راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اخبار جدیدترین جرائم در حوزه بلاکچین / از دستگیری ویرجیل گریفیت تا والاچی رمزنگاری

روز جمعه بعد از مراسم شکرگزاری، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد یک شهروند آمریکایی با نام ویرجیل گریفیت به اتهام ارائه سخنرانی در مورد استفاده از تکنولوژی ارز رمزنگاری شده و بلاکچین برای دور زدن تحریم‌ها بازداشت شد. طبق اعلام وزارتخانه مذکور، این جرم در ماه آوریل و طی کنفرانس بلاکچین و ارز رمزنگاری شده پیونگ‌یانگ انجام گرفته است؛ این در حالی است که وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا عنوان می‌کند گریفیت اجازه سفر به کره شمالی را نداشته است.

به نظر می‌رسد وزارت دادگستری آمریکا از قدرت بلاکچین و ارز رمزنگاری شده نگران است و این تکنولوژی را ابزاری برای دور زدن تحریم‌ها، که یکی از سیاست‌های خارجی ایالات متحده است، می‌داند.


 بازارهای رمزنگاری


بیت‌کوین در روز چهارشنبه هفته گذشته یک رشد ناگهانی هشت درصدی را تجربه کرد و طی کمتر از نیم ساعت، ارزش آن به 7768 دلار رسید. قیمت بیت‌کوین در چند ماه گذشته با فراز و فرودهای بسیاری همراه بوده است، به طوری که برخی معتقدند در اثر افزایش نوسان قیمت، حجم معاملات این ارز کاهش پیدا کرده است.

پس از تغییرات غیرمعمولی که در بازار معاملات آتی بیت‌کوین اتفاق افتاده، برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند قیمت این ارز رمزنگاری شده در سال آینده میلادی با افزایش همراه خواهد بود. در بازه زمانی 29 نوامبر تا دوم دسامبر، ارزش بیت‌کوین تا شش درصد افت کرد، ولی مبلغ مابه‌التفاوت آن در بازار معاملات آتی با افزایشی 30 درصدی همراه بود.


پرونده والاچی رمزنگاری


والاچی نام اولین عضو از دسته خلافکاران است که علیه مافیا شهادت داده است. به نظر می‌رسد که در دنیای بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده نیز کاغذها و اسنادی به سبک والاچی وجود دارد. در این اسناد به توضیح نحوه انجام یک پولشویی 3.7 میلیارد دلاری پرداخته شده است. این پولشویی که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود، طی سال جاری میلادی و با استفاده از تکنولوژی بلاکچین انجام گرفته است.

شرکت‌های بزرگی همچون اسکاتیبنک، صرافی‌های ارز رمزنگاری شده بایننس و بیتفینکس و شرکت‌های تحقیقاتی بلاکچینی همچون چینالیسس و بیتفیوری کریستال، برای بررسی نتایج تحقیقات خود در مورد یک گزارش سری، تیمی از ماموران انطباقی را دور هم گرد آورده‌اند.

در این گزارش به 86 شاخص مختلف در مورد فعالیت‌های مشکوک پرداخته شده است. چگونگی فاش شدن تصادفی اطلاعات در مورد رفتارهای غیرقانونی بلاکچینی توسط سیاستمداران، شیوه استفاده از سرورهای ایمیل ناشناس برای مخفی کردن هویت توسط خلافکاران و نحوه انتقال وجوه از صرافی‌ها و پلتفرم‌های دیگر به دارک‌نت، نمونه‌هایی از فعالیت‌هایی هستند که در این گزارش به آن‌ها پرداخته شده است.

منبع: فوربس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.