راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مظاهر مرجانی: نرم‌افزار پارمیس استار را با هدف ارائه چندین پلتفرم در یک زیرساخت راه‌اندازی کردیم

همایش معرفی نرم‌افزار یکپارچه پارمیس استار سه‌شنبه ششم اسفندماه برگزار شد. زیرسیستم حسابداری، زیرسیستم انبار، صدور رسید و حواله انبار از طریق موبایل و تبلت، زیرسیستم انبار، سیستم خزانه، امکان صدور فیش دریافت و پرداخت از طریق موبایل و تبلت، بازرگانی داخلی و خارجی، صدور فاکتور توسط موبایل و تبلت، تولید، حقوق و دستمزد، ارتباط با مشتری، اطلاع‌رسانی، سازمان همراه و فروشگاه اینترنتی از جمله زیرسرویس‌هایی است که با امکانات مختلف، در نرم‌افزار یکپارچه پارمیس استار پیاده‌سازی شده است.

مظاهر مرجانی، مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات پارمیس با تاکید بر اینکه با انتشار پارمیس پلاس به این نتیجه رسیدیم که نیازهای مشتریان ما افزایش پیدا کرده گفت: «با توجه به این موضوع باید محصول جدید با پلتفرم جدید تهیه می‌کردیم. پس با استفاده از تکنولوژی روز، پارمیس استار را تولید کردیم. رویکرد ما در پارمیس استار متفاوت بود. از سوی دیگر به این نتیجه رسیدیم که استارت‌آپ‌ها از نرم‌افزارها به عنوان یک زیرساخت استفاده می‌کنند و این موضوع وظیفه ما را در پارمیس، سخت‌تر می‌کند.»

او ادامه داد: «با توجه به این موارد ما پارمیس استار را با هدف ارائه چندین پلتفرم در یک زیرساخت ایجاد کردیم. ما در نظر داشتیم در پارمیس‌ استار، یک کسب‌وکار مجموعه فعالیت خود را بر مبنای یک نرم‌افزار پیش ببرد.»

در زیرساخت حسابداری پارمیس استار چند امکان برای حسابداران فراهم شده است. یکی از بخش‌های مهم، نرم‌افزارهای یکپارچه بخش مالی هستند. واحد مالی درون سازمانی و بیرون سازمانی کاربرد دارد و با سازمان‌هایی نظیر مالیات و بیمه در ارتباط است. به گفته مرجانی در پارمیس استار، از تجربیات خودمان و کاربرانمان استفاده کردیم تا محصولی ارائه دهیم که نظر مدیران مالی ما را جلب کند.

تعریف سرفصل حساب‌ها به صورت درختی و نامحدود و برداشتن محدودیت سقف، تعریف سطوح تفصیلی شناور به صورت نامحدود، ادغام اسناد به‌صورت روزانه و ماهانه برای تهیه گزارش‌های مالی، مرور حساب‌ها، نگهداری سال‌های متعدد در یک بانک اطلاعاتی با ایجاد امکان مقایسه، ارائه گزارش‌های استاندارد و تهیه صورت‌های مالی (ترازنامه، ترازآزمایشی، سود وزیان) از جمله امکاناتی است که در این بخش قرار داده شده است.

زیرسیستم انبار، دیگر امکانی است که در این نرم‌افزار وجود دارد؛ کالا در نرم‌افزار پارمیس استار بسیار مهم است و از آنجاکه کالاها بسیار متفاوت هستند، ساختارهای داینامیک در این نرم‌افزار مورد توجه قرار گرفته است. امکان ثبت نام، مدل، رنگ، سایز، برند و … کالا برای انبارداران در نظر گرفته شده تا برای یک کالا تعریف شود.

