پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
لندو به عنوان برند جدید ایرانرنتر انتخاب شد
تغییر نام برند در میان استارتآپها به ندرت اتفاق افتاده و معمولاً مجموعهها در صورت نیاز، ریبرندینگ را از جنس تغییر لوگو و هویت بصری رقم میزنند. تغییر نامی که به گوش مخاطبان آشنا است، اقدامی همراه با ریسک برای یک کسبوکار است اما حالا در این میان ایرانرنتر نام خود را در کنار هویت بصریاش تغییر داده است؛ لندو نام جدید این استارتآپ است.
حدوداً پنج سال از فعالیت لندو که یک استارتآپ فینتکی در زمینه لندتک (استفاده از فناوری برای ارائه تسهیلات) است، میگذرد. لندو پس از تغییراتی در مدل کسبوکار طی این سالها، در سال جدید نام و نشان تجاری خود را نیز تغییر و امروز، یکم ادیبهشت ماه از برند جدیدش به نام لندو رونمایی کرد.
این استارتآپ در اردیبهشت ۱۳۹۴ آغاز به کار کرد و ابتدا در زمینه اجارهدادن وسایل فعالیت میکرد. با گذشت زمان به سوی اجاره با امکان مالکیت تغییر مسیر داد، سپس به فروش اقساطی کالا رو آورده و در نهایت امکان خرید اقساطی از فروشگاههای آنلاین با ارائه اعتبار و تسهیلات را فراهم کرد. چشمانداز لندو به گفته خودشان، پدیدآوردن تحولی در نظام اعتباری کشور است.
چرا نام قبلی (ایرانرنتر) باید تغییر میکرد؟
امیر حقرنجبر، مدیرعامل لندو در خصوص تغییر نام ایرانرنتر گفت: «نام ایرانرنتر با اهداف جدید لندو همخوانی نداشت. این تغییر برند در راستای کمک به ساخت یک اکوسیستم لندتک در ایران و قدمنهادن در مسیر ارائه محصولات نوآورانه در زمینه تسهیلات مالی انجام شد.»
بر اساس گفتههای مدیر عامل لندو، در ایران در زمینه وامدهی و تسهیلات، استارتآپهایی که محصولات گوناگون عرضه کنند، نداریم. به همین خاطر لندو با اسم و برند جدیدش تصمیم دارد وارد حوزههای مختلف وامدهی شود و محصولات گوناگونی برای دریافت اعتبار عرضه کند. درگاه اعتباری که محصولی نوین در حوزه فینتک است و نسل دوم رتبهبندی اعتباری بر پایه هوش مصنوعی از محصولاتی است که در ماههای آینده لندو قصد رونمایی از آنها را دارد.
دلیل انتخاب نام «لندو»
طبق توضیحات مربوط به ریبرندینگ لندو، نام ایرانرنتر که از واژه (Rent) به معنای اجارهکردن گرفته شده بود، حالا دیگر برای نشاندادن حوزه فعالیت لندو مناسب نیست چون این استارتآپ دیگر در زمینه اجاره کالا فعالیت نمیکند. لندو از واژه (Lend) به معنای وام و اعتبار دادن گرفته شده و همچنین نام یک شیرینی متعلق به دیار سیستانوبلوچستان است. از این پس ایرانرنتر با نام جدید لِندو فعالیت خواهد کرد.
رونمایی از لوگوی جدید
لوگوی جدید از چهار عنصر تشکیل شده که نشاندهنده 4 بُعد از کسبوکار لندو هستند؛ مشتریان، سرمایهگذاران، فروشگاهها و خود لندو. پیکان سورمهایرنگ نمایانگر حرف L و لندو است. علامت مثبت (+) در میان این چهار پیکان نیز بیانکننده مفهوم همافزایی است. رنگ سبز در طراحی لوگو بیانگر حس اعتماد و رنگ سورمهای نیز نشاندهنده مفهوم توجه به مسائل مالی است که از ارکان اصلی لندو است.
همچنین وبسایت لندو نیز با حفظ امکانات گذشته بهروز شده و با تغییراتی در ظاهر، رابط کاربری و عملکرد در دسترس قرار گرفته است.
یکی از اتفاقات مهم برای لندو، جذب سرمایه از فینووا (نهاد سرمایهگذاری شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا) در سال 98 بود. همچنین اعداد و ارقامی که در گزارش سال ۹۸ این کسبوکار به چشم میخورد گردش مالی روبه رشد و روند افزایشی تعداد فروشگاههای آنلاین طرف قرارداد لندو را نشان میدهد. ضمن اینکه این استارتآپ در حال گسترش فعالیت به شهرهای بیشتری نسبت به هفت شهر فعلی نیز است. از این پس ایرانرنتر را با نام لندو بشناسید.