راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آیا موسسه اعتباری توسعه سال آینده بانک می‌شود؟

موسسه اعتباری توسعه در سال 92 تبدیل به بانک می‌شود. غلام رضا خلیل ارجمندی، سرپرست موسسه اعتباری توسعه با بیان این مطلب در نشست خبری گفت: مذاکراتی در این راستا با بانک مرکزی انجام و تعاملات مناسبی نیز برقرار شده است.

 

تامین سرمایه و ایجاد هلدینگ

وی ادامه داد: این موسسه باید برای تبدیل شدن به بانک ابتدا سرمایه خود را از دو هزار میلیارد ریال به چهار هزار میلیارد ریال افزایش دهد، ضمن آنکه موازین اصل 44 مانند ذی نفع واحد برای ترکیب سهامداران باید رعایت شود.

ارجمندی با تاکید براینکه بزرگ‌ترین هلدینگ اقتصادی کشور در موسسه توسعه نهایی شده، تصریح کرد: پنج هلدینگ مالی و‌ عمومی، ‌بین‌المللی، انرژی، فناوری اطلاعات و ساختمان زیرمجموعه گروه اقتصادی توسعه است. وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده ارکان اصلی شرکت تشکیل و هیات‌مدیره آن بر اساس ارکان بانک مرکزی مشخص شده است، ضمن آنکه اعضای حقیقی نیز مشخص خواهد شد.

 

باید کارمزد محور شویم

وی در خصوص مشخصات موسسه توسعه پس از تبدیل شدن به بانک نیز گفت: پس از تبدیل شدن به بانک تلاش می‌شود تا با ارائه خدمات مطلوب و بر مبنای کارمزد فعالیت بانک را ارتقا دهیم.وی ادامه داد: بانک باید خدمات جدیدی ارائه دهد و در سود و زیان آن نیز شریک شود. سرپرست موسسه اعتباری توسعه اظهار کرد: موسسه باید بر مبنای کارمزد و ارائه خدمات بهتر در بازار فعالیت کند.

فعالیت بانک تنها جمع‌آوری وجوه نیست. ارجمندی در پاسخ به این سوال که آیا در فضایی که بانک مرکزی کارمزدها را تعیین می‌کند، بانکداری کارمزد محور سودآور است؟ گفت: می‌توان خدمات جدیدی را تعریف کرد و بر اساس آن کارمزد هم تعیین کرد که بانک مرکزی با آن مخالفتی ندارد. وی تصریح کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از نقدینگي بانک‌ها در بازار بین بانکی در جریان است که وارد تولید هم نمی‌شود و من این منابع را قبول ندارم.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.