راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

احمدی: انتظارات از شرکت خدمات انفورماتیک تغییر کرده

 

دبیر کل بانک مرکزی، محمود احمدی، در نشست اسفند ماه خود با مدیران و مسئولین شرکت خدمات انفورماتیک گفت: اكنون انتظارات از شركت خدمات تغيير كرده و شركت به عنوان پيشرو در حوزه فناوري بايد توقعات را برآورده سازد. شركت خدمات انفورماتيك بايد در سال آينده تمركز بيشتري بر روي پروژه‌هاي حاكميتي منظور نمايد.

در این نشست، سيد ابوطالب نجفي، مدير عامل شركت خدمات انفورماتيك به اجرايي شدن پروژه شاپرك اشاره نمود و با ارائه آماري از ميزان تراكنش‌هاي اين شبكه در زمان پرداخت يارانه‌‎ها تاكيد كرد: حجم بالاي آن با در نظر گرفتن ميزان تراكنش‌هاي موفق بيانگر توانمندي و ظرفيت‌هاي ايجاد شده در اين شبكه و در شركت خدمات انفورماتيك است.

 

خدمات در صدد ایجاد شبکه‌های پشتیبان

وي در ادامه به افزايش فزاينده حجم تراكنش‌هاي شتاب اشاره كرد و افزود: همزمان با اين افزايش برنامه‌هاي توسعه‌اي و ايجاد شبكه‌هاي پشتيبان نيز به طور جدي دنبال مي‌شود و حتي مانورهايي نيز براي انتقال تراكنش‌هاي شتابي در سايت‌هاي پشتيبان صورت گرفته كه در سال آينده نيز انجام خواهد شد.

نجفي در ادامه به پروژه‌هاي سوئيفت، سپام در حوزه حاكميتي اشاره كرد و متذكر شد: در برخي حوزه‌ها مانند سامانه پيام‌هاي داخلي با توجه به محدوديت‌هاي پيش رو هنوز تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله داريم كه با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، سال آينده به اين مقوله نيز به منظور غلبه بر تحريم‌ها در قالب پروژه‌هاي داخلي خواهيم پرداخت.

 

خدمات، کوربنکینگ جدید تولید می‌کند

مدير عامل شركت خدمات انفورماتيك در ادامه يكي از مهمترين پروژه‌هاي شركت را مديريت كانال براي سيستم‌‌هاي يكپارچه خدمات متنوع شركت عنوان كرد و افزود: اين موضوع در بخش بانكداري همراه نهايي شده و در اوايل سال آينده پياده سازي خواهد شد كه به اين ترتيب اجراي كامل آن صرفه جويي مالي و زماني زيادي را دربر خواهد داشت. وي از دستور كار قرارگرفتن توليد سيستم يكپارچه بانكي (CORE) جديد خبر داد و اظهار داشت: با اينكه سيستم يكپارچه شركت در بانك‌هاي بزرگ عملا توانسته حجم بالايي از تراكنش‌ها را پوشش دهد اما هنوز از چابكي لازم برخوردار نيست و در اين ارتباط شركت اقدامات اجرايي جهت توليد سيستم جديد را آغاز نموده است.

 

آینده از آن بانکداری همراه است

نجفي از اجراي هوش تجاري در چند بانك خبر داد و رويكرد شركت را در دستيابي به فناوري‌هاي جديد همسو با تحولات جهاني در اين حوزه عنوان كرد و افزود: آينده از آن بانكداري همراه است.

وي در خصوص پروژه سپاس تاكيد كرد: شركت به طور جدي اين موضوع را دنبال مي‌كند به گونه‌اي كه يكي از شركت‌هاي تابعه منحصرا روي اين حوزه و عملياتي نمودن آن متمركز شده است.

 

ايجاد 2 كميته براي مديريت بحران

مهندس نجفي همچنين از ايجاد 2 كميته به منظور مديريت بحران خبر داد و افزود: كميته اول “تغييرات” نام دارد كه همه تغييرات پيشنهادي بايد از اين كميته مصوبه اجرايي بگيرند، به اين ترتيب تمام ريسك‌هاي احتمالي شناسايي و برطرف مي‌شود. كميته “رخدادها”نيز هرگونه اشكال احتمالي را سريعا مورد بررسي قرار داده و بهترين راهكار را در كمترين زمان اجرايي مي‌كند.

ايشان به اقداماتي كه در زمينه امنيت سرويس‌ها در بانكداري لازم است اشاره كرد و در ادامه حجم بالاي درخواست‌هاي وارده به شركت را مورد توجه قرار داد و افزود: ارتقاء سرويس‌ها نيز مانند هميشه در دستور كار بوده و سعي شده تا آخرين نوآوري‌ها در هر حوزه براي ارائه خدمات مورد توجه قرار گيرد.

مديرعامل شركت خدمات انفورماتيك از توسعه شبكه NIBN خبر داد و افزود: توسعه اين شبكه در پايداري ارائه خدمات و سرويس‌هاي مختلف از جمله شتاب و شاپرك بسيار موثر است.

نوسازي شبكه VSAT با اتكا به فناوري DVB/RCS از موارد ديگري بود كه نجفي به آن اشاره كرد. در كنار اجراي چندين مانور در بانك‌هاي صادرات و ملي، وي ضرورت مهاجرت به سمت لينوكسي شدن بانك‌ها را مورد توجه قرار داد.

 

واکنش احدی به سخنان نجفی

دبيركل بانك مركزي پس از شنيدن گزارش مدير عامل شركت خدمات انفورماتيك، سال گذشته را سالي پركار و توام با موفقيت براي این شركت توصيف كرد و تاكيد نمود سال آينده، سال به ثمر نشستن بسياري از پروژه‌هاي كليدي با اتكا به توان متخصصان اين شركت خواهد بود.

وي از پيشگام بودن بانكداري در استفاده از فناوري‌هاي نوين و تاثير و تاثر متقابل آنها بر يكديگر سخن گفت و ياد‌آور شد: آنچه بايد بسيار مورد توجه قرار گيرد انتقال و استفاده از تجارب بانكي در شركت‌هاي تخصصي و فني است؛ به اين ترتيب فضاي تعامل اثرگذار فراهم خواهد شد. احمدي بر ضرورت استفاده از نيروهاي خلاق و جوان و همچنين به روز بودن در ارائه خدمات تاكيد كرد. در ادامه وي به تصويب ايجاد سامانه تبادل اسناد بانكي و اجراي سامانه سپاس اشاره كرد و افزود با وجود حجم بالاي حساب‌هاي بانكي بايد به راهكاري براي اجرايي نمودن آن دست يافت.

وي تاكيد كرد: اكنون انتظارات از شركت تغيير كرده و شركت به عنوان پيشرو در حوزه فناوري بايد توقعات را برآورده سازد؛ دبيركل بانك مركزي اظهار نمود: شركت خدمات انفورماتيك بايد در سال آينده تمركز بيشتري بر روي پروژه‌هاي حاكميتي منظور نمايد.

منبع: شرکت خدمات انفورماتیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.