راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

داستان ریپل و بررسی چگونگی شکل‌گیری این رمزارز

هسته اولیه ریپل یک سیستم مالی انتقال اطلاعات است که انتقال اطلاعات و داده‌های مالی را ساده‌تر می‌کند. در سال ۲۰۱۲ این رمزارز برای نخستین بار ارائه شد و تلاش کرد پرداخت‌های بین‌المللی را ساده‌تر، ایمن‌تر و سریع‌تر از قبل انجام دهد.

تکنولوژی این رمزارز open source است و از این رو توسعه‌دهندگان مختلفی از سراسر جهان در ارتقای آن نقش دارند.

امنیت بالا یکی از بزرگترین مزیت‌های این رمزارز به شمار می‌آید که سبب شده در سراسر جهان طرفداران زیادی داشته باشد. در این مطلب به بررسی داستان شکل‌گیری ریپل و درس‌هایی که برای علاقه‌مندان بازار رمزارز داشته است می‌پردازیم. اگر به خرید ریپل و سایر رمزارزها علاقه دارید این مطلب را تا آخر مطالعه کنید.


ریپل چیست؟


یک شبکه پرداخت است که رمزارز ریپل را با نماد XRP به بازار معرفی کرده است. هدف ریپل مشارکت دادن عموم مردم در شبکه‌های مالی و استقلال از نهادهای متمرکز مالی مستقر در سراسر جهان بوده است.

سهم بازار و قیمت ریپل در مقایسه با بیت‌کوین ارزان است اما در طول زمان پیشرفت خوبی را تجربه کرده و توانسته است طرفداران خاص خود را شکل دهد.

این رمزارز هم بر بستر بلاکچین و زنجیره بلوکی شکل گرفته است و به دلیل متن باز بودن در انحصار هیچ بانک مرکزی و دولت خاصی نیست.

رایان فاگر شخصی است که برای نخسین بار مفهوم ریپل را به جهانیان معرفی کرد.


ریپل در مقایسه با سایر رمزارزها چه مزایایی دارد؟


ریپل خود را یک جایگزین امن و مناسب برای سوئیفت می‌داند و تلاش می‌کند با حداقل کارمزد کار نقل و انتقالات را به امن‌ترین شکل ممکن انجام دهد.

حذف واسطه‌های بسیاری که در مسیر نقل و انتقالات مالی وجود دارد، می‌تواند یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بیت‌کوین باشد.

افراد حقیقی و حقوقی مختلف از سراسر جهان می‌توانند از این سیستم ساده برای مبالات خود استفاده کنند. نام شرکت سازنده ریپل و هدف شکل‌گیری آن طی سال‌های فعالیت آن چند بار تغییر کرده اما ماهیت و هسته اولیه آن ثابت باقی مانده است.

RipplePay، OpenCoin،RippleLabs و ریپل نام‌هایی است که این رمزارز آنها را تجربه کرده است. سرعت هر تراکنش ریپل بسیار پایین است و کار نقل انتقالات را بسیار ساده می‌کند.

پروتکل شبکه پرداخت الکترونیک ریپل از شهرت جهانی برخوردار است و می‌تواند در کنار انجام تراکنش‌های مالی انواع رمزارز، ارزهای فیاتی مثل دلار، پوند و ین را پشتیبانی کند.


فرق ریپل و بیت‌کوین در چیست؟


بیت‌کوین نخستین رمزارز معرفی شده در جهان است و از نظر حجم بازار و قیمت قابل مقایسه با بیت‌کوین نیست.

البته ریپل روند صعودی خوبی داشت و اغلب تحلیل‌گران آینده خوبی را برای آن پیش‌بینی می‌کنند.

تفاوت دیگر قابلیت استخراج است، سکه‌های بیت‌کوین قابل استخراج هستند اما ریپل قابلیت استخراج ندارد.


ببینید: ریپل چیست و چه تفاوتی با بیت‌کوین دارد؟


سرعت تراکنش‌های ریپل بیش از بیت‌کوین است و این سرعت بالا یکی از مزیت‌های غیرقابل انکار این رمزارز به شمار می‌آید.

