راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دستگیری ویرجیت گریفیت توسط مقامات آمریکا به جرم آموزش کریپتوکارنسی و فناوری بلاکچین

براساس بیانیه مطبوعاتی وزارت دادگستری، ویرجیل گریفیت، شهروند ایالات متحده که مقیم سنگاپور است به دلیل شکایت کیفری که علیه او انجام شده بود، بازداشت شد. جرم گریفیت نقض قانون اختیارات اقتصادی اضطراری است. درواقع گریفت به دلیل سفر به کره شمالی و مشاوره دادن در خصوص چگونگی استفاده فنی از کریپتوکارنسی‌ها و فناوری بلاکچین برای دو زدن تحریم‌ها مورد اتهام و بازداشت قرار گرفته است.

ویلیام اف سوئینی، معاون مسئول این پرونده در اف‌بی‌آی می‌گوید: «آقای گریفیت بدون اجازه دولت فدرال و با آگاهی از اینکه اقدامش خلاف قانون است، به کره شمالی سفر کرده است. ما نمی‌توانیم به هیچ کسی اجازه دور زدن تحریم‌ها را بدهیم چراکه امکان جذب سرمایه برای کره شمالی و دسترسی و استفاده از فناوری‌ها و اطلاعات برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای، عواقب خوبی در پی ندارد و جهان را در معرض خطر قرار می‌دهد. اینکه در این جریان پای یک شهروند آمریکایی برای کمک به دشمن در میان است، بسیار اتفاق شوکه‌کننده‌ای است.»

اتهام گریفیت سفر به کره شمالی برای شرکت در کنفرانس «پیونگ‌یانگ بلاکچین و کریپتوکارنسی» و البته بدون اجازه دولت، بوده است؛ اینکه گریفیت با وجود اینکه می‌دانست انجام این کار نقض تحریم‌هایی است که علیه کره شمالی اعمال شده است ولی با این حال در این کنفرانس شرکت کرد و حتی از دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا نیز برای ارائه چنین خدمات و سرویس‌هایی به کره شمالی اجازه‌ای کسب نکرد.

به گفته جان دمرس، دستیار دادستان کل، گریفیت علی‌رغم هشدارهایی مبنی بر نرفتن، به کشور یکی از اصلی‌ترین دشمنان ایالات متحده یعنی کره شمالی سفر کرد و در آنجا به مخاطبانش شیوه استفاده از بلاکچین برای فرار از تحریم‌ها را آموزش داد.

منبع: Forbes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.