری دومینیکن به قتل رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.