راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جلسه کارگزاران با افتای ریاست جمهوری و نه رئیس جمهور و در راستای بحث امنیت سایبری برگزار شده است

مرکز افتای ریاست جمهوری امروزششم مهرماه جلسه‌ای را با موضوع پیگیری الزامات امنیتی با حضور کارگزاران بورس مدیران سازمان بورس و مرکز مکنا برگزار کرد. برخی رسانه‌های خبری مطرح کرده بودند که این جلسه با حضور رئیس جمهور برگزار شده، اما طبق پیگیری‌های راه پرداخت با مرکز مکنا این جلسه با افتای ریاست جمهوری و نه با ریاست جمهور و در راستای بحث امنیت سایبری برگزار شده است.

به‌گفته حامد سنجری، رئیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه (مکنا) به دلیل حساسیت بازار سرمایه که زیرساخت حیاتی و حساس کشور محسوب می‌شود، امروز جلسه‌ای با حضور برخی از کارگزاری‌ها، سازمان بورس و مرکز مکنا در افتای ریاست جمهوری برگزار شد. در این جلسه موارد امنیتی که از سوی افتای ریاست جمهوری به سمت مرکز مکنا ابلاغ شده و متعاقباً مکنا نیز به شرکت‌های کارگزاری ابلاغ کرده مطرح شد و  همچنین مرکز مکنا از کارگزاری‌ها خواست که این موارد امنیتی را جدی بگیرند و آن را اجرا کنند.

او افزود: «توجه به پیاده‌سازی موارد امنیتی و سایبری در زیرساخت‌های ارتباطی، سامانه‌های نرم‌افزاری و هشیار بودن و واکنش سریع نشان دادن در هنگام حملات سایبری از جمله موضوعاتی بوده که در این جلسه به کارگزاری‌ها ابلاغ شده است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.