راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامانه فروش اینترنتی سهام عدالت سعدی وارد بورس ایران شد

«سعدی» به‌عنوان اولین سامانه فروش اینترنتی سهام عدالت در بورس ایران راه‌اندازی شد. در این سامانه امکانات لازم جهت فروش یا سرمایه‌گذاری مجدد سهام عدالت برای بیش از ۴۹ میلیون ایرانی فراهم شده است.

سامانه فروش اینترنتی سهام عدالت از شنبه دهم خرداد ماه در دسترس عموم قرار گرفته است. بر این اساس مشمولان سهام عدالت می‌توانند بدون مراجعه حضوری به بانک یا شرکت‌های کارگزاری بورس از طریق «سامانه سعدی» نسبت به فروش سهام عدالت یا مشاهده سهام‌شان اقدام کنند.

سامانه سعدی توسط کارگزاری فارابی، تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار جهت ارائه خدمات مورد نیاز دارندگان سهام عدالت راه‌اندازی شده است. با راه‌اندازی این سامانه مشمولان سهام عدالت در سراسر کشور می‌توانند از طریق اینترنت، مدیریت سهام عدالت را در دست گرفته و نسبت به فروش سهام عدالتشان اقدام کنند.

مشمولان سهام عدالت که طی اعلام قبلی روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند با ورود به سامانه سعدی وضعیت سهم‌های موجود در سبد دارایی‌هایشان را مشاهده کرده و برای بهره‌مندی از منافع سهام عدالت تصمیم‌گیری کنند.

با آزادسازی سهام عدالت،‌ افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند، سهام ۳۶ شرکت در سیستم معاملاتی‌شان قرار می‌گیرد، اما افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده باشند، تنها یک شرکت سرمایه‌گذاری استانی در پرتفوی آن‌ها لحاظ می‌شود.


دریافت پول سهام عدالت در حساب بانکی


از طریق «سامانه سعدی» دارندگان سهام عدالت این امکان را دارند که پول حاصل از فروش سهام عدالت را در حساب بانکی خود دریافت کنند. این سامانه همچنین ابزارها و شرایط ویژه‌ای را جهت سرمایه‌گذاری در اختیار متقاضیان و علاقه‌مندان به بورس قرار می‌دهد.

فروش سهام عدالت سامانه سعدی

از جمله امکانات در دست توسعه سامانه سعدی، امکان سرمایه‌گذاری مجدد دارایی‌های حاصل از فروش سهام عدالت است. از این طریق متقاضیان می‌توانند با بهره‌مندی از ابزارهای نوین سرمایه‌گذاری کارگزاری فارابی، گزینه «انتقال پول سهام عدالت به حساب بورسی» را انتخاب کرده و به سادگی دارایی‌هایشان را وارد بورس کنند.

در پایان لازم به ذکر است جهت استفاده از سامانه سعدی نیازی به مراجعه، احراز هویت حضوری و داشتن کد بورسی آن هم در شرایط فعلی و ضرورت حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی نیست. همه مشمولان سهام عدالت می‌توانند پس از انتخاب روش سهامداری مستقیم، به سادگی و بدون هرگونه محدودیتی از مزایای «سامانه سعدی» بهره‌مند شوند.

36 دیدگاه
  1. فاطمه می‌گوید

    چرابااین که درست کدامنیتی رومیزنم اشتباه میزنه

  2. ناشناس می‌گوید

    من زدم فروش ۳۰ درصد سهام حالا چی میشه ؟؟

  3. عسیی زارعی حاجی ابادی می‌گوید

    میناب بندرتیاب خیابان بسیج ارایشگاه شهید قلندری

  4. مرتضی می‌گوید

    سلام من فروش ۳۰ درصد رو میزنم و نحوه واریز پول رو انتخاب میکنم اما بد هر چقدر دکمه فروش ۳۰ در صد رو میزنم کار نمیکنه

  5. حمید رصا می‌گوید

    با سلام
    من اشتباهاً کارگزاری فارابی را به عنوان ناظر انتخاب کردم چگونه می توانم تغییر بدهم ؟

