راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان‌ احراز هویت غیرحضوری سجام از طریق همراه بانک مهر ایران

متقاضیان می‌توانند بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و از طریق نرم‌افزار مهرایران بانک قرض‌ااحسنه مهر ایران احراز هویت سجام خود را انجام دهند.

این بانک در راستای برنامه‌هاي وزارت امور اقتصادي و دارايي مبني بر توسعه بانکداري ديجيتال و تحقق بانکداري هوشمند در كشور و برنامه‌هاي ستاد توسعه فناوري‌هاي اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، در سال‌هاي گذشته و به‌ويژه سال قبل زيرساخت‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري خود در حوزه بانكداري هوشمند را با سرعت توسعه داده است.

در دو سال گذشته برنامه‌های گسترده‌ای در این راستا توسط بانک مهر ایران صورت گرفته که بسياري از آنها براي نخستين بار در کشور توسط اين بانک انجام شده است.

حذف کاغذ از فرآیند عملیات اجرایی شعب بانک، ديجيتالي کردن فرم‌ها و به تبع آن راه‌اندازي بايگاني ديجيتالي، توسعه زيرساخت‌هاي لازم براي احراز هويت قطعي مشتريان و بالا بردن ضريب اطمينان عملکرد در اين حوزه، راه‌اندازي سامانه‌هاي غيرحضوري مانند: افتتاح حساب و درخواست تسهيلات به‌صورت آنلاين، سرويس حتساب معدل حساب مشتريان و …، اتصال به سامانه‌هاي احراز هويت مانند: سامانه ثبت احوال كشور و همچنين پكيج كردن تمامي اين سرويس‌ها در قالب سامانه جامع مديريت يكپارچه «ميعاد» از مهمترين اقدامات بانك مهر ايران در حوزه بانكداري هوشمند است.

یکی از مهمترین زیرساخت‌هايي که بانک مهر ايران براي تحقق و اجراي آن بيش از يک سال تلاش مي‌كرد، موضوع «احراز هويت» به‌صورت آنلاين و غيرحضوري بود كه خوشبختانه اين امكان براي نخستين بار به‌صورت جامع و كامل در بانك قرض‌الحسنه مهر ايران و در بستر وب و همراه‌بانك «مهريران» مهيا شده است.

در این راستا و برای کمک به سازمان‌ها و نهادهای گوناگون، این آمادگي و توانايي به منظور احراز هويت هموطنان به‌صورت کاملاً آنلاين در بانک مهر ايران وجود دارد. با توجه به اهميت موضوع احراز هويت متقاضيان دريافت كد بورسي، با همكاري شركت سپرده‌گذاري مركزي اوراق بهادار احراز هويت آنلاين سجام از چند ماه پيش محقق شده است.

با توجه به افزایش تعداد متقاضیان دریافت کد بورسی و سهامداري طي ماه‌هاي اخير و مشکلات مربوط به مراجعه حضوري اين متقاضيان در دوران کرونا به دفاتر کارگزاري و پيشخوان دولت، احساس نياز براي راه‌اندازي سامانه احراز هويت غيرحضوري در شركت سپرده‌گذاري مركزي اوراق بهادار ايجاد شد تا سازوكاري براي كاهش مراجعات حضوري طراحي شود.

برای این منظور، هموطنان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت بانک مهرايران به نشاني www.qmb.ir نسبت به نصب و راه اندازی اپلیکیشن همراه بانک «مهریران» اقدام کنند. دسترسي به اين فرآيند در بخش احراز هويت الکترونيكي سايت سجام نيز به آدرس: https://sejam.qmb.ir/sejam نیز امکان‌پذیر است.

از این طریق احراز هویت در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام می‌شود. البته از آنجا که اپراتور چک‌کننده نهایی به‌صورت آفلاين است، اندکي زمان براي تأييد نهايي از سوي اين اپراتور صرف مي‌شود. طي كردن اين فرآيند چند دقيقه‌اي باعث مي‌شود ديگر نيازي به مراجعات حضوري نباشد. اين موضوع در شرايط كنوني كه فراگيري بيماري كرونا هنوز تمام نشده، مي‌تواند به حفظ سلامتي شهروندان كمك كند.

منبع روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.