راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تفاهم‌نامه اجرای سامانه پرداخت الکترونیک بهای حمل کالا امضا شد

بانک ملت با شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و کنسرسیوم مشترک شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق و شرکت نوآوران آفاق نگار بصیر به‌عنوان مجری در خصوص اجرای «سامانه پرداخت الکترونیک بهای حمل کالا» تفاهم‌نامه امضا کردند

روز یکشنبه شانزدهم شهریورماه جاری، مراسم امضای تفاهم‌نامه فی‌مابینِ بانک ملت با شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و کنسرسیوم مشترک شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق و شرکت نوآوران آفاق نگار بصیر به‌عنوان مجری در خصوص اجرای «سامانه پرداخت الکترونیک بهای حمل کالا» با حضور یزدان سیف (معاون وزارت صمت و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران)، محمد بیگدلی (مدیرعامل بانک ملت)، علی حکیم‌جوادی (مدیرعامل گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا )، علی گلزاری (مدیرعامل شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق)، احمد ذباح (مدیرعامل شرکت نوآوران آفاق نگار بصیر) و جمعی از مدیران و صاحب‌نظران اقتصادی و بانکی برگزار شد.

در این مراسم تفاهم‌نامه‌ای مشترک میان شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق و شرکت آفاق نگار بصیر منعقد شد که به موجب آن کلیه امور اجرایی این تفاهم‌نامه شامل ارائه خدمات الکترونیک با استفاده از سامانه‌های «ساپک»، سامانه‌ی «محب»، باشگاه مشتریان ویژه و غیره توسط این کنسرسیوم ارائه خواهد شد.

سیف در ابتدای مراسم ضمن تشکر از شرکت شقایق برای پیگیری جهت دستیابی به این دستاورد، از دیگر همکاران و دست‌اندرکاران قدردانی کرد و انجام چنین کارهای بزرگی را در این شرایط سخت جزو افتخارات ملی دانست.

یزدان سیف (معاون وزارت صمت و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران)

او با بیان اینکه  ارزش بازاری حمل‌ونقل کالا در کشور ما 60 هزارمیلیارد تومان است، گفت: «بازار امروز به گونه‌ای است که هم می‌تواند کارایی منابع مالی ما را در حوزه بانکی افزایش دهد و ورود و خروج منابع مالی را در بانک‌ها افزایش دهد و هم می‌تواند در حوزه پرداخت تسهیلات کمک کند و حرکت پر خیر و برکتی است.

چون سیستم بانکی جزو سرداران خط مقدم جبهه تحریم به حساب می‌آید درک این موضوع برای ما و سیستم بانکی خوب است و انجام چنین کارهای بزرگی در چنین شرایطی بسیار به ما کمک خواهد کرد.»

او در انتها اظهار امیدواری کرد که چنین طرح‌هایی با نگاهی بلند‌مدت به نوسازی ناوگان، کاهش ریسک تجاری، کاهش ریسک بانک‌ها برای تسهیلات‌دهی و اهداف توسعه ملی بینجامد. در ادامه‌ی مراسم بیگدلی با اشاره به نقش و جایگاه مهم شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، نگهداری و توزیع کالاهای اساسی را از رسالت‌های اصلی این شرکت معرفی کرد و پیشینه‌ی همکاریِ موفقیت‌آمیز بانک ملت با شرکت مذکور را از جمله در بخش کشاورزی یادآور شد.

محمد بیگدلی (مدیرعامل بانک ملت)

او بانک ملت را اولین بانک در حوزه‌ی IT معرفی کرد که اقدامات مهم و ارزشمندی را در زمینه‌های مختلف به‌واسطه‌ی زیرساخت‌های قوی IT و امکانات و تجهیزات زیرساختی با ارائه‌ی خدمات بانکی به مشتریان مانند کاهش هزینه‌های مشتریان و کارایی هرچه بیشتر پروژه‌ها و طرح‌های آنها به ثمر رسانده است.

بیگدلی یکی از مشتریان مهم بانک ملت را شرکت بازرگانی دولتی ایران دانست و انعقاد تفاهم‌نامه‌ی اجرای سامانه پرداخت الکترونیک بهای حمل کالا را نشانه‌ی عزم اراده‌ی بانک ملت در همسوسازی سیاست‌های بانک ملت با اصول و راهبردهای کلان کشور در شرایط سخت تحریم وکرونا قلمداد نمود. دکتر بیگدلی بهره‌مندان از آثار مثبت این طرح را همه مردم ایران به‌ویژه قشر زحمت‌کش رانندگان دانست که اکنون با راه‌اندازی این سامانه کرایه‌شان بدون دغدغه به حسابشان واریز خواهد شد.

او در خاتمه، تجربه‌ی موفق بانک ملت در پروژه‌ی سامانه‌ی «محب» (این پروژه با پشتیبانی شرکت شقایق در حال اجراست) و سامانه‌ی کاهش سوخت را خاطر نشان کرد و افزود: «امیدوارم این تفاهم‌نامه سرآغاز همکاری‌های بعدی باشد و بانک ملت آمادگی دارد در همه زمینه‌ها با شرکت بازرگانی دولتی ایران همکاری‌های دوجانبه انجام بدهد تا در نهایت آثار مثبت آن به جامعه و مردم بازگردد تا خدمات به صورت یکپارچه، سیستماتیک و نظام‌مند در کشور ارائه شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.