راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تلگرام بدون توجه به شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، کیف پول رمزنگاری آزمایشی خود را راه‌اندازی کرد

تلگرام به یک استارت‌آپ بلاکچینی تبدیل شده و طرح کیف پول رمزنگاری شده اولیه خود را راه‌اندازی کرده است. این کیف پول برای کامپیوترهای رومیزی توسعه داده شده و از توکن این شرکت که گرام نام دارد، پشتیبانی می‌کند.

کاربران می‌توانند اپلیکیشن آزمایشی مذکور را از طریق وبسایت رسمی تلگرام دانلود کرده و کلیدهای خود را از شبکه آزمایشی باز تلگرام (TON) دریافت کنند. این اپلیکیشن برای سیستم عامل‌های لینوکس، مک‌اواس و ویندوز طراحی شده است. کیف پول تلگرام از کاربر می‌خواهد که 24 کلمه امنیتی را ذخیره کرده و برای پرداخت‌های خود یک رمز عبور تعریف کند. پس از انجام این مراحل، کیف پول آماده می‌شود و کاربران می‌توانند از آن برای ارسال و دریافت گرام استفاده کنند.

اپلیکیشن هنگام ورود کاربران جدید می‌گوید:

حالا دیگر کیف پولی دارید که فقط خودتان می‌توانید آن را کنترل ‌کنید؛ مستقیم، بدون نیاز به عوامل واسطه و بانکداران

یک ربات تلگرامی مخصوص نیز طراحی شده که کاربران از طریق آن می‌توانند به شبکه آزمایشی گرام دسترسی پیدا کرده و برای ارسال 5 تا 20 توکن درخواست بدهند. یکی از افرادی که از کیف پول رمزنگاری شده تلگرام استفاده کرده، توانست یک تراکنش آزمایشی را در عرض یک دقیقه انجام دهد؛ روند انجام این تراکنش در شکل زیر نشان داده شده است. لازم به ذکر است که ربات هشدار داد در زمان‌های شلوغی انجام تراکنش ممکن است مدت بیشتری به طول بینجامد.

کیف پول رمزنگاری تلگرام

کیف پول رمزنگاری تلگرام

شبکه باز تلگرام پروژه‌ای است که توسط شرکت تلگرام انجام می‌شود. این شرکت سال گذشته با فروش محدود توکن‌های خود توانست 1.7 میلیارد دلار سرمایه جمع‌آوری کند. لازم به ذکر است که تلگرام پیش‌تر، زمان راه‌اندازی شبکه باز خود را 31 اکتبر اعلام کرده بود. در ماه سپتامبر، اعضای تیم از کد مربوط به گره کامل، گره اعتبارسنج و مرورگر بلوک رونمایی کرده و اشاره کردند که این پروژه در مسیر راه‌اندازی قرار دارد.

در اوایل ماه اکتبر، اعضای پروژه شرایط استفاده از اپلیکیشن کیف پول را منتشر کردند و از سرمایه‌گذاران خواستند تا با استفاده از ایجاد کننده کلید شبکه باز تلگرام، کلیدهای عمومی خود را به اشتراک بگذارند. طبق گفتگوهای مطرح شده در گروه‌های انجمن توسعه‌گران، ایجاد کننده مشابهی در اپلیکیشن به کار گرفته شده است.

پس از آن‌که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از تلگرام شکایت کرد، این شرکت زمان راه‌اندازی پروژه رمزنگاری خود را به تعویق انداخت. نهاد رگولاتوری مذکور ادعا می‌کند که گرام‌ها نوعی از اوراق بهادار هستند که به ثبت نرسیده‌اند، به همین دلیل از دادگاه می‌خواهد که تلگرام را از عرضه توکن به سرمایه‌گذاران باز دارد. تلگرام نیز متعاقبا از سرمایه‌گذاران خواسته تا با به تاخیر افتادن زمان راه‌اندازی گرام موافقت کنند. این شرکت که می‌خواهد تا زمان روشن شدن وضعیتش در دادگاه، از سرمایه‌گذاران زمان بخرد، اعلام کرده که زمان راه‌اندازی پروژه را به 31 آوریل سال 2020 موکول کرده است.

نمایندگان شرکت تلگرام روزهای 18 و 19 فوریه سال 2020 در دادگاه حاضر خواهند شد تا در برابر اتهامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از خودشان دفاع کنند.

منبع: کوین‌دسک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.