راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پتال یک کارت اعتباری برای افراد با اعتبار پایین راه‌اندازی می‌کند

پتال، استارت اپ فین‌تک ایالات‌متحده از یک کارت اعتباری که برای افراد با امتیازهای اعتباری غیر ممتاز در طول بحران ویروس کرونا طراحی شده است رونمایی کرد.

پتال 1 دومین کارت اعتباری این شرکت است. همانند کارت اول، این کارت نیز یک ویزا کارت بدون کارمزد سالیانه همراه با یک اپلیکیشن موبایلی است. با این حال، در حالی که کارت اول (که در حال حاضر پتال 2 نامیده می‌شود) بر روی افراد بدون سابقه اعتباری یا با سابقه اعتباری ضعیف متمرکز است، این کارت جدید طیف گسترده‌تری از مخاطبان را هدف قرار می‌دهد: افرادی که قبلاً سابقه اعتباری متوسط یا ضعیفی داشته‌اند.

پتال که اخیراً 55 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرده است، می‌گوید که تقریباً نیمی از آمریکایی‌ها دارای امتیاز اعتباری غیر ممتاز هستند و این میزان احتمالاً به دنبال شیوع ویروس کرونا افزایش خواهد یافت. در همین حین و در طی این همه‌گیری، صادرکنندگان کارت‌های کمتری صادر می‌کنند.

پتال به جای آن‌که تنها بر روی امتیازهای اعتباری تکیه کند، فناوری اختصاصی راه‌اندازی کرده است که سابقه بانکی را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و شایستگی اعتباری افراد را بر اساس درآمدها، هزینه‌ها و پس‌اندازها ارزیابی می‌کند.

این فرآیند که با عنوان «امتیازدهی نقدی» (Cash Scoring) از آن یاد می‌شود، اصول اقتصادی‌ای را ارزیابی می‌کند که معمولاً در تصمیم‌گیری‌های تأیید اعتبار در نظر گرفته نمی‌شوند. این فرایند به افرادی که به طور سنتی در دریافت اعتبار مشکل دارند کمک می‌کند.

این کارت جدید که با هدف کمک به کاربران در ایجاد اعتبار خود طراحی شده است، با اپلیکیشنی همراه است که برای اعضا امکان پایش امتیاز اعتباری، ابزارهای بودجه‌بندی، مدیریت اشتراک و قابلیت‌های پرداخت خودکار را فراهم می‌کند.

پتال در وبلاگ خود در خصوص این سرویس جدید عنوان کرد: «در حال حاضر بسیاری از جوامع در سیستم اعتباری فعلی به ویژه به دنبال شیوع ویروس کرونا کم‌درآمد و به لحاظ اعتباری با مشکل مواجه شده‌اند. با رونمایی از پتال 1، ما امیدواریم که بتوانیم این مشکلات را حل کنیم و بسیاری از مردم آمریکا را در مسیر رسیدن به موفقیت مالی یاری دهیم.»

منبع finextra
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.