راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مرکز تماس برای کسب‌وکارها چقدر اهمیت دارد؟

در بازار رقابتی امروز که برندها دائما برای وفاداری مشتری رقابت می‌کنند، نقش مراکز تماس افزایش قابل توجهی یافته و راه‌حل‌هایی برای چگونگی ارائه خدمات کارآمد به مشتریان در نظر گرفته می‌شود.

نمی‌توان از اهمیت و کارایی مراکز تماس در ارائه و تحویل خدمات کارآمد به مشتریان برای بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت الکترونیک چشم‌پوشی کرد. از خدمات پس از فروش و پشتیبانی می‌توان به مرکز تماس تخصصی برای بانک‌ها، ثبت و پیگیری درخواست مشتریان آنها، ارائه خدمات پیشخوان مجازی، دریافت نظرات، پیشنهادات و ارائه آنها به واحدهای ذیربط، دریافت شکایات مشتریان و پیگیری مدوام، مدیریت باشگاه مشتریان، اطلاع‌رسانی درخصوص طرح‌های ویژه و خدمات و محصولات جدید به مشتریان اشاره کرد.

جذب مشتریان جدید اعم از حقیقی و حقوقی، بازاریابی به منظور کشف نیازها و خواسته‌های جدید مشتریان، بازاریابی درخصوص طرح‌های ویژه، تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی از مشترکین ویژه به منظور حفظ و ارائه خدمات ویژه به آنها و همکاری در برگزاری مجامع، سمینارها و یا جشنواره‌های خاص از خدمات بازاریابی تلفنی برای محصولات و ارائه خدمات بانکی و شرکت‌های پرداخت الکترونیک محسوب می‌شود.

با رشد کسب‌وکار شما، ضرورت رسیدگی به تماس‌های پشتیبانی مشتری نیز همراه با آن رشد می‌کند. در این مرحله شما با انتخابی درست می‌توانید زمان و مقادیر زیادی پول را در یک تیم مرکز تماس تلفنی سرمایه‌گذاری کرده و یا اینکه می‌توانید با برون‌سپاری عملیات پاسخ‌گویی از نتایج بهتری برخوردار شوید.



با تغییر تقاضای مشتریان و بهبود فناوری مزایای بسیاری برای استفاده از سرویس مرکز تماس محلی به وجود می‌آید، که نه فقط برای شما و کسب‌وکار شما، بلکه برای مشتریان شما نیز مزایای بیشتری را در برخواهد داشت.


آشنایی بیشتر با مشتریان


مراکز تماس فرصتی را برای تشخیص بیشتر در مورد کسانی که محصولات شما را خریداری می‌کنند و یا افرادی که از خدمات شما استفاده می‌کنند، در اختیار شما قرار می‌دهد. با نظارت بر همه تماس‌ها مشتریان بر اساس منطقه یا جمعیت خاصی شناسایی شده و همچنین به بهبود کارایی کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد.


مقرون به صرفه


یکی از بزرگترین مزیت‌های برون سپاری خدمات مرکز تماس، مقرون به صرفه بودن آن بوده که تمام هزینه‌های استخدام، آموزش و نگهداری کارمندان را بر عهده می‌گیرد. تجربه کارکنان خدمات مشتری در ارائه خدمات بالایی که مشتریان از برندها انتظار دارند، ضروری است.

با توجه به استفاده از رسانه‌های اجتماعی، ارائه خدمات نامناسب و ناکارآمدمی تواند مخرب و شدید باشد. شرکت مرکز تماس برون سپار می‌تواند با سهولت به مشتری به‌صورت 24/7 خدمات حرفه‌ای ارائه دهد. انتقال مرکز تماس به مرکز تماس ابری نیز یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شود.

از دیگر راه‌حل‌های مرکز تماس برای بهبود کسب‌وکار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمرکز بر تجربه کارکنان
  • دسترس‌پذیری آسان
  • استفاده از هوش مصنوعی
  • حذف ساختارهای سخت‌گیرانه

منبع سفیر آبی آرام
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.