راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سریع‌ترین، امن‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها برای خرید شارژ سیم‌کارت اعتباری کدامند؟

این روزها عمه‌قزی نود و پنج ساله مدیر سایت راه پرداخت هم دیگر موبایل دارد و با نوه‌های کوچک و بزرگش پیامک بازی می‌کند و از حال احوال همدیگر دورادور خبر دارند. امروز تقریبا هیچ خانواده‌ای را نمی‌توانیم پیدا کنیم که موبایل در آن‌ جایی نداشته باشد. با گسترده شدن موبایل و فراگیر شدن سیمکارت‌های اعتباری به مرور شکل‌ها و شیوه‌های گوناگونی برای خرید شارژ نیز ارائه شد که هر بار کار خریدن شارژ سیم‌کارت اعتباری را آسان تر می‌کنند. در ادامه قصد داریم چند مورد از راحت‌ترین، امن ترین و سریع‌ترین شیوه‌های خرید شارژ سیم‌کارت اعتباری را به شما نشان دهیم:

 

خرید شارژ مستقیم سیم کارت اعتباری

احتمالا بارها شده است به خود گفته‌اید: “ای کاش شارژ کردن دیگر نیازی به کد وارد کردن (برای مثال:*140*رمز شارژ#) یا اصلا نیازی به رمز وارد کردن نداشت”. خب باید بگوییم آرزوی شما چند وقتی است که برآورده شده است. شارژ مستقیم یا TOPUP نوعی شارژ است که نیاز به کد وارد کردن یا رمز ندارد و پس از خرید مستقیم وارد سیم‌کارت شما می‌شود. برای خرید این نوع شارژ فقط کافی است یک کارت عضو شتاب داشته باشید و دسترسی به اینترنت. سپس می‌توانید از طریق یکی از درگاه‌های امن اینترنتی با وارد کردن شماره موبایل و اطلاعات کارت بانکی خود به مبلغ دلخواه شارژ وارد سیم‌کارت خود کنید. در ادامه تعدادی از فروشندگان امن شارژ مستقیم آورده شده است:

سایت ایرانسل: خرید شارژ مستقیم سیم‌کارت ایرانسل (کلیک کنید)

سایت همراه اول: خرید شارژ مستقیم سیم‌کارت همراه اول (کلیک کنید)

سایت بانک اقتصاد نوین: خرید شارژ مستقیم سیم‌کارت ایرانسل، همراه اول و تالیا (کلیک کنید)

سایت بانک ملی: خرید شارژ مستقیم سیم‌کارت ایرانسل (کلیک کنید)

سایت بانک سرمایه: خرید شارژ مستقیم سیم‌کارت ایرانسل (کلیک کنید)

سایت آسان پرداخت پرشین: خرید شارژ مستقیم سیم‌کارت ایرانسل و همراه اول (کلیک کنید)

سایت ای-شارج: ایرانسل

سایت شارج دات آی آر: Sharj.ir

 

اگر یکبار خرید شارژ مستقیم را امتحان کنید احتملا از آن خوشتان خواهد آمد و پایه ثابت آن خواهید شد. علاوه بر این در زمان خود نیز صرفه جویی کرده‌اید. البته در حال حاضر یکی از عیب‌هایی که شارژ مستقیم دارد این است که دیگر از طرح‌های تشویقی (مانند *144 ایرانسل که هنگام شارژ با کد خاصی باید فعال شود) نمی‌توانید استفاده کنید. علاوه بر این ممکن است به دلیل شلوغی خط‌های مخابراتی شارژ پس از چند دقیقه به دستتان برسد؛ البته در حالت عادی شارژ پس از خرید فورا به حساب شما وارد می‌شود و برای شما پیامکی ارسال خواهد شد که شارژ را دریافت کرده‌اید.

