راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کیف پول کاغذی بیت‌کوین چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

کیف پول بیت‌کوین از اهمیت زیادی برخوردار است و به تنهایی وظیفه حفظ و حراست از دارایی‌های دیجیتال شما را برعهده دارد. کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند که کیف پول کاغذی یکی از مرسوم‌ترین آنها است.

کیف پول کاغذی از انواع سرد و آفلاین کیف پول‌ها به شمار می‌رود و از امنیت بالایی نسبت به کیف پول‌های آنلاین برخوردار است.

در این مطلب به بررسی ویژگی‌های کیف پول کاغذی می‌پردازیم و تلاش می‌کنیم متوجه شویم این کیف پول برای چه کسانی مناسب است.

اگر قصد خرید بیت‌کوین و سایر رمزارزها را دارید یا برای امنیت دارایی‌های دیجیتال خود ارزش زیادی قائل هستید این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.


کیف پول کاغذی بیت‌کوین چیست؟


کیف پول کاغذی همانطور که از نامش هم به خوبی مشخص است کاغذی است که مشخصات کلید عمومی و خصوصی بیت‌کوین روی آن درج شده است. این کیف پول برای نگهداری طولانی مدت بیت‌کوین بسیار مناسب است و علاقه‌مندان هودل می‌توانند از آن استفاده کنند.

کیف پول کاغذی بیت‌کوین دارای مشخصاتی است که آن را از سایر کیف پول‌ها متمایز می‌کند. ساخت کیف پول کاغذی رایگان است و در مدت کوتاهی انجام می‌شود. این شیوه قدیمی‌ترین راه حفظ و نگهداری بیت‌کوین است که از بدو تولد بیت‌کوین به‌کار برده می‌شود.


مزایای کیف پول کاغذی بیت‌کوین کدام است؟


علت اینکه کیف پول کاغذی با وجود معرفی انواع کیف پول‌ها هنوز توانسته به عنوان محبوب‌ترین کیف پول بیت‌کوین شناخته شود، مصون ماندن آن از دست هکرها و کلاهبرداران اینترنتی است که محبوبیت استفاده از آن را حفظ می‌کند.

همانطور که قبلا هم اشاره شد در سریع‌ترین زمان ممکن و به شکل کاملا رایگان می‌توانید کیف پول کاغذی خود را تهیه کنید.

برای نگهداری بیت‌کوین نیازی به خرید و استفاده از هیچ نرم‌افزار یا سخت‌افزاری خاصی نخواهید داشت. کیف پول کاغذی سبک و بسیار کوچک است و به راحتی آن را می‌توان در هر صندوق امانات و گاو صندوق امنی که از آب و نور آفتاب مصون باشد نگهداری کرد.


معایب استفاده از کیف پول کاغذی چیست؟


اطلاعات کیف پول شما در اختیار هیچ شخص سومی قرار نمی‌گیرد این به آن مفهوم است که اگر اطلاعات کیف پول خود را فراموش کنید موجودی کیف پول خود را از دست داده‌اید.

گم شدن کیف پول یا آسیب دیدن آن به هر شکل مثل خیس شدن به معنی از دست رفتن کل دارایی دیجیتال شما خواهد بود.

قرار گرفتن کیف پول در مقابل تابش نور آفتاب هم به مفهوم از دست رفتن همه دارایی دیجیتال شما خواهد بود.

به این ترتیب اگرچه کیف پول کاغذی در مقابل سرقت آنلاین و کلاهبرداران اینترنتی مصون است؛ اما نگهداری آن در مقابل عوامل فیزیکی آسیب‌رسان یک امر ضروری خواهد بود.

اگر شخصی به کیف پول کاغذی شما دسترسی داشته باشد و آن را بردارد به راحتی می‌تواند به محتویات آن دسترسی یابد و اطلاعات شما را به سرقت ببرد.


کیف پول کاغذی بیت‌کوین برای چه افرادی مفید است؟


کیف پول کاغذی برای کسانی‌که اطلاعات و دانش زیادی از دنیای الکترونیک و اینترنت ندارند بسیار مفید است.

همچنین این کیف پول برای افرادی‌که بیت‌کوین را برای سرمایه‌گذاری طولانی مدت تهیه کرده‌اند و برای زمان طولانی قصد نگهداری آن را دارند هم بسیار مفید است.

