راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قبولی در آزمون کانون کارگزاران یا سازمان بورس، شرط صدور کد معاملاتی در بورس شد

براساس ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار، فرآیند صدور کد معاملاتی برای مشتریان جدید در بازار سرمایه تغییر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در این ابلاغیه آمده است: «مشتریان جدید یک ماه پس از صدور کد امکان معامله خواهند داشت. در این راستا، قبولی در آزمون کانون کارگزاران یا سازمان بورس شرط صدور کد معاملاتی است، همچنین شخص متعهد می‌شود سیگنال فروشی نکند زیرا کد او مسدود می‌شود.»

بنابر تصمیم‌گیری کانون کارگزاران در راستای افزایش دانش افراد حقیقی که قصد معامله در بورس را دارند آزمون به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود؛ در صورت قبولی اشخاص در آزمون مذکور مشخصات مربوط به افراد حداکثر ظرف سه روز به سمات ارسال می‌شود و پس از طی فرآیندهای مربوطه کدهای معاملاتی از قابلیت معامله برخوردار می‌شوند.

خریدوفروش سهام شرکت‌های عرضه اولیه، خریدوفروش تسه و اوراق با درآمد ثابت و هم‌چنین خریدوفروش واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری از قانون نامبرده مستثنی است.

همچنین در این ابلاغیه آمده است: «آن دسته از کدهای معاملاتی که پس از تاریخ ابلاغ این مصوبه برای اشخاص حقیقی صادر می‌شود، پس از یک ماه از تاریخ صدور از قابلیت انجام معامله برخوردار خواهد شد. فراهم شدن قابلیت انجام معامله برای این کدها مستلزم سپری شدن مدت یک ماه از تاریخ صدور و منوط به شرکت متقاضیان کدهای معاملاتی جدید و قبولی آنان در آزمون است که توسط کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار یا توسط شرکت‌های کارگزاری و با نظارت و تایید کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار برگزار می‌شود.»

لازم به ذکر است طبق این ابلاغیه، در صورت قبولی اشخاص حقیقی متقاضی صدور کد معاملاتی در آزمون، مشخصات مربوط به قبول‌شدگان ظرف مدت حداکثر سه روز از تاریخ قبولی در آزمون توسط کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام می‌شود. کدهای معاملاتی اشخاص قبول شده در آزمون پس از فراهم شدن مقدمات لازم توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از قابلیت انجام معامله برخوردار خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.