تعداد صرافی‌های ارز رمزنگاری شده که از بیت‌کوین پشتیبانی می‌کنند بیش از ریپل است؛ اما روزبه‌روز به تعداد صرافی‌هایی که از ریپل پشتیبانی می‌کنند افزوده می‌شود.


کیف پول ریپل چه مشخصاتی دارد؟


صرافی‌های که از ریپل پشتیبانی می‌کنند به شما این امکان را می‌دهند که از رمزارز خود را در کیف پول صرافی خود نگهداری کنید؛ اما امن‌تر خواهد بود که برای خودتان یک کیف پول اختصاصی ایجاد کنید.

طی سال‌های اخیر بسیاری از صرافی‌های ارز رمزنگاری شده مورد هجوم هکرها قرار گرفته‌اند و نگهداری رمزارز در صرافی‌ها با ریسک بالایی همراه است.

کیف پول‌های که از چند نوع رمزارز پشتیبانی می‌کنند، گزینه مناسبی برای نگهداری ریپل به شمار می‌آیند. همچنین کیف پول‌های اختصاصی ریپل که به شکل‌های مختلفی در دسترس هستند هم بهترین گزینه برای افرادی به شمار می‌آید که به ریپل به عنوان یک رمز آینده‌دار اعتقاد دارند.


دلیل اینکه ریپل توانست در بازار جایگاه خود را بدست آورد چیست؟


 نقل و انتقالات بین‌المللی در ذات خود دو مشکل اساسی داشتند، یکی اینکه هزینه آنها بسیار گران تمام می‌شد و دیگر آنکه واسطه‌های زیادی بر سر راه این مبادلات قرار دارند.

ساختار ریپل به شکلی است که برای هر دو این مشکلات راهکارهای عملی در نظر گرفته و در ذات خود مشخصاتی مثل سرعت بالای انجام تراکنش‌ها را داشت که به اقبال عمومی به این پلتفرم و در نهایت رمزارز XRP انجامید.

تراکنش‌هایی که درون این سیستم انجام می‌شود بسیار سریع، امن و در عین حال کم هزینه هستند و مشتری چه چیز دیگری می‌تواند از این پلتفرم انتظار داشته باشد.


آیا ریپل گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است؟


از همان روزهای اول معرفی، بسیاری با انگیزه بسیار ریپل را خریداری کردند و روند رشد آن باعث شده بسیاری راضی باشند و برخی‌ها انتظار سرعت رشد بیشتری از این رمزارز داشتند.

حقیقت این است که هیچ فردی را نمی‌توان به سرمایه‌گذاری در یک رمزارز تشویق کرد یا از آن باز داشت چرا که سرمایه‌گذاری یک تصمیم شخصی است و بر مبنای سبک زندگی، هدف‌گذاری و نگرش فرد به آینده بازار صورت می‌گیرد.

آنچه مسلم است ریپل از ابتدای تولد تا امروز روند آهسته و پیوسته‌ای را تجربه کرده و موجب ناامیدی سرمایه‌گذاران نشده است.


ببینید: آیا XRP ریپل می‌تواند جایگزین بانک‌های کارگزار شود؟


آینده بازار به عوامل تکنیکال و فاندامنتال مختلفی بستگی دارد از این رو نمی‌توان صد درصد و با اطمینان نسبت به آینده حکم داد.

به نظر می‌رسد مزایایی که ریپل به بازار عرضه کرده آینده خوبی را برای این رمزارز رقم بزند.


نتیجه‌گیری


ریپل یک رمزارز پرطرفدار است که در طول حیات خود توانسته روند رو به رشد مناسبی را تجربه کند. این رمزارز بر بستر بلاکچین شکل گرفته و منبع باز است. افراد زیادی در رشد و توسعه آن نقش دارند. سرعت تراکنش بالا، هزینه پایین تراکنش و امنیت ازمزیت‌های این رمزارز است که سبب شده در مبادلات بین‌الملل مورد استفاده قرار بگیرد.

اگر به خرید ریپل علاقه دارید می‌توانید به سایت کوین نیک که یک پلتفرم خرید‌وفروش رمزارز است مراجعه کنید و نسبت به خریدوفروش انواع رمزارزها اقدام کنید.

کارشناسان این مجموعه آمادگی دارند از طریق راه‌های ارتباطی مختلف مشاوره لازم را در اختیار شما بگذارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.