راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بالاخره تکلیف بانک آینده چه شد؟

یکی از کارشناسان بانک مرکزی که خواست نامش ذکر نشود درخصوص تشکیل بانک آینده از ادغام دو موسسه مالی و اعتباری صالحین و آتی با بانک تات و مخالفت‌های برخی از کارشناسان درخصوص این ادغام گفت: روز اول پذیره‌نویسی بانک آینده و استقبال از خرید سهام آن به رغم مشکلات اخذ کد بورسی برای متقاضیان نشان داد که مردم درک درستی از ظرفیت‌های نهفته سودآوری بانک آینده برای سهامداران و همچنین ایجاد منافع مالی لازم برای مشتریان آن دارند.

 

شرایط بورسی بانک آینده چه شد؟

این منبع آگاه توضیح داد: بالاخره پذیره‌نویسی 25 درصد سهام بانک آینده به ارزش 2 هزار میلیارد ريال در شبکه فرابورس، از روز شنبه پنجم اسفندماه جاری آغاز شدو 75 درصد این بانک متعلق به 9234 نفر سهامداران قبلی بانک تات، موسسه مالی و اعتباری صالحین و موسسه مالی و اعتباری آتی است که تعهدات خود به مبلغ 6 هزار میلیارد ريال را به صورت نقد و غیرنقد تامین کرده و این موضوع به تایید بانک مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار نیز رسید.

وی افزود: هرچند مبلغ پذیره‌نویسی هر سهم بانک آینده، همانند دیگر بانک‌های جدیدالتاسیس یک هزار ريال می‌باشد، اما بانک آینده در مقایسه با دیگر بانک‌های جدیدالتاسیس دارای شرایط متمایزی است.

 

تعداد شعب، برگ برنده؟

وی ادامه داد: سرمایه بانک آینده برابر با 8 هزار میلیارد ریال است که این مبلغ دو برابر حداقل سرمایه مقرر برای تاسیس بانک‌ها است. به گفته وی، مبلغ سرمایه بیشتر، معیار تعیین امکانات گسترده‌تر برای هر بانک در انجام کلیه فعالیت‌ها و به‌ویژه سرمایه‌گذاری و پرداخت تسهیلات بیشتر است. او تصریح کرد: بانک آینده به محض تاسیس و شروع به فعالیت، دارای تعداد قابل توجهی شعبه از قبل فعال بانک تات و موسسات صالحین و آتی در سراسر کشور و به ویژه در شهرهای بزرگ است که می‌تواند به عنوان یک امتیاز مهم برای شروع فعالیت بانک آینده، تلقی شود.

 

آینده از کربنکینگ خدمات انفورماتیک استفاده می‌کند

به گفته این کارشناس کلیه دارایی‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و سپرده‌های بانک تات و موسسات صالحین و آتی به بانک آینده منتقل خواهد شد که این موضوع نیز می‌تواند به عنوان یک زیر ساخت چند ساله موجب تقویت توان بانک جدید آینده در آغاز فعالیت خود باشد. به گفته وی تجربه، تخصص و دانش کارکنان بانک تات و موسسات صالحین و آتی در زمینه فعالیت‌های بانکی که به بانک آینده منتقل می‌شود و همچنین اقدامات انجام شده در زمینه بهره‌برداری یکپارچه شعب از نرم‌افزار متمرکز بانکداری شرکت خدمات انفورماتیک، از جهات گوناگون، برای سهامداران، مشتریان و جامعه، ارزش‌آفرینی صورت‌گرفته و به‌ویژه خدمت‌رسانی به مشتریان در سطح شعب بانک آینده باکیفیت، سرعت، دقت و امنیت در بالاترین سطح ممکن، انجام خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.