پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
در راستای ارتقاء و بهبود مستمر در نحوه ارائه خدمات غیرحضوری، امکان استعلام مراجع برونسازمانی در خصوص بررسی وضعیت بیمهای افراد (بیمهشده و مستمریبگیر) از طریق درگاه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی فراهم شد.
به گزارش روابطعمومی سازمان تأمین اجتماعی، در دستور اداری صادر شده از سوی مصطفی سالاری، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی آمده است: «در راستای بهبود نحوه ارائه خدمات غیرحضوری، امکان استعلام مراجع برونسازمانی اعم از مراجع قضایی و شبه قضایی، صندوقهای بیمهای، سازمانها و نهادهای حمایتی و امدادی و … در خصوص بررسی وضعیت بیمهای افراد در بستر اینترنت طراحی و آماده بهرهبرداری است و علاوهبرآن، استعلام وضعیت مزبور و ارائه نتیجه به مراجع برونسازمانی مورد نظر توسط اشخاص حقیقی میسر شده است.»
استعلام مراجع برونسازمانی
1- بهمنظور پاسخگویی به مؤسسات، سازمانها و نهادهایی که قبلاً به سامانه استعلام ارتباط بیمهای سازمان تأمین اجتماعی دسترسی داشتهاند، اطلاعات کاربری مخاطبین موردنظر را از سامانه حساب مخاطبین به سامانه (account.tamin.ir) منتقل میشود.
2- پس از انتقال کامل اطلاعات کاربری، سامانه استعلام ارتباط بیمهای (isinsured.tamin.ir) غیرفعال و از دسترس کاربران ذیربط خارج شده و هرگونه استعلام در خصوص وضعیت بیمهای صرفاً از طریق درگاه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی (eservices.tamin.ir) انجام خواهد شد.
3- نهادها و سازمانهای ذیصلاح از طریق پنل مخصوص دستگاههای دولتی و مرجع استعلامات رسمی در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان امکان بهرهمندی از این خدمت را خواهند داشت، لذا پس از اعلام نیاز دستگاه متقاضی، مراتب بررسی و در صورت تأیید و عقد تفاهمنامه دسترسی لازم فراهم خواهد شد.
4- تفاهمنامههایی که تا پیشازاین با سایر دستگاهها منعقد شده، کماکان معتبر بوده و مبنای استعلام مراجع ذیربط از طریق درگاه خدمات غیرحضوری خواهند بود.
5- با راهاندازی سرویس استعلام ارتباط بیمهای، مکاتبه مراجع برونسازمانی و مراجعه حضوری در خصوص وضعیت بیمهای فاقد موضوعیت بوده و واحدهای سازمان ملزم به اقدام در این زمینه نخواهند بود.
استعلام اشخاص حقیقی
1- آن دسته از اشخاص حقیقی (اعم از بیمهشدگان و مستمریبگیران اصلی و تبعی، اشخاص فاقد ارتباط با سازمان و …) که دارای حساب کاربری فعال در درگاه غیرحضوری سازمان باشند، در صورت نیاز و بهمنظور ارائه گواهی در خصوص وضعیت بیمهای خود به مراجع برونسازمانی و دستگاههای موردنظر میتوانند رأساً نسبت به استعلام از طریق درگاه اقدام کنند.
2- اشخاص حقیقی میتوانند پاسخ استعلام (سند یا گواهی استعلام) را به صندوق شخصی خود انتقال داده و رمز بهرهبرداری از سند مذکور را بهصورت الکترونیکی و از طریق درگاه خدمات غیرحضوری دریافت کنند.
3- مراجع برونسازمانی با استفاده از کد رمز ارائه شده توسط اشخاص حقیقی (بیمه شده) میتوانند سند وضعیت بیمهای آنها را از بخش استعلام سند در پنل مخصوص دستگاههای دولتی و مرجع استعلامات رسمی سامانه خدمات غیرحضوری سازمان و با استفاده از کد رمز ارائه شده توسط متقاضی دریافت و مورد بهرهبرداری قرار دهند.