راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا خطوط تلفن دفتر کار مجازی «دفتر شما» قطع شده است؟

با این قطعی هزاران فروشگاه اینترنتی، استارت‌آپ و کسب‌وکارهای خرد و متوسط مشترکین این دفتر برای ارتباط با مشتریان خود دچار مشکل شده‌اند

بعدازظهر دوشنبه ۹ تیرماه، خطوط دفتر کار مجازی دفترشما توسط مخابرات تهران و به دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قطع شد. این پنجمین باری است که خطوط این دفتر مجازی قطع می‌شود. در حال حاضر ۵ هزار شماره در دست ۳ هزار مشترک دفتر شما است و تاکنون نیز بالای ۱۵ هزار کاربر از سرویس‌های این مجموعه استفاده کرده‌اند. اکنون و با این قطعی هزاران فروشگاه اینترنتی، استارت‌آپ و کسب‌وکارهای خرد و متوسط مشترکین این دفتر برای ارتباط با مشتریان خود دچار مشکل شده‌اند.

با توجه به صحبت‌های علی دشتی مدیرعامل دفتر شما، این قطعی ناگهانی خطوط مسبوق به سابقه بوده و برای رفع ایرادات جلسات متعددی با مسئولان ذی‎ربط برگزار شده است. دشتی گفت: «آنچه که با پیگیری متوجه شده‌ایم این است که خطوط توسط مخابرات تهران و به دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قطع شده است که این موضوع به دلیل عدم آگاهی و عدم هماهنگی که بین مخابرات و سازمان تنظیم مقررات به وجود آمده، انجام شده و ما در این موضوع دخیل نبوده‌ایم.»

دشتی در مورد این قطعی اینطور توضیح داد:‌ «رگولاتوری به ما اعلام کرد که با همکاری شرکت‌های اینترنتی دارنده پروانه FCP راهکار امنیتی را پیاده‌سازی کنیم تا ارائه خدمات دفتر مجازی و تلفن مجازی روی آن انجام شود. ما با همکاری شرکت فناپ و تیمی از تنظیم مقررات سه ماه روی این راهکار امنیتی وقت گذاشتیم و سیستمی را ارائه دادیم تا الزاماتی که سازمان رگولاتوری برای ارائه خطوط دفتر مجازی مدنظر دارد، میسر شود.»

طبق صحبت‌های مدیرعامل دفتر شما، این مجموعه از یک شرکت مخابراتی سرویس می‌گیرد که نوع سرویس‌های آنها نیازمندی‌هایی را برای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایجاد می‌کند و این نیازمندی‌ها را باید شرکت مخابراتی ازطریق دفترشما به سازمان تنظیم مقررات ارائه دهد. او در این باره گفت: «این نیازمندی‌ها قابل ارائه است و در حال انجام تست‌های آن با کمک سازمان تنظیم مقررات هستیم. اما علت قطعی خطوط ما این است که گفته می‌شود مخابرات آن نیازمندی‌هایی را که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیاز داشته را سر وقت ارائه نداده است؛ در حالیکه قرارداد با مخابرات تنظیم شده و مسايل فنی آن در حال ردوبدل شدن است و این قطعی به‌خاطر عدم آگاهی و عدم هماهنگی است که بین مخابرات و سازمان تنظیم مقررات به وجود آمده و ما دخیل این موضوع نبودیم.»

او اینطور ادامه می‌دهد: «راهکارهایی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌خواهد را تست کرده‌ایم و شدنی است و فقط باید قراردادی وجود داشته باشد که بتوانیم اطلاعاتی که تنظیم مقررات می‌خواهد را به مخابرات بدهیم و مخابرات آن را به سازمان بدهد و این قرارداد به علت بحث‌های فنی و مالی که در آن وجود دارد، تنظیم نمی‌شود که امیدواریم این موضوع به‌زودی حل شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.