راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رسول قربانی در گردهمایی فعالان وردپرسی ایران مطرح کرد: امیدوارم در آینده نزدیک شاهد تغییر نگاه سازمان‌های بزرگ کشور به وردپرس باشیم

گردهمایی فعالان وردپرسی ایران دیروز 6 دی‌ماه در دانشگاه تربیت مدرس توسط نوآفرینان و همیاروردپرس و با حضور توسعه‌دهندگان وردپرس، مدیران فنی و طراحان وب‌سایت و فروشگاه‌های اینترنتی برگزار شد و درباره سیستم وردپرس و نقش آن در بهره وردی دیجیتال مارکتینگ صحبت شد. رسول قربانی سردبیر راه پرداخت نیز در این گردهمایی درباره تجربه استفاده راه پرداخت از وردپرس صحبت کرد.

قربانی در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به اینکه راه پرداخت یک وب‌سایت تحلیلی خبری تخصصی و جزو ده پایگاه خبری برتر تخصصی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی است، توضیح داد: «در ابتدای فعالیت راه پرداخت مشاوران به ما می‌گفتند که اصلا به‌سوی وردپرس نرویم و همه پیشنهاد می‌دادند که به سمت سایر سامانه‌های مدیریت محتوای شرکتی چه ایرانی و چه خارجی برویم ولی ما با این حال شروع به استفاده از وردپرس کردیم.»

او سپس به این سوال پاسخ داد که چطور به‌عنوان کسانی که دانش فنی نداشتند، وردپرس را انتخاب کردند. او در پاسخ به این سوال به سه فرد که از افراد تأثیرگذار روی آنها برای گرفتن این تصمیم بودند اشاره کرد: «لینوکس ترووالدس فردی است که سرویس‌های اوپن سوروس مبتنی بر لیونکس را راه‌اندازی کرده است. مت مولنوگ که وردپرس را راه‌اندازی کرد و سید ولی‌الله فاطمی به‌عنوان کسی که تفکری تازه و رویکردی نو در فضای کربنکینگ کشور ایجاد کرد؛ نقطه مشترک هر سه این بود که کاری انجام داده‌اند که به‌مرور تکمیل شده است.»

سردبیر راه پرداخت ادامه داد: «به‌عنوان یک کسب‌وکار باید به این سوال پاسخ دهیم که مهم‌ترین و تنها شاخص کلیدی عملکرد شما چیست؟ پاسخ ما به این سوال سود است. سود یعنی درآمد منهای هزینه ولی ما این‌طور نمی‌بینیم و معتقدیم که درآمد منهای سود می‌دهد هزینه و یک کسب‌وکار کوچک باید سود معقولانه و متناسب داشته باشد و ما به‌عنوان یک کسب‌وکار کوچک که درآمد محدود داشتیم برای مدیریت هزینه‌ها به سمت استفاده از وردپرس رفتیم.»

 او سپس با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید سه مسیر «سرمایه»، «بهره‌وری» و «نوآوری» پیش رو داشتند، توضیح داد: «وردپرس ما را بی‌نیاز از سرمایه زیاد برای بهره‌وری می‌کند و می‌توانیم با هزینه معقول نوآوری داشته باشیم و مهم‌تر اینکه منابع مالی، زمان و انرژی نیروی انسانی را صرف نوآوری در محتوا کنیم تا اینکه درگیر بحث‌های فنی و پشتیبانی سامانه‌های مدیریت محتوا کنیم.»

به گفته سردبیر راه پرداخت، نوآوری‌ها معمولا در چهار چاه می‌افتند؛ یا محصولی پرقابلیت هستند که خدمات زیادی ارائه می‌دهند. یا نوآوری مفتی ارائه می‌دهند. یا گنج پنهانی هستند که به‌راحتی نمی‌توان به آنها دسترسی داشت و یا یک مرده متحرک هستند و به درد کسی یا کسب‌وکاری نمی‌خورند؛ اما وردپرس هیچ‌گاه در این چاه‌ها نیفتاد و به نیازهای مخاطبان خود، به‌خوبی پاسخ داده است.

او در ادامه صحبت‌هایش به سه چالشی که در استفاده از وردپرس با آن رو‌به‌رو هستند، اشاره کرد: «تحریم‌ها ما را محدود کرده است و در بسیاری از سرویس‌ها دستمان کوتاه است. دومی کپی‌رایت است که همه ما یک جایی آن را نقض کردیم و باعث شده از بسیاری از جنبه‌ها دور باشیم و سوم اینکه ما از جامعه وردپرس و نوآوری‌های پیرامون آن دور مانده‌ایم.»

قربانی با اشاره به اینکه یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌ها و پویاترین کامیونیتی‌های دنیا حول وردپرس شکل گرفته و باعث شده بدون صرف هزینه زیاد برای ماژول‌ها، آنها را به دست بیاوریم، گفت: «کر اصلی وردپرس بدون اینکه ما تمرکزمان را از محتوا برداریم مدام به روز شده است ولی کامیونیتی وردپرس فارسی نواقص جدی دارد که امیدوارم این نواقص رفع شود ولی ما خوشحالیم که وردپرس را انتخاب کردیم و امیدوارم کسب‌وکارهای بزرگ هم زودتر به سمت وردپرس بیایند.»

گردهمایی فعالان وردپرسی ایران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.