راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره سرگئی برین، هم‌بنیان‌گذار گوگل و آلفابت چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش شماره 29 / برین متولد روسیه است که در دوران دانشگاه با لری پیج آشنا شد و با همکاری یکدیگر موتور جست‌وجوی گوگل و همین‌طور شرکت آلفابت را تاسیس کردند. او در حال حاضر سیزدهمین فرد ثروتمند جهان به‌شمار می‌رود و خالص دارایی او در سال 2019، 5.52 میلیارد دلار برآورد شده است.

طی فرایند راه‌اندازی و توسعه موتور جست‌وجوی گوگل، خوابگاه برین به یک اداره و مرکز برنامه‌نویسی تبدیل شده بود تا بتوانند طراحی‌های جدید موتور جست‌وجو را روی وب آزمایش کنند.

از آنجایی که پیج و برین به‌منظور ایجاد صفحه‌ای که استادانه درست شود، توسعه‌دهنده‌ای نداشتند، خودشان از مهارت‌های پایه‌ای برنامه‌نویسی HTML برای راه‌اندازی یک صفحه جست‌وجوی ساده برای کاربران استفاده کردند. پیج و برین به‌طور مشترک تا سال 2001 شرکت گوگل را اداره کردند و بعد از آن مدیرعاملی شرکت به اریک اشمیت و بعد از آن در سال 2011 این سمت به ساندار پیچای رسید.

همچنین مرکز گوگل‌ایکس هم تحت نظارت سرگئی برین قرار دارد. گوگل‌ایکس یک مرکز نیمه‌مخفی متعلق به گوگل است که به ایجاد فناوری‌های پیشرفته اختصاص یافته است. این مرکز در سال 2010 با پروژه خودروی خودگردان کارش را آغاز کرد. در سال 2015 گوگل اعلام کرد که در جریان بازسازی ساختار شرکت، قصد دارد کنترل آزمایشگاهی ایکس را از شرکت گوگل به آلفابت منتقل کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.