راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

روحانی: یک سوم جامعه بسته معیشتی دریافت می‌کنند

روحانی: «براساس برآوردها به یک سوم جامعه برای چهار ماه بسته کمک معیشتی ارائه خواهد شد. روز شنبه در ستاد ملی کرونا، این بسته تصویب می‌شود. افرادی که مشمول این کمک می‌شوند، در ماه آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان می‌گیرند تا کمکی برای معیشت مردم شود.»

رئیس‌جمهوری از ارائه بسته کمک معیشتی برای مدت چهارماه خبر داد و گفت: «افرادی که مشمول این کمک می‌شوند در این مدت ماهانه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.»

به گزارش ایرنا، حسن روحانی در جلسه روز چهارشنبه هیئت‌ دولت گفت«به سبب اوج‌گیری کرونا در کشور در آستانه مرحله جدیدی از مسئولیت‌پذیری‌های اجتماعی قرار گرفتیم و به همین دلیل از روز شنبه محدودیت‌های شدیدی در کشور اعمال می‌شود و شهرهایی که شرایط قرمز دارند تقریباً به حالت تعطیل در می‌آیند و شهرهای نارنجی به حالت نیمه‌تعطیل خواهد بود در موارد ضروری افراد سرکار حاضر شده و فروشگاه‌ها و کسانی که خدمات و کالا به مردم ارائه می‌کنند در محل کار حضور خواهند داشت.»

او افزود:« البته همه ما می‌دانیم که تعطیلات و محدودیت‌های شدید راه‌حل اصلی مشکل کرونا نیست. مشکل کرونا صرفاً از تغییر سبک زندگی حل می‌شود یعنی مردم اگر سبک زندگی خود را همراه با اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌های فیزیکی و عدم رفت‌وآمدهای خانوادگی عدم حضور در مراسم عزا و شادی و مناسبت‌های‌ مذهبی و دینی اگر این‌ها را تغییر ندهند با تعطیلی کرونا شرایط به همین صورت خواهد بود و تغییر چندانی نخواهد کرد.»


ارائه بسته معیشتی چهار ماهه برای یک سوم جامعه 


روحانی با بیان اینکه با افزایش و شدیدتر شدن محدودیت‌ها، فشار اقتصادی بر مردم هم زیاد می‌شود، اظهار داشت: «دولت باید کمک‌هایی انجام دهد تا بخشی از این مشکلات کاهش یابد. قبلاً می‌گفتیم فشار بر روی کسانی است که حقوق ثابت‌بگیر هستند اما در شرایط کنونی اگر ادارات تعطیل شوند، آنها حقوقشان را می‌گیرند. امروز مشکل کسانی هستند که حقوق ثابت نمی‌گیرند و باید با فعالیتشان، کسب‌و‌کارشان و خدماتی که ارائه می‌دهند، درآمدی کسب کنند. 

براساس برآوردها به یک سوم جامعه برای چهار ماه بسته کمک معیشتی ارائه خواهد شد. روز شنبه در ستاد ملی کرونا، این بسته تصویب می‌شود. افرادی که مشمول این کمک می‌شوند، در ماه آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان می‌گیرند تا کمکی برای معیشت مردم شود.»


پرداخت وام یک میلیونی برای ۱۰ میلیون یارانه‌بگیر 


به گفته روحانی، وام یک میلیونی هم برای خانوارها که حدود ۱۰ میلیون خانواده می‌شود، پرداخت می‌شود که البته این وام برای همه یارانه بگیرها نیست. 

او تأکید کرد: «در درمان کرونا اگر کسی بیمه نیست، حتماً تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد، و داروهایی که برای کرونا توصیه می‌شود، هرچند این بیماری هنوز دارویی ندارد، اما داروهای توصیه شده مشمول بیمه می‌شود.»

رئیس‌جمهور از اقدامات شرکت‌های دانش‌بنیان تشکر کرد و ابراز داشت: «شرکت‌های دانش‌بنیان کیت‌هایی برای تشخیص کرونا تهیه کرده‌اند که ظرف ۲۰ دقیقه نتیجه را مشخص می‌کند. ما در سی‌تی‌اسکن و ونتیلاتور نیازی به خارج نداریم. همه داروهایی که گفته می‌شود مفید است، در داخل تولید می‌شوند. در واکسن هم تلاش‌هایی می‌شود، هرچند برای خرید واکسن از خارج تلاش‌هایی انجام داده‌ایم تا اگر در خارج زودتر تولید شد، از آن‌ها خریداری کنیم.»

همچنین روحانی با بیان اینکه در این ایام شرایط اقتصادی و اجتماعی رو به بهبود است، عنوان کرد: «علامت‌های کاهش قیمت کالا، ارز و سایر مسائل را مشاهده می‌کنیم. تلاش دولت این است که مسیر کاهشی ادامه یابد. کسانی به ناروا می‌گویند دولت می‌خواهد قیمت ارز و کالا افزایش یابد اما تمام همت دولت کاستن آلام مردم و کاهش قیمت‌ها است. برخی‌ها وقتی ما می‌گوییم شرایط بهتر می‌شود فوری می‌گویند که لابد می‌خواهید با آمریکا مذاکره کنید. خیر بحث مذاکره با آمریکا نیست بلکه بحث دیگری مطرح است.»

