راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توکن الماس در شبکه ققنوس منتشر شد

شرکت یکتا ققنوس پارس اولین توکن خود به نام A101 را با پشتوانه الماس‌های یک قیراطی  منتشر کرد.

محمد طهرانی، مدیر توسعه بازار ققنوس درباره این توکن و سرمایه‌گذاری روی آن گفت: «افراد می‌توانند حتی با دارایی‌های خرد، روی توکن الماس ققنوس سرمایه‌گذاری کنند. الماس در طول سال‌های گذشته پایداری و محبوبیت خود را اثبات کرده و در رشد سالیانه چهار تا شش درصدی نسبت به دلار نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری نسبتا پایداری است. از آنجا که در حال حاضر اغلب بازارهای جهان در حال سقوط هستند، سرمایه‌گذاران می‌توانند الماس را پناهگاه امنی برای دارایی خود به شمار آورند. هر یک از الماس‌های پشتوانه، ۲۰۲ میلی‌گرم (۱۰۱ سوت الماس یا ۱/۰۱ قیراط) وزن دارد و دارای تراش گرد عالی، به رنگ سفید (رنگ G)  و درجه پاکی VS2 است. به پشتوانه هر الماس، ۵۸۶ توکن A101 صادر می‌شود که کاربران می‌توانند در صورت صلاحدید با ارائه تعداد مشخصی از توکن‌های خود به نقاط ذکر شده در سپیدنامه این توکن، الماس پشتوانه را بصورت فیزیکی دریافت کنند.»

به گفته طهرانی قیمت ارزی هر الماس پشتوانه، بر اساس نرخ اعلامی سایت راپاپورت که مرجع قیمت‌گذاری الماس است بدست می‌آید و نرخ آن بر اساس نرخ دلار آزاد به ریال تبدیل می‌شود. هر الماس پشتوانه همواره برابر ۵۸۶ توکن A101 است ولی نرخ این توکن ممکن است نسبت به دلار یا ریال نوسان داشته باشد. در حال حاضر قیمت ارزی توکن حدود ۱۰ دلار است که در کیف توکن ققنوس بر اساس معادل ریالی آن به فروش می‌رسد. البته کاربران آزادند که پس از خرید این توکن‌ها، آنها را با قیمت‌های دلخواه در بازار غیرمتمرکز ققنوس با سایر علاقه‌مندان مبادله کنند.

ققنوس امکان بازپس‌گیری این توکن‌ها را نیز فراهم کرده است. افرادی که قصد بازپس‌دهی توکن‌های خود را داشته باشند، می‌توانند آنها را در همان نرم‌افزار کیف توکن به ققنوس بدهند که پس از کسر کارمزدهای مربوطه، مبلغ معادل ریالی توکن به حساب ایشان مسترد می‌شود‌.

برای دریافت سپیدنامه توکن الماس ققنوس، اینجا را کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.