راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره جان مایکل فلینت، مدیرعامل سابق اچ‌اس‌بی‌سی، بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش شماره ۳۰ / اخیرا فوربس گزارشی منتشر کرد درباره مدیرعاملانی که در سال 2019 از سمت خود کناره‌گیری کردند که بر اساس گزارش‌های منتشرشده این تعداد به بیش از هزار مدیرعامل می‌رسد. در میان بزرگ‌ترین کناره‌گیری‌های اعلام‌شده، نام جان فلینت هم به چشم می‌خورد که از فوریه 2018 به‌عنوان مدیرعامل و در گروه بانکداری اچ‌اس‌بی‌سی فعالیت می‌کرد و جانشین استوارت گولیور شده بود؛ اما در آگوست 2019، فلینت اعلام کرد به‌دنبال توافقی که با هیات‌مدیره داشته، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

اچ‌اس‌بی‌سی یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های جهان بر پایه میزان دارایی و مالک شبکه‌ای از 7200 شعبه بانکی در 85 کشور جهان است و به‌عنوان اولین بانک بین‌المللی شناخته می‌شود که از سیستم بلاکچین برای انتقال مالی خود استفاده کرد.

فلینت سابقه فعالیت طولانی‌مدتی در اچ‌اس‌بی‌سی دارد. ورود فلینت به این بانک به سال 1989 برمی‌گردد که به‌عنوان مدیر بخش بین‌المللی شروع به کار کرد و 14 سال را صرف توسعه بازار در آسیا کرد. در سال 2004 او تمام فعالیت‌های سرمایه‌گذاری اچ‌اس‌بی‌سی را در یک بخش واحد مدیریت دارایی جهانی اچ‌اس‌بی‎سی ادغام کرد و در سال 2010 مدیرعاملی آن را بر عهده گرفت.

در سال 2013 او مدیرعامل بخش بانکداری خرد و مدیریت ثروت بانک شد و در سال 2018 هم به‌عنوان جانشین استوارت گولیور معرفی شد، اما حدود پنج ماه بعد او نیز جایگاه مدیرعاملی را واگذار کرد و در حال حاضر جانشین موقت او نوئل کوین است.

منبع ماهنامه عصر تراکنش شماره ۳۰
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.