پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
تحول دیجیتالی در بانکها چگونه رقم میخورد؟
مدیر فناوری اطلاعات بانک صادرات بابیان اینکه در دگردیسی دیجیتالی تجربه مشتری جایگزین محصول محوری خواهد شد، گفت: «تغییر زیرساختها، سرمایههای انسانی و تغییر ساختارها و فرایندها سه بُعد این موضوع هستند.»
سید جعفر صدری درباره اینکه ساختار سازمانی بانکها با دگردیسی دیجیتال چه تغییری خواهد کرد، گفت: «دگردیسی دیجیتالی باعث تغییرات اساسی و تکاملی در ارائه خدمات بانکی خواهد شد و از این جهت تحول دیجیتالی تنها به مفهوم ابزارها و زیرساختها بازنمیگردد بلکه مفاهیم دیگری را نیز در بر خواهد گرفت.»
او بابیان اینکه دگردیسی دیجیتالی از سه بُعد بر تمامی خدمات تأثیرگذار خواهد بود، افزود: «اولین بُعد آن مربوط به زیرساختها میشود که بر اساس آن زیرساختهای شبکه بانکی یا زیرساختهای ملی باید متناسب با مفاهیم جدید تحول دیجیتالی، آمادگی اعمال تغییرات در خود را داشته باشد.»
مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات ادامه داد: «دو بُعد دیگر نیز سرمایههای انسانی و ساختارها و فرایندها هستند و ترکیب این سه بخش میتواند منجر به دگردیسی دیجیتالی شود. سرمایههای انسانی باید بتوانند همراستا با تحول دیجیتال نقش خود را بهخوبی ایفا کنند.»
صدری درباره بُعد ساختار و فرایندها در دگردیسی دیجیتال نیز تصریح کرد: «درصورتیکه ابزار و فناوری دیجیتالی به همراه سرمایه انسانی مورد نظر وجود داشته باشد اما ساختارها و فرایندها تغییر نکنند، امکان اجرای مفاهیم مورد نیاز دگردیسی دیجیتال وجود ندارد.»
او خاطر نشان کرد: «باید ساختار و دستورالعملهای متناسب با دگرگونیهای اساسی در بانکداری دیجیتالی تغییر کند و شرح وظایف و فرایندهای سیستماتیک را بهطور کامل در بانکها داشته باشیم.»
مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات تأکید کرد که با تحول دیجیتال بهطور عملی نقش شعب فیزیکی بانکها کمرنگتر شده و زیرساختهای ارائه خدمات به مشتری نیز باید متناسب با این موضوع دستخوش تغییر و تحول شوند.
صدری ادامه داد که در دگردیسی دیجیتالی، محصول محوری جای خود را به تجربه مشتری خواهد داد و نقطه تمرکز بانکها بر روی مشتری و رفتار وی قرار خواهد گرفت.
یادآور میشود، نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت روزهای یازدهم و دوازدهم اسفندماه سال جاری در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار میشود.