راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

احراز هویت سجام در بانک دی با استفاده از زیرساخت فرابوم راه‌اندازی شد

بانک دی به‌عنوان اولین بانک در کشور از زیر ساخت های «فرابوم» برای انجام احراز هویت سجام استفاده می‌کند.

مراسم رونمایی از سامانه احراز هویت سجام در شعب منتخب بانک دی روز یکشنبه هشتم تیرماه با حضور حسین فهیمی، مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی، برات کریمی، مدیرعامل بانک دی و صادق فرامرزی، مدیرعامل فرابوم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرابوم، فهیمی در این مراسم در خصوص به‌کارگیری «بوم ملی» برای تسویه معاملات گفت: «این بانک، نخستین بانکی است که از زیر ساخت‌های «فرابوم» به عنوان اولین هاب نوآوری باز در کشور استفاده می‌کند و امیدواریم بانک دی بتواند به‌عنوان تسویه یار، مجوز اتاق پایاپای شرکت سپرده‌گذاری مرکزی را دریافت کند.»

حسین فهیمی با بیان اینکه 91 شعبه بانک دی، مسئولیت احراز هویت سجام را برعهده خواهند داشت، اظهار امیدواری کرد احراز هویت الکترونیکی نیز در این بانک هر چه سریعتر عملیاتی شود.

در ادامه، فرامرزی مدیرعامل فرابوم ضمن تشکر از اعتماد طرفین گفت فرابوم به عنوان یک هاب نوآوری باز ، در قالب یکی از وظایف غیر بانکی خود، پس از دریافت این سرویس از سمات بر طبق توافق با آقای بخشی زاده – معاون آی تی بانک دی- تعهد کرد آن را ظرف ۴۸ ساعت راه اندازی کرده و به بانک تحویل دهد که در زمان مقرر انجام شد. فرامرزی اعلام کرد این ظرفیت در شرکت وجود دارد که این خدمت را به سایر بانک ها نیز ارائه دهد.

وی همچنین تعامل فرابوم و بانک دی را در بالاترین سطح خود دانست و در راستای توسعه ی این تعاملات، از فراهم شدن احراز هویت غیر حضوری در بانک دی در آینده ای نزدیک خبر داد.

 در پایان، علیرضا ماهیار مشاور فناوری و نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ضمن تشکر از طرفین برای راه اندازی این سرویس گفت : بانک دی اولین بانکی است که از یک بوم ملی استفاده کرده و به همین دلیل ظرفیت سرویس آن بی نظیر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.