راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت سیمرغ ­تجارت با معرفی دستبند هوشمند مغناطیسی، به حوزه «فناوری‌های پوشیدنی پرداخت» وارد شد

با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، سازمان بهداشت جهانی به‌طور صریح اعلام کرده که استفاده از پول نقد می‌تواند منجر به گسترش و شیوع بیشتر این ویروس شود و هم‌اکنون استفاده از ابزارهای نوین پرداخت گزینه مناسبی برای معاملات روزمره افراد است. بسیاری از کارشناسان صنعت پرداخت معتقدند که شیوع ویروس کرونا نقطۀ عطفی برای تغییر شیوه‌های پرداخت در دنیا خواهد شد و شیوه‌هایی که کمترین تعاملات انسانی را داشته باشند جایگزین پرداخت با ابزارهای کنونی خواهد شد.

در کشور ما نیز طی سال‌های اخیر، ابزارهای دیجیتال پرداخت و اپلیکیشن‌های موبایلی تا حد زیادی جایگزین پول نقد شده‌اند ولی همچنان استفاده از کارت و دستگاه کارتخوان(pos) جزو شیوه‌های محبوب پرداخت است. هم‌اکنون حدود هفت میلیون دستگاه کارت‌خوان فروشگاهی در کشور وجود دارد و ۹۰ درصد از مجموع تراکنش‌های صورت گرفته با ابزارهای پرداخت متعلق به کارت‌خوان است.

شرکت سیمرغ تجارت در راستای تکمیل سبد محصولات خود و با توجه به نیاز جامعه برای استفاده از شیوه‌های ساده و امن‌ برای پرداخت‌های روزمره، محصول جدید خود را یک اسفند سال جاری در یازدهمین رویداد فیناپ رونمایی کرد.



دستبند هوشمند مغناطیسی سیمرغ که ظاهری شبیه به بندهای سلامت دارد، دارای یک مدار الکترونیکی و منبع تغذیه است که امکان شبیه‌سازی فرآیند کارت‌کشیدن بر روی کارت‌خوان فروشگاهی را فراهم می‌­کند. اطلاعات انواع کارت‌بانکی (هدیه، خرید، نقدی و اعتباری) بر روی حافظه امن آن تعریف‌شده و پس از آن، می­‌توان با نزدیک‌کردن دستنبد به مگنت­ ریدر پایانه، به‌صورت غیر‌تماسی تراکنش انجام داد. همچنین این دستبند قابلیت اتصال به تلفن همراه هوشمند از طریق فناوری بلوتوث را دارد که می‌­توان به­‌وسیله اپلیکیشن آن را مدیریت کرد و به‌طور مثال کارت مور دنظر جهت انجام تراکنش را از بین تعدادی کارت انتخاب کرد.

در این محصول، از فناوری انتقال مغناطیسی استفاده‌ شده است که درگذشته برای اولین بار شرکت «LOOP PAY» از آن استفاده کرد و در ادامه شرکت سامسونگ امتیاز آن را خریداری و در محصول «SAMSUMG PAY» خود به‌کار گرفت. فناوری ذکرشده در محصول SAMSUNG PAY با نام MST شناخته می­‌شود. به‌طور کلی استفاده از فناوری MST به نسبت NFC که شناخته‌شده‌تر هم است مزایایی دارد.

در محصولاتی که با فناوری NFC کار می­‌کنند، پایانه فروش حتماً باید به این فناوری مجهز باشد و تغییرات نرم‍‎­افزاری در اپلیکیشن پایانه هم موردنیاز است؛ اما زمانی که از فناوری MST استفاده می‌کنیم تمامی پایانه‌­ها بدون نیاز به هرگونه تغییری قابل‌استفاده هستند.

شرکت دانش ­‌بنیان سیمرغ تجارت به‌عنوان یکی از شرکت­‌های فعال در حوزه فناوری­‌های مالی، قصد دارد با این محصول به حوزه «ابزارهای پرداخت پوشیدنی» واردشده و ابزارهای جدیدی را برای پرداخت الکترونیک ارائه کند. طراحی و ساخت این محصول که به‌­طور کامل توسط متخصصان این شرکت انجام‌شده است یک نمونه آزمایشگاهی است و پس از تکمیل و تست‌های نهایی به بازار خواهد آمد.

در آینده نزدیک نمونه­‌هایی از این دستبند هوشمند در اختیار تعدادی از کارشناسان حوزه پرداخت الکترونیک و مردم عادی قرار خواهد گرفت و سیمرغ پس از جمع‌بندی بازخوردهای دریافتی، نسبت به تجاری­‌سازی این محصول اقدام خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.