راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اقدام وزارت ارتباطات در جایگاه ستاد اجرایی انتخابات امسال / زارع‌پور: 20 درصد انتخابات الکترونیکی خواهد بود

خردادماه سال 1402 موضوع برگزاری انتخابات الکترونیکی در مجلس شورای اسلامی مطرح و تصویب شد. قرار شد این طرح برای اجرا به شورای نگهبان منتقل شود؛ البته از رأی نهایی آن اطلاعاتی منتشر نشده است.

از برگزاری الکترونیکی انتخابات خبری نبود تا اینکه امروز عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات کشور اعلام کرد این وزارتخانه برای اولین‌بار در زمره ستادهای اجرایی انتخابات قرار گرفته است. او همچنین وعده داد که 20 درصد از انتخابات امسال الکترونیکی و باکیفیت باشد.

به گفته او، براساس قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی برای اولین‌بار وزارت ارتباطات نیز جزو ستاد اجرایی انتخابات کشور شده و این وزارتخانه وظیفه تضمین ارتباطات پایدار و باکیفیت را در طول انتخابات برعهده دارد. نقش زیرساخت ارتباطی در انتخابات بسیار مهم است و سازوکار برخورداری از زیرساخت پرسرعت، باکیفیت و امن در طول برگزاری انتخابات دیده شده است.

یکی از الزامات برگزاری الکترونیکی انتخابات، احراز هویت یا همان KYC است؛ چراکه آنچه در رأی‌گیری آنلاین مهم است، مسئله احراز هویت و جعلی نبودن هویت رأی‌دهنده است.

یوآیدی، آی‌تی‌ساز، پارت، شاکیلید، ویدا، غدیر و حامی سیستم شریف شرکت‌های KYC مورد پذیرش قوه قضائیه هستند، هنوز جزئیاتی از نحوه برگزاری انتخابات الکترونیکی و نحوه انتخاب شرکت‌ها اعلام نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.