راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

لوگوی راه پرداخت تازه شد

راه پرداخت از ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ فعالیت خود را شروع کرده است و به مرور از یک وب‌سایت تحلیلی خبری به مجموعه‌ای رسانه‌ای شامل انتشارات، ماهنامه، بینش، کاریابی، اکوسیستم و … تبدیل شده است. راه پرداخت اکنون در ۱۰ سالگی خود قرار دارد و در سال‌های گذشته رشد کرده و در حال حاضر ۱۱ فعالیت را به‌صورت هم‌زمان انجام می‌دهد که هویت بصری راه پرداخت پاسخ‌گوی مناسبی برای نمایش این تغییر نبود؛ به همین خاطر لوگوی راه پرداخت را که خیلی‌ها هم آن را دوست داشتند تغییر دادیم.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در ۳ سال ابتدایی فعالیت راه پرداخت، لوگوی راه پرداخت هر سال تغییر کرده است. این تغییر سپس تقریبا هر دو سال اتفاق افتاده و جدیدترین لوگوی راه پرداخت نیز آبان‌ماه ۱۳۹۹ تغییر کرد.

سیر تغییر لوگوی راه پرداخت

راه پرداخت در مسیری که انتخاب کرده اکنون ۱۱ فعالیت «وب‌سایت راه پرداخت»، «ماهنامه چاپی عصر تراکنش»، «انتشارات راه پرداخت»، «فروشگاه راه پرداخت»، «بینش راه پرداخت»، «آکادمی راه پرداخت»، «ویکی راه پرداخت»،‌ «کافه راه پرداخت»، «اکوسیستم راه پرداخت»، «کاریابی راه پرداخت» و «موسسه راه پرداخت» را به صورت هم‌زمان انجام می‌دهد که برای هر یک از این بخش‌ها نیز لوگوهای دیگری تعریف شده است که ساختار لوگوهای دیگر راه پرداخت به این شکل است که نام آن بخش در ابتدای لوگوی راه پرداخت می‌آید. درنتیجه همانطور که گفتیم از دلایلی که لوگوی راه پرداخت را تازه کردیم، گسترده شدن فعالیت‌ راه پرداخت بوده و می‌خواستیم که لوگوی راه پرداخت در لوگوی بخش‌های دیگر آن نیز نمایان باشد.

با این حال در این زمینه دو استثنا وجود دارد: وب‌سایت راه پرداخت (پایگاه تحلیلی خبری راه پرداخت) که دروازه ورود تمام خدمات و محصولات دیگر راه پرداخت است و ماهنامه چاپی عصر تراکنش؛ لوگوی وب‌سایت راه پرداخت شامل لوگوی راه پرداخت به همراه نوشته «رسانه فناوری‌های مالی ایران» در زیر لوگو است. لوگوی ماهنامه عصر تراکنش نیز مشابه لوگوی راه پرداخت لوگوتایپی شامل نام این برند است. در تصویر زیر می‌توانید لوگوهای راه پرداخت را مشاهده کنید.

الگوی راه پرداخت در تمام این سال‌ها سادگی و مینیمالیسم بوده و تلاش کردیم تا حد ممکن نوآوری، فناوری و مالی را ساده کنیم. به همین خاطر لوگوی راه پرداخت مانند رسانه‌ها و کسب‌وکارهای رسانه‌ای جهان سمبل ندارد و تنها از لوگوتایپ تشکیل شده است.

مهم‌ترین چیز در لوگوتایپ هم برای ما تمایز نبوده است؛ ما می‌خواستیم راه پرداخت راحت خوانده شود. می‌خواستیم لوگوی ماهنامه عصر تراکنش شبیه راه پرداخت باشد. حتی نشان راه پرداخت هم بسیار ساده است؛ یک حرف «ر» که ابتدای راه پرداخت است در یک زمینه نارنجی. رنگ لوگو را هم که در تمام این سال‌ها نارنجی بوده اندکی تغییر دادیم ولی هنوز هم نارنجی است.

راهنمای هویت بصری راه پرداخت و لوگوهای راه پرداخت را می‌توانید ازطریق لینک زیر دانلود و مشاهده کنید.

1 دیدگاه
  1. محمد می‌گوید

    لوگو رو دادین براتون طراحی کردن؟ این که فقط با فونت لاله زار نوشته شده، اسمش لوگو نیستا !

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.