راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تلگرام به ابهامات سرمایه‌گذاران در مورد ممنوعیت فعالیت پروژه رمزنگاری خود پاسخ داد / جلسه دادرسی برای 24 اکتبر تنظیم شده است

پس از آن‌که نهاد رگولاتوری آمریکا به صورت ناگهانی اعلام کرد که فروش 1.7 میلیارد دلار از توکن‌های شبکه باز تلگرام یا همان TON غیرقانونی بوده، توسعه‌دهندگان پروژه توضیحاتی را به سرمایه‌گذاران آن ارائه کردند.

.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای مدت 18 ماه هیچ بازخورد روشنی ارائه نکرده است

در نامه‌ای که توسط توسعه‌دهندگان شبکه باز تلگرام برای سرمایه‌گذاران نوشته شده، عنوان شده که شرکت تلگرام طی 18 ماه گذشته در تلاش بوده تا بازخورد روشنی از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا دریافت کند و از دیدگاه این نهاد در مورد بلاکچین شبکه باز تلگرام اطلاع یابد. طبق متن نامه مذکور، شرکت تلگرام با اقدام اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا موافق نیست. در نامه چنین آمده است:

ما از شنیدن این که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تحت چنین شرایطی تصمیم به طرح دعوی در دادگاه گرفته شگفت‌زده و ناامید شدیم. شرکت ما با موضع قانونی این نهاد مخالف است.

.

جلسه دادرسی برای تاریخ 24 اکتبر تنظیم شده است

در نامه شرکت تلگرام عنوان شده که آن‌ها همچنان به دنبال یافتن روش‌هایی برای حل‌وفصل شرایط به سود ذی‌نفعان هستند. یکی از راهکارهای تحت بررسی، ارزیابی احتمال به تاخیر انداختن روز راه‌اندازی TON است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ICO تلگرام را غیرقانونی خوانده و یک قرار منع موقت صادر کرده است. این نهاد برای 24 اکتبر یک جلسه دادرسی را ترتیب داده که در نیویورک برگزار خواهد شد.

ناتانائیل پوپر که به عنوان خبرنگار حوزه تکنولوژی در نیویورک تایمز فعالیت می‌کند، روز 12 اکتبر با انتشار توئیتی اظهار داشت که سرمایه‌گذاران نامدار 1.7 میلیارد دلاری ICO تلگرام در دردسر افتاده‌اند. بنچ‌مارک، سکوئیا و لایت‌اسپید نمونه‌هایی از این سرمایه‌گذاران هستند. در متن توئیت آمده است:

اقدام کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در راستای به تعطیلی کشاندن پروژه رمزنگاری تلگرام، ابهاماتی را در مورد شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذار خطرپذیر که 1.7 میلیارد دلار به پروژه کمک کرده‌اند، ایجاد می‌کند. شرکت‌های مذکور که بنچ‌مارک، سکوئیا و لایت‌اسپید جزوی از آن‌ها هستند، تصور می‌کردند که پروژه شبکه باز تلگرام با الزامات رگولاتوری انطباق دارد.

طی چند روز گذشته، یک کانال خصوصی تلگرامی که برای سرمایه‌گذاران TON باز شده است، تمامی پست‌های قبلی خود را پاک کرد و اعلام کرد که به علت افزایش سطح عدم اطمینان رگولاتوری، برای مدتی فعالیت نخواهد داشت.

.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به علت عدم اتخاذ یک رویکرد روشن در مورد رمزنگاری مورد انتقاد قرار گرفته است

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به دلیل عدم شفافیت در مورد ارزهای رمزنگاری شده و ICO مورد انتقاد قرار گرفته است. در اواخر ماه سپتامبر گروهی از قانون‌گذاران کنگره آمریکا نامه‌ای به جی کلیتون، که ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را بر عهده دارد، فرستادند و از او خواستند که رهنمودهای روشنی برای ارزهای رمزنگاری شده وضع کند. پیش از آن، وارن دیویدسون که جزو نمایندگان کنگره است، میزگردی را در مورد رمزنگاری برگزار کرد. افراد حاضر در این میزگرد از چارچوب‌های قانونی موجود برای ICO و رمزنگاری ابزار نگرانی کردند.

جان برلا یکی از اعضای ارشد اندیشکده آزادی‌خواهانه در موسسه کامپتتیو اینترپرایس است. او در اوایل سال جاری میلادی از رویکرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در برابر قانون‌گذاری ارزهای رمزنگاری شده انتقاد کرد و اظهار داشت که اعمال قوانین سنگین باعث مرگ این نوآوری تحول‌آفرین خواهد شد. او همچنین عنوان کرد که اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با ارزهای رمزنگاری شده مشابه با اوراق بهادار رفتار کند، عملکرد بلاکچین با تهدید مواجه خواهد شد. در اوایل ماه آوریل قانون‌گذاران ایالات متحده در قانون طبقه‌بندی توکن‌ها بازنگری کرده و رمزنگاری را از قوانین اوراق بهادار جدا کردند.

منبع: کوین‌تلگراف

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.