کیف پول کاغذی یکی از نخستین راهکارهای نگهداری بیت‌کوین بوده است و از این رو اغلب سرمایه‌گذاران قدیمی بیت‌کوین برای یک‌بار هم که شده از آن استفاده کرده‌اند.


چطورکیف پول کاغذی بسازم؟


Bitaddress.org یکی از سایت‌های بسیار معروف برای ساختن کیف پول بیت‌کوین است که شما می‌توانید از طریق آن کیف پول کاغذی خود را ظرف مدت چند دقیقه ایجاد کنید.

اگرچه این سایت یکی از امن‌ترین و مشهورترین سایت‌های ساخت کیف پول کاغذی است شما می‌توانید در سایت‌های دیگر هم با طی مراحل مشابه کیف پول خود را ایجاد کنید.

اگرچه می‌توان کیف پول را به شیوه آنلاین هم ایجاد کرد؛ اما به لحاظ حفظ نکات امنیتی پیشنهاد ما این است که کیف خود را به شکل آفلاین تهیه کنید.

برای اینکار کافی است پس از اینکه صفحه سایت به صورت کامل روی کامپیوتر شما لود شد، اتصال سیستم به اینترنت را قطع کنید.

استفاده از یک مرورگر امن که افزونه ناشناسی روی آن نصب نشده باشد، هم از دیگر ضروریات ساخت یک کیف پول کاغذی امن است.

برای دریافت کیف پول کافی است:

۱. به سایت مراجه کنید و فایل مورد نظر را از قسمت GitHub Repository دانلود کنید.

۲. اکنون زمان آن رسیده که اتصال خود به اینترنت را قطع کنید.

۳. بعد از اینکه فایل را از حالت فشرده خارج کردید و نسخه HTML آن را روی سیستم خود بازکردید می‌توانید از نسخه آفلاین جهت ساخت کیف پول کاغذی بیت‌کوین استفاده کنید.

۴. وقتی موس خود را حرکت دهید یک لودینگ فعال می‌شود وقتی به ۱۰۰ درصد رسید کیف پول شما ساخته شده و به کلید عمومی و خصوصی خودتان دسترسی خواهید داشت.

۵. این آدرس را می‌توانید یادداشت کنید یا اینکه از آن پرینت بگیرید تا مشخصات کیف پول‌تان را در اختیار داشته باشید.

شیوه ساخت این کیف پول بسیار ساده و سرراست است و به دانش فنی و اطلاعات زیادی نیاز ندارد. همچنین شما از طریق سایت Wallet Generator.net هم می‌توانید کیف پول دلخواه خودتان را ایجاد کنید.

کلیدها در این روش به صورت یک QR کد ثبت می‌شوند که برای ثبت تراکنش‌های خود می‌توانید آنها را اسکن کنید. برای ساخت کیف پول کاغذی در این سایت تنها کافی است دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

برای نگهداری از این کیف پول به هیچ سخت‌افزاری نیاز نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید آن را حفظ کنید.


نتیجه‌گیری


کیف پول کاغذی بیت‌کوین یکی از قدیمی‌ترین راهکارهای نگهداری بیت‌کوین است که به سبب امنیت بالا و هزینه پایین همواره محبوبیت خود را در میان طرفداران بیت‌کوین حفظ کرده است.

برای تهیه یک کیف پول فقط کافی است به یکی از سایت‌های ساخت کیف پول کاغذی مراجعه و به روش آفلاین کیف پول خود را در مدت چند دقیقه تهیه کنید.

شاید پس از آشنایی با کیف پول کاغذی و راهکارهای تهیه آن برای شما این سؤال پیش آمده باشد که بهترین راهکار خرید بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده کدام است؟

کوین نیک یک پلتفرم ایرانی خریدوفروش بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده است که به ساده‌ترین شکل و در سریع‌ترین زمان ممکن رمزارزهای دلخواه شما را در اختیارتان قرار می‌دهد یا نسبت به خرید ارزهایی که قصد فروش آن را دارید اقدام می‌کند.

کارشناسان ما در اغلب ساعات در کنار شما هستند تا به تمام سؤالات احتمالی شما پاسخ دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.