راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اهمیت امنیت در سرویس احراز هویت غیرحضوری / یوآیدی قابلیت تشخیص حرکت در لحظه را به سرویس خود اضافه کرد

در دنیای دیجیتال و ارائه خدمات غیرحضوری، امنیت مهم‌ترین مسئله‌ای است که کسب‌وکارها و کاربران آن‌ها با آن درگیر هستند و عدم رعایت این مؤلفه باعث ایجاد خسارات جبران ناپذیری می‌شود. از طرفی امنیت یک هدف استاتیک نیست که بتوان یکبار برای همیشه راهکاری برای آن ارائه کرد. در اصل تأمین امنیت در برابر جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران و تلاش کلاهبرداران برای دور زدن آن، مانند بازی دزد و پلیس است. به این معنا که هر چقدر امنیت یک سیستم در یک بازه زمانی به صورت اعلا تأمین شود تلاش کلاهبرداران برای دور زدن آن ادامه خواهد داشت و قطعاً راهی برای دور زدن آن پیدا می‌کنند در نتیجه باید امنیت سیستم در طول زمان روزبه‌روز ارتقا پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی یوآیدی، در سرویس‌های احراز هویت دیجیتال، که به نوعی زیرمجموعه سیستم‌های امنیتی هستند نیز باید این مسئله رعایت شود. در غیر این صورت استفاده ناقص از هر کدام از تکنولوژی‌های احراز هویت غیرحضوری، موجب سلب اعتماد مخاطبین و کاربران خواهد شد. بنابراین صد البته لازم است این سرویس‌ها روز به روز با اضافه کردن قابلیت‌های جدید مانع از سوء استفاده جاعلان شوند و شرکت‌های ارائه دهنده راهکار احراز هویت باید همواره در پی ارتقای تکنولوژی‌های مورد استفاده خود باشند.

سرویس احراز هویت دیجیتال یوآیدی نیز از این قانون مستثنی نیست و طبق روند گذشته خود قابلیت‌های جدیدی را به سرویس خود اضافه می‌کند. از آنجا که الگوریتم‌های تشخیص زنده بودن تصویر (Liveness Detection) همچون بسیاری از سرویس‌های احراز هویت دیجیتال، اساس کار سرویس یوآیدی نیز است و با اینکه این الگوریتم‌ها در محیط عملیاتی احراز هویت الکترونیکی سجام، با دقت برابر 97.8 درصد مطابق با استانداردهای جهانی عمل می‌کنند اما یوآیدی برای تأمین امنیت هر چه بیشتر کسب و کارها و مشتریان آن‌ها قابلیت جدیدی را اضافه کرده است که به افزایش دقت این الگوریتم‌ها بسیار کمک کننده بوده است.

یوآیدی در جدیدترین به‌روزرسانی سرویس احراز هویت دیجیتال خود، قابلیت تشخیص حرکت (Action Detection) را به مرحله تشخیص زنده بودن تصویر اضافه کرده است. الگوریتم تشخیص حرکت، الگوریتمی است که به منظور افزایش دقت تشخیص زنده بودن تصویر در سرویس یوآیدی اضافه شده است. این مرحله همچنان که در ویدیو قابل مشاهده است، بعد از ضبط ویدیوی سلفی، انجام می‌شود که لازم است کاربر بر اساس اعلام سرویس که کاملاً تصادفی است سر خود را به چپ یا راست بچرخاند.

یوآیدی همچنین برای بهبود هر چه بیشتر تجربه کاربری خود و به منظور کاهش درگیری کاربر با فرآیند احراز هویت دیجیتال ویژگی ضبط خودکار ویدیوی سلفی را نیز به سرویس خود اضافه کرده است. این ویژگی از الگوریتم تشخیص چهره استفاده می‌کند که با تشخیص اینکه چهره کاربر در داخل کادر مورد نظر قرار دارد ضبط ویدیوی سلفی به صورت خودکار شروع می‌شود.

نسخه جدید دموی سرویس یوآیدی در حال حاضر در پلتفرم گوگل پلی منتشر شده است و شما می‌توانید این نسخه را دانلود و و ویژگی‌های افزوده شده به نسخه بروزرسانی شده سرویس یوآیدی را مشاهده و تست کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.