راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شورای اسلامی شد

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

به گزارش ایرنا، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی حضور یافت، و لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را به علی نیکزاد، نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت تقدیم کرد.

پیش از این محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه اعلام کرده بود: « که لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با اصلاح ساختار به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است.

بر اساس ماده ۲۱۶ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور پس از ارائه به مجلس، چاپ و میان نمایندگان مجلس توزیع می‌شود، پس از آن نمایندگان، ۱۰ روز فرصت دارند که پیشنهادهای خود را در مورد لایحه بودجه به کمیسیون‌های تخصصی مربوطه ارائه کنند.

کمیسیون‌های تخصصی موظف هستند حداکثر تا ۱۵ روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق ارسال کنند، و این کمیسیون هم باید حداکثر ظرف ۱۵ روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش آن‌ها گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی اعلام کند، مهلت رسیدگی به کمیسیون تلفیق حداکثر پانزده روز است که موافقت هیئت‌رئیسه قابل تمدید است.

در پایان نمایندگان مجلس در جلسه علنی، بعد از رسیدگی به کلیات بودجه و تصویب آن، به پیشنهادهای مربوط به درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بودجه عمومی دولت رسیدگی و سقف آن را تصویب می‌کنند و بعد به تنطیم تبصره‌های مربوط و ردیف‌ها رسیدگی می‌شود.

منبع ایرنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.