 

خرید اینترنتی کارت شارژ سیم‌کارت اعتباری

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید از طریق شارژ مستقیم سیم‌کارت خود را شارژ کنید می‌توانید به شیوه معمولی فقط رمز شارژ خود (کارت شارژ) را اینترنتی خریداری کنید. برای این کار باز هم نیاز به کارت بانکی متصل به شتاب دارید. سعی کنید از سایت‌های مطمئن شارژ خریداری کنید. در ادامه تعدادی از سایت‌های معتبر برای خرید شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری را آورده‌ایم:

سایت ایرانسل: ایرانسل

سایت همراه اول: همراه اول

سایت تالیا: تالیا

سایت بانک پارسیان (تجارت الکترونیک پارسیان): ایرانسل – همراه اول – تالیا

سایت بانک پاسارگاد: ایرانسلهمراه اولرایتل

سایت بانک ملت: ایرانسل – همراه اول

سایت بانک تجارت: ایرانسلهمراه اول

سایت بانک سینا: ایرانسل – همراه اول

سایت بانک ملی: ایرانسل

سایت بانک گردشگری: ایرانسلهمراه اول

سایت ای-شارج: ایرانسل

سایت شارج دات آی آر: Sharj.ir

 

خرید شارژ سیم‌کارت با موبایل

همچنین می‌توانید از طریق همراه بانک برخی از بانک‌ها برای سیم کارت خود شارژ خریداری کنید. این امکان در همراه بانک همه بانک‌ها وجود ندارد. طبق آخرین آمار بانک‌هایی که در همراه بانک خود گزینه خرید شارژ سیم‌کارت اعتباری را دارند این‌ها هستند: بانک مسکن، بانک ملی، بانک صادرات، بانک پارسیان، بانک پاسارگاد، بانک آینده (تات) و پست بانک ایران.

علاوه بر همراه بانک بانک‌های مختلف، اپلیکیشن‌هایی نیز برای خرید شارژ سیم‌های اعتباری وجود دارد که کاربر با استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌تواند به شیوه‌های مختلف سیم‌کارت خود را شارژ کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این اپلیکیش‌ها و دیدن تصاویری از فضای کاربری این اپلیکیشن‌ها می‌توانید مطلب ‘اپلیکیشن‌های اندرویدی ویژه شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری را مطالعه کنید.

اگر هنوز راضی نشده‌اید و دنبال راهی متفاوت، امن و راحت می‌گردید همراه 24 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. قابلیت‌های منحصر بفرد سامانه همراه ۲۴ آن را سرویسی متمایز از سرویس‌های مشابه سایر بانک‌ها نموده است. برای استفاده از همراه 24 هیچ نیازی به نصب نرم افزار همراه بانک یا هیچ گونه اپلیکیشنی ندارید و همچنین نیاز به گوشی خاصی ندارید. از طریق همراه 24 نه تنها می‌توانید شارژ بخرید بلکه می‌توانید قبوض را پرداخت کنید، موجودی حسایتان را چک کنید و از چندین سرویس دیگر بهره‌مند شوید. برای اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از سرویس همراه 24 می‎‌توانید مطلب “آشنایی با سامانه همراه 24” را مشاهده کنید.

 

چند نکته امنیتی:‌

هنگام خرید شارژ از طریق سایت‌های اینترنتی، در زمان وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود سعی کنید نیمی از اعداد را با صفحه کلید کامپیوتر خود و نیم دیگر را با صفحه کلید مجازی سایت وارد کنید. این کار به افزایش امنیت کمک می‌کند.

هر بار که برای خرید شارژ وارد سایتی می‌شوید علاوه بر چک کردن آدرس سایت در قسمت آدرس بار، مطمئن شوید که هنگام پرداخت آدرس با https شروع می‌شود. در غیر این صورت سایت از لحاظ امنیتی قابل اعتماد نیست.

همچنین مراقب باشید در دام شعارهای دروغین سایت‌های جعلی نیافتید. برای مثال “شارژ 2000 هزار تومانی فقط 1700 تومان!”

در کنار همه این‌ها، حفظ اطلاعات کرات بانکی شما، کارت سختی نیست. کمی دقتان را ببرید بالا هیچ اتفاقی نمی‌افتد. در آخر هم لازم است یادآوری کنیم هنگام پرداخت به هر شیوه‌ای که هست، آرامش خود را حفظ کنید و کمی صبر داشته باشید و حدالامکان سعی کنید در میان مراحل پرداخت Back یا Exit نکنید.

 

چنانچه شما هم موردی برای پیشنهاد دادن دارید با ما در میان بگذارید.

1 دیدگاه
  1. مریم می‌گوید

    در مورد شارژ سیم کارت های خارجی هم کاش می گفتید من خودم از
    https://recharge24.ir
    میخرم و راضی بودم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.