    1. ناشناس می‌گوید

      منم همین مشکلو دارم باید چیکار کنم

    2. ناشناس می‌گوید

      قم

    3. ناشناس می‌گوید

      منم همین مشکلو دارم

  6. محمد می‌گوید

    سلام من دهم به بانک 30درصد دادم اما هنوز خبری نشده از پولش جواب نمیدن حتما باید شیشه هاشون پاین بیاریم

  7. وحید صمکانی می‌گوید

    اصلا اپلیکیشن سعدی کار نمیکنه حالا ما اومدم از همونجا کارگزاری مفید که خودم هستم سفارش بزارم میگه ناظر شما قبلا مشخص شده نمیدونم چطوری میتونم این فارابی رو کنسل کنم اصلا نمیتونم سفارش فروشم بزارم

  8. ناز می‌گوید

    منم مث آقا مرتضی

  9. ابراهیم می‌گوید

    آیاامکان فروش تعدادی سهم مورد نظرخود وجوددارد یعنی هرچه که خودم دوست داشته باشم یا۳۰درصدروخودش می فروشد چون ممکن سهامی به فروش برسد که من بخواهم نگه دارم.ممنون

  10. ناشناس می‌گوید

    من شماره تلفنم درسته ولی میزنه شماره تلفن ب نام فردی ک سهام عدالت داره ثبت نشده اصلاح شماره ام زدم.ولی کلا قاطیه نمیاره یا میزنه اطلاعاته ارسالی نامعتبر است.

  11. محمدرضاآقارضایی می‌گوید

    با تشکر از سهام عدالت ارزش سهام من چقدر هست

  12. رضا دهنو می‌گوید

    من استعلام میگیرم میزنه شماره ملی شما با سیم کارت شما مطابقت نداره سیم کارتو تازه گرفتم

  13. بدبخت ایرانی می‌گوید

    اینم یه نوع شیره مالیدن سر ملت هست چقد بد بختین دارن مردم رو سرگرم میکنن خودشون مال اموال مردم رو قارت کنن

  14. رضا می‌گوید

    اگه واقعا این سامانه بخاطر راحتیه سهامدارن عدالت طراحی شده پس باید در سریع ترین زمان کسانی که برای فروش سی درصد سهامشون تقاضای فروش به این سامانه رو میدن باید بفروشه وپولشو به حساب سهامدار عدالت واریز کنه نه اینکه همه ناراضی باشن ودرخیلی از نظرات کسانی که از ده روز قبل تا الان به فروش گذاشتن ناراضی هستن وگفتن هیچ خبری از پول نیست

  15. ناشناس می‌گوید

    منم همین مشکلو دارم باید چیکار کنم

  16. ا.سلیمانی می‌گوید

    سلام من هم مثل دوستان به اشتباه روی لینک فروش سهام عدالت سعدی کلیک کردم بعد از وروداطلاعات و وارد شدن فهمیدم کارگزاری خودم نیست از کارگزاری خودم برای ورود به سهام عدالت اقدام میکنم بااین خطا که قبلا کارگزارناظر انتخاب شده نمیتونم جلوتربرم لطفابرای حل این مشکل یه راهکار بزارین ممنون میشم

  17. اسماعیل می‌گوید

    مردمگناهدارند. کماین. مردم. عزیز. رااذیت. کنید. بولفر ش. رابدهید. مگرشما. مردماذازید

  18. عباس می‌گوید

    عجب گرفتاری شدیم ما که هرچی کد ملی رو میزنیم میگه اطلاعات شما در سایت وجود ندارد سرتون بخوره حالا هم که میخاین یه کاری بکنید اینجوریه خون عالم رو به دل مردم میکنید

  19. علی اکبر وفادار مطلق می‌گوید

    سلام برای پیام آمده درخواست شما ثبت شده ولی خبری از فرو ش و پول نیست لطفا ملت را سرکار نگاه ندارید اعتماد چیز خوبی

  20. علی می‌گوید

    لطفا پول واریزنشده یعنی تفاوت فروش ومعاملات سهام وواریزی هارابدهید یکماه تو صف معامله موندیم بخداسهامها پوسیدند پول فروخته شدن سهام راهم سعدی کامل نداد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.