راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت نرم‌افزاری اینتویت قرار است استارت‌آپ کردیت کارما را به مبلغ هفت میلیارد دلار خریداری کند

شرکت نرم‌افزاری اینتویت (Intuit) قرار است استارت‌آپ آمریکایی کردیت کارما (Credit Karma) را به مبلغ هفت میلیارد دلار در قالب وجه نقد و سهام، خریداری کند. این اقدام باعث می‌شود تا پای فعالیت‌های اینتویت به عرصه سرویس‌های مالی مصرف‌کننده نیز باز شود و خرید کردیت کارما، بزرگترین کسب مالکیت اینتویت طی 37 سال گذشته است.

همانطور که گفتیم اینتویت یک شرکت تولید نرم‌افزار آمریکایی است که در کار توسعه نرم‌افزارهای خدمات مالی و مالیاتی آماده‌سازی و مرتبط برای کسب‌وکارهای کوچک، حسابداران و دیگر افراد است و بسته نرم‌افزاری آماده‌سازی مالیاتی «توربو تکس» را تولید کرده است.

در جریان مذاکرات فعلی قرار است که کریدت کارما به عنوان یک واحد مستقل فعالیت کند و کنث لین، مدیرعامل این کسب‌وکار در جایگاه کنونی خودش باقی بماند. این استارت‌آپ که در سانفرانسیکو مستقر است از سرمایه و پشتیبانی شرکت‌هایی مانند سیلور لیک و ریبیت کپیتال برخوردار است.

کردیت کارما هم یک شرکت امور مالی شخصی آمریکایی است که در سال 2007 تاسیس شده و بیشتر به عنوان یک پلتفرم مدیریت امور اعتباری و مالی رایگان شناخته می‌شود.

کردیت کارما اواخر سال 2019 قصد انجام عرضه اولیه سهامش را داشت و وب‌سایتش به کابران امکان دسترسی به نمرات اعتباری را می‌دهد و همچنین توصیه‌های مربوط به محصولات مالی، از کارت‌های اعتباری گرفته تا وام‌های شخصی و خرید خودرو به مشتریان ارائه می‌کند.

منبع Bloomberg
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.