راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تالارهای بورس نیویورک در پی شیوع کرونا تعطیل می‌شوند / انجام معاملات فقط الکترونیکی

مدیر بین‌الملل بورس نیویورک اعلام کرد که تالارهای بورس نیویورک از روز دوشنبه، 23 مارس به روی همه بسته خواهد شد و از این پس، کلیه معاملات این بورس به‌صورت تمام الکترونیک قابل انجام خواهد بود. این سازمان ادعا کرده است که این اقدام، در پی شیوع ویروس کرونا و با هدف حمایت از فعالان بورس و کارکنان آن صورت گرفته است.

استیسی کانینگهام، رئیس بورس اوراق بهادار نیویورک، در مصاحبه‌ای که دیروز با سی‌ان‌بی‌سی داشت اذعان کرد: «جواب تست کوید 19 دو نفر از کارکنان بورس مثبت اعلام شده است، هر چند که هیچ‌یک از این دو نفر، هفته گذشته در ساختمان بورس حضور نداشتند.»

کانینگهام طی بینانیه‌ای اعلام کرد: «تالارهای تجاری بورس نیویورک، چه برای سرمایه‌گذاران و چه برای ارائه دهندگان از ارزش بالایی برخوردار است اما بازارهای ما به قطع یقین این قابلیت را دارند تا به‌صورت کاملا الکترونیکی به کلیه شرکت کنندگان خدمت‌رسانی کنند؛ بنابراین، تا زمانی که این امکان را داشته باشیم تا تالارها را مجددا برای اعضایمان بازگشایی کنیم، به این رویه ادامه خواهیم داد». او افزود: «علیرغم این‌که بنابه رعایت جانب احتیاط اقدام به بستن تلارهای بورس می‌کنیم، اما همچنان با قاطعیت اعتقاد داریم که کلیه بازارها باید باز بوده و در دسترس سرمایه‌گذاران باشند. علیرغم بسته شدن تالارهای تجاری، کلیه بازارهای بورس نیویورک به فعالیت خود به‌صورت الکترونیکی در ساعات عملیاتی عادی ادامه خواهند داد».

این رویکرد نباید تاثیر واقعی روی عملکرد بازار سهام داشته باشد. در خارج از مرزهای ایالات متحده، تنها تعداد اندکی از بازارهای سهام، فیزیکی و سنتی باقی مانده‌اند و بخش عمده‌ای از معاملات، به سمت تجارت الکترونیکی سوق پیدا کرده‌اند. نزدک نیز یک بازار بورس تمام الکترونیک است. بورس نیویورک واقف است که برخی از انواع سفارش‌ها مبتنی بر واسطه، در صورت اجرایی شدن این برنامه از دسترس خارج خواهند شد با این وجود، در خصوص این‌که بازگشایی تالارها چه زمانی خواهد بود اطلاعاتی ارائه نداده است.

منبع Techcrunch
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.