او اضافه کرد: «دولت جدید در آمریکا شرایط را به سمت قواعد برخواهد گرداند در حدی که آمریکا مراعات می‌کرده البته دولت‌های قبلی نیز همه قواعد را مراعات نمی‌کردند منتها این دولت آخری یاغی بود. دولت جدید آمریکا دوباره به آن شرایط برمی‌گردد و آن شرایط می‌تواند فضا را برگرداند. یعنی ما از فضای تهدید کم‌کم به سمت فضای فرصت حرکت می‌کنیم.»


 ما در جنگ اقتصادی بودیم،‌ به اسم نقد قواعد بازی سیاسی را به هم نزنیم


روحانی ادامه داد: «این را هم بگویم که ما از ابتدای سال ۹۷ که دولت اخیر آمریکا فشار شدید را بر مردم وارد آورد و وارد جنگ اقتصادی با ما شد. اشتباه تعبیر نکنیم. ما در این سه سال در تحریم نبودیم ما در محاصره و جنگ و تروریسم اقتصادی قرار داشتیم. عبارت‌ها و تعبیرها را درست استخدام کنیم. قبلا تحریم هم داشتیم اما جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی از سال ۹۷ توسط دولت اخیر آمریکا شروع شد. کشتی به کشتی و محموله به محموله را در دریا و هوا دنبال می‌کردند و ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی در برابر یک دولت قلدر قرار گرفته بودیم.»

او گفت: «بسیار مهم است که ما به اسم نقد قواعد بازی سیاسی را به هم نزنیم، به اسم نقد دولت، دنبال تطهیر آمریکا نباشیم، دنبال تبرئه دولت آمریکا نباشیم، این دولت جنایتکار است چرا می‌خواهید تبرئه کنید. دولت اخیر آمریکا دولتی جنایتکار و تروریست است یک عده‌ای مدام دولت آمریکا را تطهیر می‌کنند و مجانی هم این کار را انجام می‌دهند. 
من نمی‌دانم چرا این کار را می‌کنند.حالا برخی از رسانه‌های خارجی پول می‌گیرند و آمریکا را تطهیر می‌کنند اما یک عده‌ای مجانی آمریکا را تطهیر می‌کنند. به خاطر اینکه به دولت صدمه بزنند به خاطر اینکه فضا را برای انتخابات ۱۴۰۰ آماده کنند.  انتخابات ۱۴۰۰ هنوز مانده است. اشکالی ندارد برای انتخابات خودتان هر کاری که می‌خواهید انجام دهید اما ایجاد روحیه یاس در جامعه خیانت ملی است.  یاس را در جامعه ترویج ندهید. بگذارید مردم واقعیت‌ها را لمس کنند و ببینند.»

رییس دولت دوازدهم اظهار داشت: «این دولت(دولت ترامپ) یک دولت کینه‌توز و جنایتکار بود که نسبت به ایران و تمام ملت‌های مستقل جنایت کرد. همانطور که نسبت به ایران جنایت کرد، نسبت به فلسطین، عراق و سوریه و یمن هم همین کار را انجام داد. حتی به دوستان خود هم خیانت کرده است. آن‌ها جنایت بزرگی انجام دادند؛ چرا این واقعیت‌ها را به مردم نمی‌گویید؟ بیایید آمار اقتصادی سال ۹۳، ۹۴، ۹۵ و ۹۶ را با سال‌های ۹۷، ‌۹۸ و ۹۹ مقایسه کنید این سه سال که در جنگ بودیم آمار یک جور است، در آن چهار سال در تحریم بودیم. تحریم که کمی برداشته شد ۹۶ بود. آن وقت تحریم بود امروز جنگ است و این دو مقوله است.»


آمریکا به دنبال ایجاد قحطی در کشور بود


روحانی با اشاره به شکست‌آمریکا در بخشهای سیاسی حقوقی و اخلاقی اظهارداشت: «آمریکا در بخش اقتصادی توانست بر مردم ما فشار ایجاد کند. البته دنبال فشار نبود بلکه دنبال ایجاد قحطی در کشور بود. آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که در کشور ما تنش اجتماعی ایجاد کنند و امنیت داخلی را برهم بزنند که در اهداف خود صد درصد شکست خوردند. البته مشکلاتی هم برای مردم ایجاد کردند.   ترامپ از وقتی از برجام خارج شد،  انتظار داشت همه کشورهای دیگر از او تبعیت کنند. هیچ کشوری از او تبعیت نکرد حتی اتحادیه اروپا که دوست سنتی آمریکا بود هم از او تبعیت نکرد و چین  و روسیه هم همینطور. در اینکه دیگران را در این مسیر انحرافی غلطی که آغاز کرده بود، با خود همراه کند، ‌ ناموفق بود. هر طرح سیاسی که آمریکا در سازمان ملل و مجامع بین‌المللی داشت، شکست خورد.»

روحانی با اشاره به شکست‌آمریکا در جلوگیری از رفع تحریم تسلیحاتی ایران گفت: «ما تحریم تسلیحاتی را پایان دادیم کسانی که می‌گویند در این چند سال چه کردید لااقل این مسائل ساده را بفهمند که تحریم تسلیحاتی پایان یافت و ما امروز می‌توانیم آزادانه در چارچوب قواعد بین‌اللملی اسلحه بخریم و بفروشیم. دولت آمریکا از حیث سیاسی، بین‌المللی، حقوقی و اخلاقی و در بخش اقتصادی صدر درصد شکست خورد.»

منبع ایرنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.