راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مرجع مالیاتی بریتانیا رهنمودهای ارز رمزنگاری شده را به‌روزسانی کرد / این مرجع می‌گوید کریپتوکارنسی پول نیست

اداره امور مالیاتی، پرداخت و گمرک بریتانیا رهنمودهای وضع مالیات را برای دارایی‌های رمزنگاری شده افراد و کسب‌وکارها به‌روزرسانی کرد.

آژانس دولتی مالیات بریتانیا که در کنار تبیین سیاست‌های مالی دیگر، وضع رهنمودهای مالیاتی را نیز به عهده دارد، روز اول نوامبر موضع خود را در برابر کسب‌وکارها و افرادی که با ارزهای رمزنگاری شده سروکار دارند، به‌روزرسانی کرد.

.

کریپتو نه ارز است و نه پول

اداره امور مالیاتی، پرداخت و گمرک بریتانیا در رهنمودهای مذکور به نکاتی از قبیل تراکنش‌های ارزهای رمزنگاری شده، دارایی‌های تحت مالیات، نحوه تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی و شیوه‌های حسابداری پرداخته است. این نهاد در دستورالعمل خود به مالیات‌بندی توکن‌های مبادلاتی نیز اشاره و تصریح کرده که در آینده، قوانین توکن‌های امنیتی را نیز به دستورالعمل خود اضافه خواهد کرد.

طبق دستوالعمل اداره امور مالیات، پرداخت و گمرک بریتانیا، آن دسته از شرکت‌هایی که به خرید و فروش، ماینینگ و مبادله توکن می‌پردازند و در ازای پرداخت توکن، کالا یا خدمات دریافت می‌کنند، مشمول پرداخت یک یا چند نوع مختلف از مالیات خواهند بود. این مالیات‌ها عبارتند از: مالیات درآمد، مالیات شرکت، مالیات بر سود سرمایه، تمبر مالیاتی و سهمیه بیمه ملی.

این آژانس مالیاتی به صراحت عنوان کرد که هیچ نوع از ارزهای رمزنگاری شده را به عنوان پول یا ارز قبول ندارد.

اداره امور مالیاتی، پرداخت و گمرک بریتانیا تمایل دارد که مقررات مالیاتی را بر اساس حقایق تبیین کند و از تکیه بر مسائل نظری پرهیز کند، به همین تایید کرد که صنعت ارزهای رمزنگاری شده به سرعت در حال رشد است و این نهاد، در آینده هر کدام از این ارزها را به صورت جداگانه مورد رسیدگی قرار خواهد داد.

این آژانس پیش‌تر عنوان کرده بود که تجارت ارزهای رمزنگاری شده به منزله انجام شرط‌بندی است؛ ولی در جدیدترین به‌روزرسانی رهنمود مالیاتی چنین فرضی رد شده است.

.

اداره امور مالیاتی، پرداخت و گمرک بریتانیا از صرافی‌های ارزهای رمزنگاری شده می‌خواهد که اطلاعات کاربران را با او به اشتراک بگذارند

در ماه اوت بود که مرجع مالیاتی بریتانیا از صرافی‌های ارزهای رمزنگاری شده خواست تا هویت و تاریخچه تراکنش‌های مشتریان خود را در اختیار این نهاد قرار دهند. مرجع مذکور دلیل این درخواست را جلوگیری از سوءاستفاده از پلتفرم‌های تجارت دارایی‌های دیجیتال برای فرار مالیاتی عنوان کرد.

منابع آگاه عنوان کرده‌اند که اداره امور مالیاتی، پرداخت و گمرک بریتانیا، سرمایه‌گذاران زودهنگام فضای ارزهای رمزنگاری شده را هدف قرار نداده و تنها برای دریافت رکوردهای دو الی سال گذشته درخواست ارسال کرده است.

منبع: کوین‌تلگراف

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.