پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
آشنایی با بازار و پرداخت خرد در آلمان / پول نقد همچنان حرف اول را میزند
ششمین کشوری که گزارش جهانی ورلدپی در حوزه پرداخت خرد تجارت الکترونیکی به آن پرداخته، آلمان است. در گزارش قبلی، اطلاعات پرداختی مربوط به کشور فرانسه را منتشر کردیم که در لینک زیر میتوانید آن را مشاهده کنید.
آلمان در حال حاضر یکی از صنعتیترین کشورهای جهان است و بهعنوان ثروتمندترین عضو اتحادیه اروپا و موتور اقتصادی حوزه پولی یورو به شمار میرود. آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا و جایگاه چهارم تولید ناخالص داخلی و جایگاه پنجم از لحاظ برابری قدرت خرید در دنیا را دارد. جایگاه اقتصادی این کشور در جهان بعد از انقلاب صنعتی و همزمان با تشکیل آن مطرح شد و تا به امروز از آن بهعنوان یک کشور پیشرو و نوآور و همچنین سرمایهگذار در پروژههای تحقیقاتی اسم برده میشود. اقتصاد آلمان، از سیستم اقتصاد اجتماعی بازار پیروی میکند.
در سال 2018 کل فروش بازار تجارت الکترونیکی در آلمان 1300 میلیارد یورو بود و در سال 2019، این کشور با درآمد کلی 78.8 میلیارد دلاری، به پنجمین کشور بزرگ در حوزه تجارت الکترونیکی در دنیا تبدیل شد. در بخش B2C هم آمارها نشان میدهد که گردش مالی در این بخش هر سال بیشتر و بیشتر میشود. پیشبینیها نشان میدهد که حوزه B2C در سال 2020 به ارزشی برابر 1530 میلیارد یورو خواهد رسید. آلمان بدون شک یکی از مهمترین بازارهای تجارت الکترونیکی در اروپا است. به نظر میرسد سرعت رشد این بازار تا سال 2021، 7.3 درصد باشد. هرچند که آلمانیها نسبت به دیگر اروپاییها خریدهای آنلاین کمتری انجام میدهند. متوسط هزینه سالانه آنلاین در آلمان 1149 یورو است درحالی که این عدد در سایر نقاط اروپا 2186 یورو عنوان شده است.
آلمانیها ذاتا شاید افراد بیاعتمادی باشند و به همین دلیل است که روشهای پرداخت آنلاین چندان روش محبوب مردم این کشور نیست. انتقال وجه و فاکتور جزو روشهای مرسوم پرداختی در آلمان است و 81 درصد خریداران آنلاین استفاده از فاکتور را انتخاب میکنند. پرداخت با موبایل و انتقال پول آنلاین و استفاده از کیف پولهای الکترونیکی جزو گزینههای انتخابی آخر آلمانیها است. با این حال مطالعهای که در سال 2020 انجام شده نشان میدهد مصرفکنندگانی که به سراغ روش پرداخت آنلاین میروند، علاقه زیادی به استفاده از سرویس پیپل دارند.
شاید سایه فینتک جایی مانند بریتانیا در اروپا بر دیگر کشورهای این منطقه سنگینی کند و یکی از این کشورها، آلمان است. با این حال عرصه فینتک در این کشور پررونق است و داستانهای فینتکی موفقیتآمیزی هم داشته است. سال گذشته، از لحاظ سرمایهگذاری خطرپذیر روی پروژههای فینتکی، آلمان با سرمایهگذاری 1316 میلیون یورویی، مقام دوم در اروپا را به دست آورد.
برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره پرداخت خرد کشور آلمان، تصویر زیر را مشاهده کنید. برای مشاهده عکس با کیفیت بالاتر، روی آن کلیک کنید.