راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل بانک ملی در نشست طرح نشان اعتباری این بانک تصریح کرد: از همکاری با شرکت‌های فین‌تک استقبال می‌کنیم

آخرین محصول بانک ملی کارت هدیه دیجیتال است که تا چند روز آینده عرضه می‌شود

در نشست نشان اعتباری بانک ملی مدیرعامل این بانک تسهیلات دیجیتال و اعتباری این بانک را تشریح کرد و از تمایل به همکاری با استارتاپ ها ، شرکت های دانش بنیان و شرکت های فعال در زمینه فین تک گفت.

صبح امروز نشست خبری طرح نشان اعتباری بانک ملی ایران در محل ادارات مرکزی بانک ملی برگزار شد. محمدرضا حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی به همراه دیگر کارشناسان مرتبط در این نشست دستاوردهای بانک ملی را در دیجیتال شدن خدمات بانکی از سوی این بانک تشریح کردند، بنا بر گفته آنان امروز بستر لازم برای دیجیتالی شدن همه خدمات بانکی وجود دارد.


بانک ملی آماده همکاری با شرکت‌های فین‌تک


محمدرضا حسین‌زاده گفت: بانک ملی از سال گذشته تاکنون  تحولات خوبی را در حوزه آی‌تی تجربه کرده است، این حرکت به تغییرات مثبت در کل سیستم بانکی کشور منجر می‌شود.

وی افزود: مجموعه آی‌تی بانک ملی متشکل از نخبه‌های دانشگاهی کشور است و سیستم کنونی را در همکاری با یک سیستم اروپایی راه انداختیم از جمله این دستاوردها نرم افزار «بله» بود، در واقع چون پیام‌رسان‌های خارجی نمی‌توانند در داخل کشور خدمات مالی و بانکی ارائه دهند ما «بله» را ایجاد کردیم که خدمات مالی و بانکی ارائه دهد و کارگشا واقع شد. «بله» تنها پیام‌رسانی داخلی با این توانمندی است.

او ادامه داد: همچنین «نشان بانک» که سال گذشته رونمایی شد، همچون نمایشگاهی است که محصولات بانک ملی را ارائه می‌دهد، تاکنون 3 ملی شو در این برنامه برگزار کردیم.

حسین زاده اضافه کرد: «بانک ملی فضای بازی را برای همکاری با استاتارپ‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های فعال در زمینه فین‌تک دارد و اگر هر یک از اینها ایده و محصولی دارد که به کار بانک ملی می‌آید، این بانک برای همکاری استقبال می‌کند. این دستاوردها به جذب نخبه های داخلی و جلوگیری از مهاجرت آنها منجر می‌شود. آخرین محصولی هم که بانک ملی در راستای ارتقای سرویس‌های دیجیتال بانک ملی و حذف حضور فیزیکی در بانک ارائه کرد، اپلیکیشن «ایوا» بود».

مدیرعامل بانک ملی خبر داد: «تا عید غدیر عرضه کارت اعتباری دیجیتال در قبال به وثیقه‌گذاری سهام عدالت انجام می شود. 6میلیون نفر در بانک ملی سهام عدالت دارند آنها می‌تواند سهام را وثیقه بگذارند و کارت اعتباری دیجیتال بگیرند سقف این کارت فعلا تا 5میلیون تومان است».

وی ادامه داد: «بانک ملی با بیش از 4هزار فروشگاه بزرگ برای استفاده از این کارت قرارداد همکاری بسته است، کسانی که با این کارت خرید می‌کنند اگر در پایان ماه تسویه کردند، نه تنها سودی از آنها گرفته نمی‌شود، بلکه مبلغی هم به عنوان پاداش خوش حسابی به آنها برمی‌گردانیم اما اگر تسویه نکنند باید سودی را به بانک پرداخت کنند و اگر تسویه کردند برای خوش‌حسابان سقف کارت اعتباری را افزایش می‌دهیم».

وی افزود: «آخرین محصول بانک ملی کارت هدیه دیجیتال است که تا چند روز آینده عرضه می‌شود، هر کارت دو یورو هزینه برای بانک ملی دارد».


بهانه‌ای برای ایجاد نکردن بانک دیجیتال وجود ندارد


مسعود خاتونی عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران در تکمیل صحبت‌های حسین‌زاده گفت: «بانک ملی به منظور روانسازی خدمت بهینه در بستر دیجیتال تلاش کرده استراتژی‌ها محکمی در این زمینه ارائه دهد. در ۴ سال گذشته و پس از شکل‌گیری فضای دیجیتال در نظام بانکی و در دو سال گذشته که وزارت اقتصاد این امر را در برنامه هایش به صورت جدی قرار دارد، مسئولیت ما دو چندان شد».

وی افزود: «حلقه‌های مفقوده زیادی در این زمینه وجود داشت که ما را ناچار به هدایت مشتری به شعبه می‌کرد، پس از کرونا حضور در شعب دیگر خطرساز و جریان دیجیتال در بانک‌ها به دلیل کاهش حضور فیزیکی مشتری یک الزام بود».

او اضافه کرد: «از خرداد سال ۹۶ ما به دنبال دیجیتالی شدن  اسناد تجاری و اوراق بهادار و احراز هویت بودیم، تلاشی که دستاورد آن دو روز پیش در محل وزارت اقتصاد رونمایی شد، در نتیجه این تلاش‌ها حلقه مفقوده حذف حضور فیزیکی پیدا شد و امروز نظام بانکی بهانه‌ای برای دیجیتال نکردن تمام خدمات بانکی وجود ندارد».  


تسهیلات بانک ملی از سال گذشته تاکنون


حسین‌زاده در بخشی دیگر از سخنانش به تسهیلاتی که از سال گذشته تاکنون از سوی بانک ملی ارائه پرداخت و گفت: «بانک ملی برای رفع موانع مربوط به تامین منابع به هر واحد تولیدی که محصولاتش توجیه داشت، از ابتدای سال 98 تا کنون، 97هزار میلیارد ريال تسهیلات داد».

وی افزود: «این بانک همچنین در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا، به واحدهای تولیدکننده مواد بهداشتی تسهیلاتی اختصاص داد تا نیاز کشور به این مواد کاهش پیدا کند».

او اضافه کرد: «از سال گذشته تاکنون این بانک نزدیک به 40هزار میلیارد ريال تسهیلات به بنگاه‌های کوچک اختصاص داد این بنگاه‌ها بیشترین اشتغال را در کشور ایجاد کرده‌اند و پس از شیوع کرونا از 23 میلیون نفری که از تسهیلات برخوردار شدند، 6 میلیون نفر از این تسهیلات را از بانک رفاه گرفتند، این بانک به مشاغل آسیب دیده از شیوع ویروس نیز 13میلیارد ريال وام با سود 12درصد اعطا کرد».

حسین زاده همچنین اظهار کرد: «بانک ملی از ابتدای سال 98 تاکنون 210میلیارد ريال وام قرض الحسنه ازدواج اعطا کرده است. این بانک همچنین از زمانی که قانون فروش اموال تکمیلی در 3 سال گذشته ابلاغ شد، نزدیک به 108هزار میلیارد ريال مازاد اموال خود را فروخته است، بزرگ ترین این اموال گروه توسعه ملی نام دارد که اواخر نیز از طریق بورس به فروش رسید».  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.