راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه می‌توان توکن دیجیتال آب‌پارس را تهیه کرد؟

در برنامه رونمایی از توکن دیجیتال آب‌پارس علیرضا صادقی مدیر سرمایه‌گذاری تکوست، خلاصه‌ای از سپیدنامه این توکن را ارائه داد.

صادقی با اشاره‌ای به اهداف تعاونی آبرسانی فلات مرکزی پارس درخصوص ارائه این توکن و اینکه در این فرایند شیرین‌سازی مجوز شیرین‌سازی آب دریای عمان دریافت شده است، درباره آب پارس گفت: «آب پارس معرف یک سهم از این تعاونی است. این تعاونی ۱۰ میلیون سهم صادر کرده و به ازای هر سهم یک توکن صادر شده است. هرکسی هم که بخواهد عضو بشود باید این توکن را از ولت تعبیه‌شده یعنی کیف توکن ققنوس خریداری کند.»

در مرحله اول توزیع این توکن‌ها ۳ میلیون و ۳۰ هزار و ۳۰۳ توکن در نظر گرفته شده و جمعاً ۱۰۰ میلیارد تومان تأمین مالی انجام خواهد شد و قیمت هر سهم هم ۳۳ هزار تومان در نظر گرفته شده است. در مرحله دوم که عرضه خصوصی خواهد بود، مابقی این توکن‌ها تا سقف ۱۰ میلیون توکن عرضه می‌شود.‌

به گفته صادقی جذب پولی که در این دو مرحله صورت خواهد گرفت ۳۵۰ میلیارد تومان است.

در ادامه صحبت‌های صادقی به نحوه خرید آب پارس اشاره شد. برای خرید این توکن‌ها افراد در ابتدا باید کیف پول این توکن را نصب کنند. در مرحله بعدی اقدام به خرید توکن کنند و سپس توکن‌ها به کیف پول شخص منتقل می‌شود. مرحله بعدی شامل دریافت صرف سهام در سررسید به‌صورت توکن است و درنهایت امکان خریدوفروش توکن با دریافت سود مجمع پس از بهره‌برداری طرح.

صادقی در پایان گفت که عرضه این توکن به عموم، در روزهای آینده خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.