حامد سلطانی، کارشناس ارشد و پشتیبانی پارمیس درباره این امکان گفت: «زمانی که یک کالا ثبت می‌شود، کدی تعریف می‌شود که می‌توان از آن حتی به عنوان کد کالا استفاده کرد. همچنین اطلاعات تکمیلی کالاها مانند مشخصات رنگ، کشور سازنده، نحوه نگهداری، جنس پارچه و سایر جزئیات در این نرم‌افزار قابل درج است. از آنجاکه کسب اطلاعات بیشتر از کالا به تصمیم‌گیری مشتری کمک می‌کند، در این بخش از نرم‌افزار به این مهم توجه شده است.»

در این زیرسیستم ویژگی‌های کالاها مثل کد محموله، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، سری ساخت و … را نیز می‌توان درج کرد. در این بخش می‌توان موجودی یک کالا را به صورت جداگانه نگهداری کرد.

تعیین جانمایی کالاها برای راحتی انبارداران و کمک به انبارگردانی، امکان طراحی لیبل کالاها، صدور رسید و حواله انبار از طریق موبایل و تبلت دیگر ویژگی این نرم‌افزار در زیرسیستم انبار آن است.

به گفته مرجانی از آنجا که تگ‌های RFID صنعت انبارداری را متحول کرده‌اند با اسکن کردن یک محدوده می‌توان کالاها را شناسایی و شمارش کرد. ما با همکاری شرکت زبرآسیا، توانسته‌ایم تکنولوژی RFID را به این نرم‌افزار پارمیس اضافه کنیم. مزیت این امکان برای کسب‌وکارها کاهش هزینه، افزایش سرعت و دقت، صدور رسید و حواله با استفاده از تکنولوژی RFID، پیدا کردن کالا از طریق تکنولوژی RFID و کاهش بسیار زیاد خطاست.

امکان دریافت و پرداخت ترکیبی شامل نقد، چک، حواله، کارت به کارت، کارتخوان، مدیریت و کنترل اسناد دریافتی و پرداختی، اتصال به PC POS بانک‌ها، چاپ و پاراف چک برای جلوگیری از خط خوردگی و برخی اشتباهات، گزارش کامل از تاریخچه اسناد دریافتنی و پرداختنی، ارتباط با زیرسیستم فروشگاه اینترنتی به‌منظور ثبت فروش‌های انجام شده، اسناد تضمینی و امکان صدور فیش دریافت و پرداخت از طریق موبایل و تبلت از جمله امکاناتی است که در سیستم خزانه به آن پرداخته شده است.

مرجانی در توضیح این بخش گفت: «برای این منظور، پارمیس کارتخوان اندرویدی را طراحی کرده که روی گوشی موبایل و تبلت نصب می‌شود تا فیش‌های دریافت و پرداخت صادر شده و در نرم‌افزار یکپارچه درج شود. اسم مشتری انتخاب و رسید شاپرکی چاپ می‌شود و تمام این مراحل در نرم‌افزار پارمیس استار ثبت می‌شود. علاوه بر این در گوشی موبایل هم امکان ثبت وجود دارد.»


امکانات بازرگانی داخلی


در بخش دیگر که بازرگانی داخلی است، چرخه فروش‌وخرید، طراحی شده است. سلطانی به امکانات این بخش اشاره کرد و گفت: «هزینه کردن روی بسته‌بندی کالا امری بدیهی است. اگر خواست یک کسب‌وکار این باشد که اطلاعاتی نظیر شماره و نام مشتری روی بسته ثبت شود می‌تواند از این نرم‌افزار پارمیس استفاده کند و لیبل کالاها را چاپ کند.»

محصول جدید شرکت پارمیس، اسمارت‌پوز است. اسمارت‌پوز اپلیکیشن اندرویدی و ویندوزی است که می‌تواند در ابزارها و شعب‌های مختلف نصب و بر اساس آن فاکتور صادر شود. ثبت سفارش فروش و ارسال برای سیستم، مزیت نصب اسمارت‌پوز پارمیس است. افرادی که از این سیستم استفاده می‌کنند می‌توانند یک سفارش را در گوشی موبایل خود ثبت کنند و برای سیستم اصلی ارسال کنند.

