راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سداد قصد دارد معماری فنی جامع از یک بانک دیجیتال ارائه دهد

شرکت داده‌ورزی سداد با هدف بهبود تجربه سفر مشتریان بانکی، فرآیندهای تسهیلات، کارت اعتباری و دسته چک را با بهره‌گیری از توانمندی پلتفرم‌های بام، بله و تحلیل داده‌های مشتریان تسهیل می‌کند.

اساس تحول دیجیتال مبتنی بر فناوری‌های نوین است که شناخت این فناوری‌ها برای شرکت‌های فناوری اطلاعات موضوع پیچیده‌ای نیست؛ اما ترکیب این فناوری‌ها با یکدیگر در جهت خلق ارزش و بهبود تجربه مشتری، سهل‌ممتنعی است که تنها با هنر طراحی انسان‌محور (human centric design) محقق می‌شود.

ارائه خدمات با توجه به نقاط درد و نیازهای مشتری همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت داده‌ورزی سداد به منظور ایجاد حال خوب برای مشتریان بوده است و ابلاغ سند تحول دیجیتال از سوی وزارت اقتصاد به بانک‌ها و مشارکت سداد برای تحقق این مهم، انگیزه‌ای جدی برای دست‌یابی به این هدف شد.

شرکت داده‌ورزی سداد نقش‌آفرینی در تحول دیجیتال بانک‌ها را به عنوان یکی از اهداف استراتژیک خود انتخاب کرده و در مسیر این هدف، تمام کارکنان سداد Digital Thinker ها و Digital Doer هایی هستند که می‌توانند با هم‌افزایی، این شرکت را به یک Digitar Transformaker موفق در صنعت بانکی تبدیل کنند.

اصلی‌ترین مؤلفه‌های فنی یک بانک دیجیتال؛ کانال موبایل، اجرای هوشمند و خودکار عملیات بانکی، بانکداری باز (پلتفرم Open Api)، داده‌محوری، زیرساخت ابری و بهره‌گیری از فناوری بلاکچین است که سداد با طراحی و تولید پلتفرم‌های بام و بله و همچنین برخورداری از پلتفرم نوآوری باز اکسیژن و ایجاد هم رقابتی و مشارکت در کنسرسیوم ققنوس و فرابوم در تمام این بخش‌ها ورود و تمرکز کرده است.

همچنین سداد با تمرکز بر سفری که مشتری در تعامل با بانک طی می‌کند و بررسی محصولات و خدمات از لنز تجربه مشتری به این نتیجه رسیده که دریافت تسهیلات، ارائه کارت اعتباری و همچنین عملیات مرتبط با چک از مهم‌ترین دغدغه‌های مشتریان در تعامل با بانک است و به منظور رفع نقاط درد و نیازهای مشتریان در این سه حوزه با بهره‌گیری از پلتفرم بام و بله، بررسی داده‌های مشتریان و تجربه‌های مختلف درصدد بازنگری سفر مشتری برآمده است.

به همین منظور در این شرکت روندی در دستورکار قرار گرفته است که در آن مشتری حداقل ارتباط را با شعبه و حداکثر ارتباط را با پلتفرم بام و بله داشته باشد و تقاضای خود را برای درخواست وام، دسته‌چک و اخذ کارت اعتباری از طریق این دو پلتفرم ارائه دهد و روند اعتباری سنجی، اخذ وثایق و ضامن نیز از این دو بستر اجرایی شود تا در نهایت به تسهیل روند کار و بهبود تجربه مشتری منجر شود.

افزون بر این، شرکت سداد به عنوان Digital Transformaker صنعت بانکی قصد دارد با تکیه بر اصل هم‌رقابتی و هم‌تکاملی به ایجاد اکوسیستم دیجیتال بپردازد. از این‌رو، به‌زودی با همفکری و مشارکت بازیگران کلیدی این صنعت، معماری فنی جامعی از یک بانک دیجیتال ارائه خواهد داد تا فرصت را برای حضور دیگر شرکت‌های توانمند فناوری اطلاعات در این اکوسیستم و طراحی و تولید راهکارهای خلاقانه مشترک فراهم کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.