راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پنج شرکت آسیایی جزو 100 شرکت برتر رگ‌تک سال 2020 معرفی شدند

رگ‌تک‌100 (REGTECH100) به تازگی آخرین فهرست خود از 100 شرکت برتر رگ‌تک (RegTech) یا فناوری قانون‌گذاری را منتشر کرده است که در میان آن‌ها نام پنج شرکت رگ‌تک آسیایی نیز دیده می‌شود.

رگ‌تک‌100 فهرستی سالیانه است که 100 مورد از خلاق‌ترین شرکت‌های رگ‌تک جهان را معرفی می‌کند. این فهرست مشخص‌کننده نسل بعدی ارائه‌دهندگان راهکار که آینده صنایع انطباق، مدیریت ریسک و امنیت سایبری را شکل می‌دهند، است و توسط سازمان رگ‌تک100 ارائه می‌شود.

نام پنج شرکت رگ‌تک آسیایی در میان 100 شرکت برتر پیشگام در صنعت قانون‌گذاری به چشم می‌خورد که در سال 2020 بیشتر درباره آن‌ها خواهیم شنید. در ادامه این پنج شرکت را معرفی می‌کنیم.



سنتنال


دفتر مرکزی سنتنال (Centenal) در کشور سنگاپور است و عملکرد دیجیتال و راهکارهای انطباقی را برای مدیران سرمایه فراهم می‌کند. چشم‌انداز این شرکت آن است که بتواند از طریق دیجیتالی‌سازی و اتوماسیون، توانمندسازی مشتری و برتری عملیاتی و انطباقی را برای صنعت مدیریت ثروت به ارمغان آورد.

سیستم سی‌آراس اکسپرت (CRS Expert) این شرکت، اولین موتور مقررات در نوع خود است که توانسته استاندارد گزارش‌دهی مشترک که یک قانون بین‌المللی پیچیده است را به یک قانون مقررات دیجیتال تبدیل و از این طریق، 98 درصد در زمان انطباق صرفه‌جویی کند.


کاستومر اکس‌پی (کلاری‌5)


شرکت کاستومر اکس‌پی (CustomerXPs) در سال 2006 تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در شهر بنگلور هند واقع است. این شرکت ارائه‌دهنده محصولات نرم‌افزاری است و راهکارهای مدیریت ریسک جرائم مالی و مدیریت تجربه مشتری را برای موسسات بانکداری فراهم می‌کند. آن‌ها محصول نرم‌افزاری مدیریت ریسک جرائم مالی خود را تحت برند تجاری کلاری5 (Clari5) به فروش می‌رسانند.

محصول کلاری‌5 این شرکت، مداخلات آنی و چندکاناله را با هدف مدیریت کلاهبرداری سازمانی، مقابله با پول‌شویی و مدیریت تجربه مشتری، در اختیار موسسات مالی قرار می‌دهد. این محصول از مدل‌های هوشمند مبتنی بر شبکه‌های عصبی، سری‌های زمانی و تجزیه و تحلیل پیچیده برای ارائه دیدگاه‌ها استفاده می‌کند. کلاری‌5 همچنین این امکان را برای موسسات مالی فراهم می‌کند تا با استفاده مجدد از همان داده‌های موجود در حافظه، محصولات و خدمات‌شان را به صورت آنی و همزمان به فروش برسانند.


داتنا


داتنا (Dathena) که در سال 2016 در کشور سنگاپور تاسیس شده، یک شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی است و امنیت داده end-to-end فراهم می‌کند.

هوش مصنوعی اختصاصی داتنا به نام موتور هسته داتنا 99، امکان اکتشاف داده‌ها، طبقه‌بندی و شناسایی اطلاعات شخصی را فراهم می‌کند و به راحتی داده‌های میلیون‌ها فایل و میلیاردها سابقه ذخیره‌شده در پایگاه‌های داده را پوشش می‌دهد. داتنا با بهره‌گیری از پردازش زبان‌های طبیعی (NLP)، یادگیری عمیق و یادگیری ماشین، قادر است داده‌های حساس را با دقت بی‌سابقه‌ای شناسایی و ترسیم کند. میزان این دقت در حالت ابتدایی برابر با 80 درصد است که در کنار نظارت نسبی، به 99 درصد نیز می‌رسد.

علاوه بر سنگاپور، داتنا دفاتری نیز در فرانسه و سوئیس دارد.


آی‌دی‌فای


آی‌دی‌فای (IDfy) که در بمبئی واقع است، راهکارهایی برای ریسک و کلاهبرداری ارائه می‌دهد و روزانه پروفایل یک میلیون کاربر را برای بیش از 150 شرکت پردازش می‌کنند. این شرکت‌ها شامل شرکت‌های مشهور در زمینه فین‌تک، ارزهای رمزنگاری‌شده، بیمه، ارتباطات راه دور، تجارت الکترونیک، تاکسی‌های اینترنتی و بورس‌های همتا به همتا هستند.

سیستم‌های اختصاصی آی‌دی‌فای بر اساس جدیدترین دستاوردهای تشخیص ناهنجاری مبتنی بر یادگیری ماشین، بینایی ماشین و تکنیک‌های احراز هویت ساخته شده‌اند. این سیستم‌ها کلاهبرداری‌های جدید و در حال وقوع و همچنین کلاهبرداری‌های قبلی که تشخیص داده نشده‌اند را پیدا می‌کند و مشتریان و کارمندان خود را در امنیت کامل نگه می‌دارد.


مرکل ساینس


مرکل ساینس (Merkle Science) یک استارت‌آپ حوزه دیپ‌تک (فناوری عمیق) است که خارج از سنگاپور مستقر است. این شرکت زیرساختی فراهم می‌کند تا شرکت‌های بلاکچین، صرافی‌های کریپتوکارنسی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بانک‌ها و آژانس‌های دولتی بتوانند ارزیابی صلاحیت را روی بلاکچین انجام دهند.

راهکار نظارت بر ریسک و بلاکچین مرکل ساینس، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا استفاده غیرقانونی از ارزهای رمزنگاری‌شده را شناسایی و متوقف کنند. این راهکار بر تمامی تراکنش‌های ورودی و خروجی ارزهای رمزنگاری‌شده نظارت می‌کند تا مطمئن شود که شرکت‌ها در حال معامله با آدرس‌های بلاکچین مرتبط با رفتارهای غیرقانونی مانند یک باج‌افزار یا بازارهای سیاه نباشند و مانع از کمک ناآگاهانه کسب‌وکارها به پولشویی یا تامین مالی تروریسم می‌شود.

این شرکت توسط گروه دیجیتال کارنسی، کنتیک، لون‌اکس، اس‌جی‌اینوویت و آنترپرنور فرست پشتیبانی می‌شود.

منبع: FintechNews

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.