راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به شکل‌گیری ERP ابری همکاران سیستم با نام «راهکاران ابری» / تفاوت سیستم‌های ابری با سیستم‌های غیرابری چیست؟

محمد عزیزالهی معاون توسعه بازار شرکت همکاران سیستم در رویداد تخصصی رایانش ابری درباره تکنولوژی رایانش ابری و ERP ابری همکاران سیستم با نام «راهکاران ابری» صحبت کرد.

معاون توسعه بازار همکاران سیستم با اشاره به اینکه رایانش ابری به‌صورت جدی وارد کسب‌وکارها شده است، توضیح داد: «قاعدتا هر پدیده‌ای که شکل می‌گیرد به مدت زمانی نیاز دارد تا بتوانیم آن را به مجموعه فرایندهای سازمان خود متصل کنیم و به‌کارگیری آن را برای سازمان خود به‌صورت یک فرایند عادی تعریف کنیم. درباره رایانش ابری نیز این موضوع وجود دارد ولی باید توجه داشته باشیم که این تکنولوژی در حال حاضر به بلوغ رسیده است و امیدوارم سرعت استفاده از رایانش ابری در ایران نیز بالا رود.»

به گفته عزیزالهی، اعتماد به تکنولوژی و به‌کارگیری سریع و صحیح آن یکی از مزیت‌های رقابتی کسب‌وکارها خواهد بود و آنهایی که سریع‌تر به سمت آن حرکت می‌کنند، قابلیت‌های بیشتری را برای تبدیل‌شدن به یک بازیگر موثر در بازار پیدا می‌کنند. رایانش ابری نیز یک مرحله جدی در توسعه کسب‌وکارها است که این قابلیت را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد تا اطلاعات را در اختیار بگیرند و برمبنای آنها تصمیم‌گیری کنند.


تفاوت سیستم‌های ابری با سیستم‌های غیرابری


او به مقایسه سیستم‌های ابری با سیستم‌های غیرابری پرداخت و توضیح داد: «اگر بخواهید هر نوع سیستم غیرابری را برای سازمانتان تهیه کنید، هزینه‌های شفاف که هزینه‌های نرم‌افزاری است، بسیار مشهود هستند ولی هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که پنهان هستند و در ابتدا به آنها توجه نمی‌شود. ازجمله هزینه‌های پنهان می‌توان به گرفتن لایسنس نرم‌افزاری، پیاده‌سازی و آموزش، سخت‌افزار و زیرساخت و نگهداشت آنها اشاره کرد. ولی این هزینه‌ها در استفاده از سیستم‌های ابری بسیار کمتر است و تنها هزینه حق اشتراک مشهود است و هزینه‌های پنهانی نیز وجود ندارد.»

به گفته عزیزالهی و بر طبق آماری از گارتنر، سیستم‌های ابری نسبت به سیستم‌های غیرابری تا ۷۷ درصد هزینه را کاهش می‌دهند.


راهکاران ابری همکاران سیستم


با توجه به صحبت‌های معاون توسعه بازار همکاران سیستم، این شرکت برای بخش‌های مختلف بازار، محصول و قدرت پاسخگویی دارد برای مثال برای بازار کوچک محصول سپیدار و برای دیگر بخش‌ها نیز محصولات دیگری را ارائه می‌کنند. او به شروع فعالیت ERP ابری همکاران سیستم با نام «راهکاران ابری» نیز پرداخت و این‌طور توضیح داد: «دغدغه‌ای در بازار وجود داشت که شرکت‌های متوسط که قابلیت سرمایه‌گذاری کمتری برای استفاده از راهکارهای حرفه‌ای دارند، چطور می‌توانند مسئله خود را حل کنند. درنتیجه شرکت همکاران سیستم حدود سه سال گذشته تصمیم گرفت که به این بخش از بازار پاسخ دهد که راهکاران ابری در پاسخ به این بخش شکل گرفت. علاوه بر این، استراتژی شرکت همکاران سیستم نیز Cloud First شده است و بر همین منطق امسال بر اساس توسعه سبد محصولات خود، این امکان را داریم که محصولاتمان را در اختیار بازار بزرگ قرار دهیم و با ارائه خدمات جدید ابری نیز می‌توانیم پاسخگوی بخش عمومی بازار و دولت نیز باشیم.» به گفته او، برای پاسخگویی به این بخش همکاران سیستم سرمایه‌گذاری خوبی را کرده و دیتاسنترها و زیرساخت‌هایی را تعبیه کرده که قابلیت پاسخگویی خوبی را به تعداد زیاد مشتریان فراهم کرده‌اند و قابل توسعه هستند.

با توجه به صحبت‌های عزیزالهی، شرکت همکاران سیستم بیش از ۵۵۰ مشتری دارد که در بستر ابری از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند و این تعداد از مشتریان محدود به حوزه خاصی نیستند ولی بخش عمده آنها در بازار متوسط قرار دارند. «امروز شرکت همکاران سیستم بیش از 10 هزار مشتری دارد البته بدون مشتریان سپیدار. تصمیم گرفتیم که به دلایل مزیت‌های مشهودی که خدمات رایانش ابری دارد و با اطلاع‌رسانی درست آن، بخش قابل‌توجهی از بازار را در این مسیر هدایت کنیم تا از این قابلیت استفاده کنند. در حال حاضر ۳۴۰۰ کاربر از راهکار ابری همکاران سیستم استفاده می‌کنند و آپ تایم که زمان در دسترس بودن سرویس‌ها است نیز در همکاران سیستم، ۹۹.۷۴ درصد است.»

به گفته او، یکی از ویژگی‌های مهم هر آنچه در بستر ابر ارائه می‌شود، دسترس‌پذیری آن است یعنی بدون دغدغه در هر نقطه جغرافیایی بتوانیم دسترسی داشته باشیم و از آن استفاده کنیم. در راهکاران ابری همکاران سیستم نیز از تمام نقاط کشور و نقاط خارج از کشور دسترسی به اطلاعات و سرویس‌های ابری برقرار است و این گستردگی در مورد شبکه همکاران سیستم نیز صادق است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.