راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونگی دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف بانک مسکن از طریق پیامک

از دی‌ماه سال جاری تمامی بانک‌ها و موسسه‌های مالی، امکان استفاده از رمز دوم یک‌بارمصرف را در اختیار مشتریان قرار دادند و استفاده آن از هشتم بهمن‌ماه، برای تراکنش‌های بیشتر از یک میلیون ریال اجباری شده است. برای بعضی از کاربران که گوشی هوشمند ندارند یا تمایلی به نصب برنامه‌های رمز ساز را ندارند، سامانه هریم راه‌اندازی شده و این امکان را به کاربر می‌دهد تا در زمان انجام تراکنش‌های خود، رمز پویا خود را از طریق پیامک دریافت کند.

در این گزارش نحوه فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف بانک مسکن از طریق پیامک را شرح می‌دهیم.

۱- ابتدا به یکی از خودپردازهای بانک مسکن مراجعه کرده و پس از واردکردن کارت خود، وارد صفحه تغییر رمز شوید، سپس گزینه «خدمات رمز پویا» را انتخاب کنید.

۲- گزینه «فعال‌سازی رمز پویا نسخه پیامکی» را انتخاب کنید.

۳- شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

۴- پس از تأیید شماره همراه، رمز ثابت و روش انجام عملیات توسط خودپرداز چاپ می‌شود.

  • درصورتی‌که شماره همراه شما با شماره ثبت‌شده در بانک برای سرویس پیامکی مغایرت داشته باشد، خودپرداز پیامی مطابق با تصویر زیر نمایش می‌دهد و مشتری می‌بایست همراه با مدارک شناسایی جهت تصحیح شماره همراه، به یکی از شعب بانک مسکن مراجعه کند.

۵- جهت استفاده از رمز پویا پیامکی چهار شماره آخر کارت خود را به سر شماره ۱۰۰۰۲۵۱۶ ارسال کنید. رمز متغیر شما با هر بار درخواست توسط این شماره ارسال می‌شود. رمز پویای شما از قسمت متغیر که هر بار تغییر می‌کند و رمز ثابت که باید به خاطر سپرده شود. به‌طور مثال فرض کنید عدد ۱۲۳۴ در رسید به‌عنوان رمز ثابت شما چاپ شود و رمز متغیری که به شما از طریق پیامک ارسال می‌شود این شماره ۱۲۳۴۵۶ باشد، رمز پویا شما به این صورت است: ۱۲۳۴۱۲۳۴۵۶=۱۲۳۴۵۶+۱۲۳۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.