پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
استعلام الکترونیکی وضعیت مبتلایان به کرونا برای مسافران اجباری شد
استعلام الکترونیکی وضعیت مبتلایان به کرونا برای مسافران هوایی، ریلی و زمینی داخل کشور و رانندگان تاکسیهای اینترنتی اجباری شد.
به گزارش سازمان فناوری اطلاعات ایران، بهنام ولیزاده سرپرست معاونت دولت الکترونیکی با اشاره به ضرورت اجرای بند (7) مصوبه جلسه چهل و دوم ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص عدم جابهجایی مسافران دارای تست کرونای مثبت و لزوم تسریع در قطع زنجیره انتقال کرونا اظهار داشت: «از این پس کلیه شرکتهای هواپیمایی و نیز ارائهدهنده سامانههای فروش بلیت مسافری به صورت انفرادی و چارتری که در حال حاضر سامانههای آنها در دفاتر خدمات مسافربری و گردشگری کشور در حال استفاده است، ملزم هستند ضمن انجام تنظیمات فنی لازم از طریق گذرگاه خدمات الکترونیکی سروا (PGSB) که در سازمان فناوری اطلاعات ایران ایجاد و راهاندازی شده است، از امکان «استعلام الکترونیکی و ممانعت فروش بلیت» استفاده کنند.
سرپرست معاونت دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران، علت ایجاد این قابلیت را استعلام از افرادی عنوان کرد که با وجود آگاهی از بیماری اقدام به مسافرت با استفاده از وسایل حمل و نقل مسافربری میکنند.
او گفت: «در این شیوه استعلام بر اساس پارامترهای ورودی از جمله کد ملی و تاریخ سفر، نتیجه وضعیت ابتلای فرد به کرونا در تاریخ ارسال شده، مشخص میشود. چنانچه نتیجه استعلام الکترونیکی بر اساس تاریخ سفر او ممنوع باشد از فروش بلیت تا زمانی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز دهد، ممانعت خواهد شد.
ولی زاده تصریح کرد: «با اجرایی شدن این مصوبه، کلیه شرکتهای ارائهدهنده خدمات تاکسی اینترنتی نیز ملزم به استعلام الکترونیکی روزانه وضعیت ابتلا به بیماری رانندگان خود هستند و شرکت موظف است در صورت مثبت بودن پاسخ در تاریخ آن روز، اپلیکیشن راننده مبتلا را غیرفعال و مسدود کند.»
و در خصوص مسافران اتوبوسهای بینشهری گفت: «شرکتهای مذکور موظف هستند که نسبت به اصلاح فرمت صدور بلیت برای مسافران، ثبت و استعلام کدملی مسافران خود با سامانه مذکور اقدام کنند.»
لازم به ذکر است از زمان راهاندازی آزمایشی این سرویس از هفته گذشته تاکنون بیش از 750 هزار استعلام از سوی شرکتهای هواپیمایی، شرکت رجا، شرکتهای تاکسی اینترنتی و شرکتهای فروش بلیت انجام شده است.