این محصول روی کارتخوان‌های اندرویدی هم قابل نصب است و می‌توان از این طریق، رسید شاپرکی هم دریافت کرد. مزیت اصلی آن یکپارچگی است که پس از صدور فاکتور به عملیات بانکی متصل می‌شود و خیلی از مغایرت‌های بانکی دیگر وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر، کاربر سه دستگاه را در یک دستگاه دارد. این دستگاه برای کسب‌وکارهایی که دارای محدودیت سیار هستند، مناسب است. تشخیص پرداخت با موفقیت و چاپ فاکتور، قابلیت حمل‌ونقل آسان، توان باطری بالا، قابلیت اتصال به اینترنت بوسیله WIFI و قابلیت استفاده به عنوان تلفن همراه از جمله مزایای این محصول پارمیس است.

به گفته مرجانی فرآیند بازرگانی خارجی یکی از معضلات برخی از مشتریان پارمیس بوده که مدارک را به‌صورت جداگانه نگهداری می‌کنند. اینکه چقدر کالا در راه دارند، موجودی سیستم چقدر است و چقدر باید سفارش بدهند با استفاده از این زیرسیستم حل شده است.

امکان ثبت پروفرما، معرفی هزینه‌های مختلف مانند (گمرک، بیمه، ترخیص و …) و شیوه تسهیم (تعدادی – ریالی)، ثبت هزینه‌ها با ارزهای مختلف، امکان معرفی ایستگاه‌ها و مسیرهای داخلی و بین‌المللی حرکت کالاها، محاسبه بهای تمام شده واقعی محصولات، گزارش مانده سفارشات در راه، گزارش مدیریتی سفارشات (محاسبه موجودی، در راه، سفارشات و حتی فروش در بازه زمانی خاص)، گزارش قیمت تمام شده کالاهای پروفرما، گزارش هزینه‌های گمرکی، ترخیص و … هم از دیگر امکانات است.

همه کسب‌وکارها وام‌هایی دریافت می‌کنند اما مدیریت اقساط آنها کاری مهم است. قسمت تسهیلات در نرم‌افزار پارمیس استار کمک می‌کند وام‌ها و بازپرداخت آنها کنترل شوند. مدیریت وام‌ها و اقساط، ایجاد صندوق‌های وام و تسهیلات، تعیین اولویت جهت تسویه اقساط، ارسال پیامک قبل از تاریخ سررسید، چاپ دفترچه قسط، گزارش ماتریسی وام‌ها و امضا، امکان تعیین دیرکرد برای هر قسط وام هنگام تسویه وام به تفکیک هر وام، امکان تعیین نحوه محاسبه سود و معرفی الگوی حساب به تفکیک هر وام، امکان تعیین محاسبه سود به صورت ریاضی و استاندارد بانکی به تفکیک هر وام، افزایش رضایت پرسنل و مشتریان در زیرسیستم تسهیلات، قابل دریافت است.

بخش تولید به نسبت سایر نرم‌افزارهای پارمیس با پیشرفت بیشتری همراه بوده است. مرجانی با بیان این مطلب گفت که معرفی ایستگاه‌های کاری و پیمانکاری، معرفی فرمول‌های متعدد، برنامه‌ریزی تولید، محاسبه بهای تمام شده، ثبت تولید همزمان چند محصول، تخمین هزینه تولید در مرحله فرمولاسیون، بهای تمام شده کالا در جریان ساخت، گزارش دلایل ضایعات و معیوبی، تأثیر میزان افت موارد به صورت استاندارد و واقعی در این بخش قابل دسترس است.


