راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

محبوب‌ترین بانک‌مرکزی جهان در توییتر با یک میلیون دنبال کننده

بانک مرکزی هند تنها بانک مرکزی بزرگ جهان است که در توییتر به رقم یک میلیون هوادار دست پیدا کرد. شاکتیکانتا داس، رئیس بانک مرکزی هند در توییتی اعلام کرد: « حساب توییتری RBI@ روز یکشنبه به مرز یک میلیون هوادار رسید که بالاتر از حدود ۸۹۲ هزار هوادار در ژوئن است.»

به گزارش دنیای اقتصاد، در مقابل بانک مرکزی آمریکا حدود ۶۷۸ هزار هوادار، بانک مرکزی اروپا ۵۹۱ هزار هوادار و بانک مرکزی انگلیس بالای ۳۱۷ هزار هوادار در توییتر دارند. داس از زمان شیوع ویروس کرونا، کنفرانس‌های مطبوعاتی را به‌صورت مجازی از طریق کانال یوتیوب و توییتر بانک مرکزی هند برگزار کرده و این کانال ارتباطی را در میان سرمایه‌گذاران و عموم مردم متداول کرده است.

بانک مرکزی هند اخیراً حساب توییتری دوم و یک صفحه فیس‌بوک با همین نام را راه‌اندازی کرده تا به انتشار گسترده پیام‌های آگاهی‌رسان برای عموم مردم و ترویج پرداخت‌های دیجیتالی کمک کند. همچنین از آمیتا باچان، هنرپیشه معروف بالیوددی برای کمک به گسترش سواد مالی در میان مردم کمک گرفته است.

گزارش گلوبال فیندکس ریپورت نشان می‌دهد حدود ۸۰ درصد از بزرگسالان هندی در حال حاضر حساب بانکی دارند که این رقم در مقایسه با حدود ۵۳ درصد در سال ۲۰۱۴ رشد داشته است. اگرچه از زمان شیوع همه‌گیری ویروس کرونا، مبادلات دیجیتالی افزایش پیدا کرده است، اما همچنان آگاهی عمومی و سواد دیجیتالی در هند ضعیف مانده و به موارد رو به رشد کلاهبرداری منجر شده است. البته چنین قانونی لزوما بازدارنده نیست و افزونه‌های مخرب می‌توانند به‌راحتی اطلاعات جمع‌آوری شده را گزارش نکنند. اما توسعه‌دهندگان خاطی به‌محض شناسایی از فروشگاه کروم اخراج می‌شوند.

منبع دنیای اقتصاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.