راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ققنوس برای همکاری با تیم‌های توسعه‌دهنده و صرافی‌های رمزارز جهت تبادل توکن اعلام آمادگی کرد

شبکه ققنوس قصد دارد با تیم‌های توسعه‌دهنده کیف پول و صرافی‌های رمزارز جهت اتصال به شبکه ققنوس و لیست کردن توکن پیمان در مراکز مبادله وارد همکاری شود.

شبکه ققنوس، پلتفرمی بر مبنای فناوری دفتر کل توزیع‌شده و متشکل از میزبان‌های غیرمتمرکز است. در طول حدود یک سال فعالیت این شبکه شاهد انتشار توکن‌های مختلفی مانند پیمان، الماس، آب‌پارس، راه پرداخت و غیره توسط آن بودیم. حالا این شرکت می‌خواهد که حوزه فعالیت خود را گسترده‌تر کند و به مبادله توکن‌ها با دیگر رمزارزها بپردازد.

محمدجواد صمدی‌راد، معاون شرکت ققنوس درباره این نوع همکاری توضیح داد: «کاری که صرافی‌های رمزارزی متمرکز، انجام می‌دهند این است که به بلاکچین‌های مختلف وصل می‌شوند و امکان تبدیل پذیری انواع توکن‌ها یا رمزارزهای عرضه شده توسط این بلاکچین‌ها را فراهم می‌کنند. صرافی‌­های متمرکز با ایجاد بازار زوج رمزارز، امکان خرید یا فروش دو رمزارز را با نرخ‌های توافقی فراهم می‌آورند و کاربران می‌توانند در آنها نسبت به مبادله رمزارزها بپردازند.»

او با بیان اینکه این کار در صرافی‌ها مرسوم است، از فعالیتی که قرار است در شبکه ققنوس انجام شود، گفت و توضیح داد: «ما در شبکه ققنوس هم می‌خواهیم مانند یکی از این بلاکچین‌های رایج به صرافی‌های همکار متصل شویم و کاربران صرافی‌ها می‌توانند نسبت به خرید پیمان یا مبادله آن با رمزارزهای جهان­روا اقدام نمایند. در مرحله نخست به دنبال ایجاد بازار پیمان / بیت کوین هستیم و سپس بر اساس بازخوردهای فعالان حوزه رمزارز، ممکن است بازارها پیمان / اتریوم و پیمان / USDT را هم با همکاری صرافی­‌های همکار ایجاد کنیم. در گام‌های بعدی نیز سایر توکن‌های شبکه ققنوس ممکن است بر اساس توافق ناشران آنها با صرافی‌های همکار در بازارهای مرتبط عرضه شوند.»

به‌گفته او اکنون با چهار صرافی داخلی و دو صرافی خارجی در کشورهای مالت و استونی توافق اولیه حاصل شده و اقدامات فنی جهت اتصال آغاز شده است.

صرافی‌ها و توسعه‌دهنده‌هایی که تمایل به همکاری دارند می‌توانند با ایمیل tech@kuknos.org در ارتباط باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.