امکانات بخش دستمزد


معرفی آیتم‌های فیش حقوقی به صورت نامحدود و مبتنی بر خواست کسب‌وکار از جمله امکانات بخش حقوق و دستمزد است. معرفی آیتم‌های کارکردی، صدور سند حسابداری فیش‌های حقوقی توسط زیرسیستم حقوق و دستمزد، امکان ثبت وام، تقسیط و نمایش در فیش حقوقی، صدور فیش عیدی، سنوات، فیش تسویه حساب پرسنل به صورت گروهی و انفرادی، امکان فرمول‌نویسی در آیتم‌های فیش حقوقی پرسنل، تهیه لیست و گزارش بیمه و دارایی، تهیه فایل بانک ملت و صادرات جهت واریز گروهی حقوق و مساعده پرسنل، فرمول‌نویسی آیتم‌های فیش حقوقی و تعیین پیش شرط به صورت نامحدود، نیز از دیگر امکانات است. تلاش راه‌اندازی این زیرسیستم این بوده که بخشی داینامیک را برای محاسبه حقوق و دستمزد کارمندان فراهم کند.

مدیرعامل پارمیس با بیان اینکه روزبه‌روز اهمیت ارتباط با مشتری، درحال افزایش است گفت: «ما روزانه در پارمیس حدود 400 تا 500 پیام ورودی داریم. برای ما بسیار مهم است بدانیم کارشناسان چه ارتباطی با مشتریان و پرسنل دارند و خواست مشتری چیست. ما نرم‌افزار CRM را طراحی کردیم که به جذب و نگهداری مشتری کمک می‌کند. می‌توانیم تمام اطلاعات مربوط به مشتری را ثبت کنیم و بتوانیم ارسال پیام‌های تبلیغاتی به صورت مدیریت شده داشته باشیم و این موارد را پیگیری کنیم. ارتباط با VOIP، میزان خریدوفروش مشتری هم در این بخش مورد نظر قرار گرفته است.»

در ادامه سلطانی درباره امکانات بخش اطلاع‌رسانی گفت: «در این قسمت وقتی فاکتور صادر می‌کنیم به مشتری اطلاع‌رسانی و برای او از طریق پیامک، ایمیل یا تلگرام ارسال کنیم. امکان ارسال اطلاعات فاکتور فروش به صورت PDF، عکس یا ایمیل، امکان ارسال اطلاعات فیش‌های دریافت و پرداخت به صورت عکس و PDF از طریق تلگرام و در این قسمت قابل دریافت است.»

با توجه به رشد صنعت فروش، مفهومی به نام اومنی‌چنل به وجود آمده که در این بخش مشتری باید بتواند از هر طریقی به کالا دسترسی داشته باشد. مدیرعامل پارمیس با اشاره به این موضوع گفت: «در این راستا اپلیکیشن سازمان همراه و پرتال تحت وب از امکاناتی است که پارمیس همراه فراهم کرده است. امکان ایجاد کاتالوگ دیجیتال، مشاهده مشخصات، قیمت، تصاویر و سایر ویژگی‌های کالا و خدمات، برقراری ارتباط دوطرفه مشتری با سازمان، مانند ثبت سفارش به صورت آنلاین و 24 ساعته ارسال تیکت توسط مشتریان، مشاهده صورتحساب مشتری، نمایش سوابق خرید مشتریان، اطلاع‌رسانی سریع به مشتریان در خصوص جشنواره‌های ویژه، آفرها و محصولات خاص، ایجاد حس وفاداری در مشتریان و کاربران نسبت به سازمان با ارائه اطلاعات به‌روز و تأیید شده از طرف کسب‌وکار از جمله امکاناتی است که در این بخش لحاظ شده است.»

فروشگاه اینترنتی دیگر بخشی است که در این نرم‌افزار آورده شده است. این بخش این امکان را در اختیار یک کسب‌وکار قرار می‌دهد که یک فروشگاه اینترنتی مخصوص خود را در کمترین زمان ممکن طراحی کند. این فروشگاه به صورت یکپارچه با نرم‌افزار پرامیس استار در ارتباط است.

کارشناس ارشد فروش و پشتیبانی پارمیس در پایان گفت: «برای ما مهم بود مدیران سازمان به صورت 24 ساعته و با هر دستگاهی به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند و موجودی‌ها را چک کنند و صورت‌حساب مشتریان را از طریق وب دریافت کنند. از این رو پرتال تحت وب را هم در این نرم‌افزار لحاظ کردیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.